UPDATE Calificativele pentru sport, muzică și desen: ministerul va înlocui “Admis/Respins” cu “Foarte Bine, Bine, Suficient și Insuficient”, anunță ministrul Cîmpeanu și profesorii de sport, după discuțiile de luni / Condițiile în care ministerul corelează în continuare notele cu bursele de merit

Foto: © Matimix | Dreamstime.com

“Reprezentanții Ministerului Educației au concluzionat că numărul de burse de merit acordate elevilor este mult prea mare (…) și au decis introducerea calificativelor la disciplinele pe care le considerau “răspunzătoare” de creșterea mediilor generale, acestea nemailuându-se în calcul”, arată un comunicat transmis redacției Edupedu.ro de către un grup de profesori de sport, după discuții avute, luni, la Ministerul Educației, pe tema proiectelor de legi ale educației. Poziția contrastează cu decizia ministerului de a transfera decizia privind bursele către școli, dar cu cea care elimină în mare parte relevanța mediilor din gimnaziu, care nu mai sunt luate în calcul pentru admiterea la liceu.

Mai mulți profesori de educație fizică și sport au avut consultări cu ministrul Sorin Cîmpeanu și alți reprezentanți ai Ministerului Educației, iar în comunicatul transmis redacției precizează că au cerut să se renunțe la calificativele de tip “Admis/Respins” sau Suficient-Bine-Foarte Bine în evaluarea elevilor și să se revină la sistemul de note. Actualul proiect de lege a învățământului preuniversitar prevede că la disciplinele Educație fizică și sport, Arte și altele ar urma să se acorde calificative de tip “Admis/Respins” (Art. 70.3 (f)).

Potrivit sursei citate, ministrul Cîmpeanu a precizat că notarea se va realiza cu calificative de tip Foarte Bine, Bine, Suficient și Insuficient, așa cum este prevăzut și la alte discipline precum educație muzicală, desen și religie.

Pe de altă parte, argumentele invocate, potrivit comunicatului profesorilor de sport, de către reprezentanții ministerului pentru a insista pentru evaluarea pe bază de calificative, în locul notelor, contrastează cu măsurile luate în privința burselor și a folosirii mediilor generale.

Potrivit sursei citate, “reprezentanții ministerului au acuzat notele foarte mari la disciplinele din aria curriculara Arte și Educație fizică și sport, note care cresc mediile generale elevilor de gimnaziu. Urmarea? Un număr mai mare de burse școlare de merit acordate elevilor. (…) Prin urmare, acordarea notelor mari cu scopul încurajării și stimulării practicării exercițiilor fizice, s-a întors acum ca un bumerang asupra profesorilor și generațiilor noi de elevi. Cu alte cuvinte, reprezentanții Ministerului Educației au concluzionat că numărul de burse de merit acordate elevilor este mult prea mare, sumele cheltuite pentru acestea sunt peste așteptările lor și au decis introducerea calificativelor la disciplinele pe care le considerau “răspunzătoarea” de creșterea mediilor generale, acestea nemailuându-se în calcul”.

Aceste argumente apar în condițiile în care, pe de o parte, media generală, care ar crește pe seama notelor la discipline precum cele din Arte sau Educația fizică, nu mai ar fi luată în calcul pentru admiterea la liceu. Potrivit proiectului de lege, doar media obținută la Evaluarea Națională va mai conta pentru admitere: “Art. 74 (10) Locurile din unitățile de învățământ liceal care nu au statut de colegiu național vor fi ocupate prin repartizare computerizată, pe baza mediei obținute la evaluarea națională de la finalul clasei a VIII-a din ariile curriculare limbă și comunicare, matematică și științe, organizată conform unei metodologii aprobate de Ministerul Educației”.

Pe de altă parte, ministrul Educației a spus repetat că decizia privind bursele va trece la școli, acestea urmând să fie cele care spun cui și în funcție de ce criterii acordă banii. Acest lucru ar elimina pentru minister problema numărului mare de burse de merit, invocată în mod repetat, în ultimul an, de ministrul Cîmpeanu.

Într-o dezbatere organizată de PNL la sfârșitul săptămânii trecute, Sorin Cîmpeanu a explicat, între altele, mecanismul de acordare a burselor în funcție de “raportarea la realitate”, iar pentru performanță – de praguri pe care le stabilește școala:

Marți, ministrul Sorin Cîmpeanu a scris pe Facebook, pe tema deciziei luate după discuțiile cu profesorii de sport: “Sunt foarte multe școli în care nu există nici măcar o medie diferită de 10.00 la aceste discipline (37 școli din eșantionul de 220 școli). Practic, situația reală ne arată că mediile sunt distribuite pe 4 paliere, 10.00, 9.50, 9.00 și mai puțin de 9.00. Fundamentat pe această situație reală, propunerea este de acordare a calificativelor pe 4 paliere: Foarte bine/Bine/Suficient/Insuficient”.

Anunțul de marți al ministrului Sorin Cîmpeanu și explicațiile pentru susținerea calificativelor Foarte bine – Bine – Suficient – Insuficient:

Foto: © MatimixDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version