Atacul ministrului Educației, Monica Anisie, la adresa unei ziariste pe care o acuza de “fake news” – folosit de PNL în publicitate pe Facebook, în pragul campaniei electorale

Monica Anisie invoca fake news / Sursa: Facebook - Monica Cristina Anisie

Mesajul publicat miercuri de Monica Anisie pe Facebook, prin care o acuza pe o ziaristă de “fake news”, fără să indice presupusul fals și să-l desființeze cu dovezi, este folosit de partidul de guvernământ în scopuri publicitare. PNL București a distribuit mesajul, sub forma de conținut sponsorizat, în reclame Facebook derulate de miercuri seară până vineri, zi ce a marcat începutul campaniei electorale pentru alegerile generale.

Postarea ministrului Anisie a fost preluată de pagina PNL București într-o campanie de tip “sponsored” pe Facebook. Aceasta s-a derulat în perioada 4-6 noiembrie. Vineri după-amiază, reclama era deja inactivă, asemenea tuturor celorlalte campanii derulate de PNL București în ultimele zile.

Afirmațiile Moncăi Anisie, transformate în mesaj sponsorizat de către PNL București / Sursa: Captură Facebook Ad Library

În cazul specificat, ținta este o ziaristă.

Potrivit datelor furnizate de Facebook prin intermediul bibliotecii sale de reclame electorale, reclama în care ziarista primește abuziv ștampila “fake news” a presupus cheltuieli între 100 și 199 de lei, a avut 7-8.000 de afișări la un reach potențial (audiența care ar fi putut vedea reclama, conform criteriilor de targetare publicitară) de peste 1 milion de persoane. A fost vizat publicul din București și Ilfov (72% dintre afișări în București, 28% în Ilfov).

Citește și: Ministrul Anisie aplică metoda Trump. Profesoara de română încearcă engleza și ratează înțelesul cuvintelor – ștampilează cu “fake news” opinia unui jurnalist și informații pe care nu le contrazice / Plus: “NU am nicio pârghie legală să pot profesionaliza și depolitiza Educația”

Exit mobile version