Catalogul electronic ne-a crescut randamentul în tot ceea ce înseamnă notare, spune o directoare de școală: Cred că de 10 ori mai repede și mai bine decât ceea ce făceam în anii trecuți

Foto: Diana Brătucu / captură IQ DIGITAL SUMMIT CRAIOVA 2024 - youtube

Diana Brătucu, directoarea Școlii Gimnaziale „Traian” din județul Dolj, a vorbit despre importanța catalogului electronic: „Ne-a îmbunătățit activitatea și ne-a crescut randamentul în tot ceea ce înseamnă notare. Cred că de 10 ori mai repede și mai bine decât ceea ce făceam în anii trecuți”. Declarațiile au fost făcute la evenimentul IQ DIGITAL Summit Craiova 2024, dezvoltat de Upgrade100 și George, o inovație BCR. Diana Brătucu este Directorul Anului 2023 pentru Antreprenoriat.

„De fapt, unul dintre obiectivele noastre este școală digitală, pe următorii 4 ani de când am preluat mandatul, adică până în 2026, lucru care se face, este în progres. Și în primul an am introdus catalogul digital. Am fost printre primele 50 de școli din România care au fost într-un program pilot al Ministerului Educației, aproape nebunesc de a renunța la catalogul fizic pe care toți profesorii îl purtau su braț când intrau în clasă, care era spaima copiilor, și l-am înlocuit cu telefonul mobil”, a povestit Diana Brătucu.

Directoarea a precizat că părinții „trimit un mesaj în timp real și noi vedem acolo că ei au o problemă”.

Diana Brătucu: Eu cred că e important să cerem ajutorul, să spunem că nu putem singuri și că avem nevoie de idei, de resurse, de oameni, pentru că, de fapt, cine mișcă lucrurile în școala noastră sunt oamenii. Și aici mă refer la oamenii mici, la copiii noștri, dar și la oamenii mari, la părinți și la colegii mei. Cred că e important ca fiecare dintre noi să își adune oameni care cred în aceeași forță, care care pot face lucrurile să meargă în direcția pe care ne-o propunem.

Întrebare: Într-un astfel de proiect, cum este cel pe care tu și, mă rog, de fapt, proiecte pe care tu le-ai început la Școala Traian, cât de important este, dincolo de zona administrativă, aportul elevilor, al părinților, al comunității?

Diana Brătucu: Eu cred că e foarte important. De fapt, pentru mine este foarte important, pentru că eu nu sunt o fire creativă, dar de fapt, toate ideile pe care le-ați văzut acolo sunt ideile copiilor și ideile părinților. Mi-ar plăcea să spun că vreuna este a mea, dar nu este așa. Eu doar am luat aceste aceste idei și le-am pus cap la cap și am cerut ajutor oamenilor care puteau să le ducă la bun sfârșit și să le transforme în realitate.

Întrebare: Am discutat toată ziua și, în general, în această perioadă discutăm foarte mult despre tehnologie, despre digitalizare, despre impactul pe care îl are și l-ar putea avea inteligența artificială, de exemplu, în educație. Tu cum vezi această chestiune și poate mai degrabă cum ești pregătită tu, ca director de școală, să gestionezi contactul elevilor cu tehnologia de ultim moment?

Diana Brătucu: Sunt soție de IT-ist și absolvență a Universității din Craiova, Facultatea de Informatică. Aș vrea să spun că sunt și un student bun, dar nu am fost, adică informatica a fost grea pentru mine, așa că cred foarte mult în acest în acest domeniu și l-am adus în școală imediat ce am preluat mandatul de director. De fapt, unul dintre obiectivele noastre este școală digitală, pe următorii 4 ani de când am preluat mandatul, adică până în 2026, lucru care se face, este în progres. Și în primul an am introdus catalogul digital. Am fost printre primele 50 de școli din România care au fost într-un program pilot al Ministerului Educației, aproape nebunesc de a renunța la catalogul fizic pe care toți profesorii îl purtau su braț când intrau în clasă, care era spaima copiilor, și l-am înlocuit cu telefonul mobil.

Nu mai este atât de înfiorător, pentru că s-au obișnuit cu el, s-au obișnuit să primească notele și absențele în timp real. Motivează părinții absențele lor. Trimit un mesaj în timp real și noi vedem acolo că ei au o problemă. Nu a fost ușor de implementat nici pentru noi, profesorii, inclusiv mie și totuși mai am câteva cunoștințe în domeniul acesta digital, dar și pentru colegii mei a fost o provocare, dar ceea ce am apreciat totdeauna este că nu au spus nu, au zis da, încercăm, vedem dacă merge. De fapt, era un proiect pilot și este în continuare. Și lucrul acesta ne-a îmbunătățit activitatea și ne-a crescut randamentul în tot ceea ce înseamnă notare. Cred că de 10 ori mai repede și mai bine decât ceea ce făceam în anii trecuți.

Întrebare: Avem și întrebări din public (…). Cineva te întreabă cum reușește școala dumneavoastră să pregătească adolescenții și adulții de mâine. Pentru că această dilemă o tot avem. Pregătește școala de astăzi oamenii pentru ziua de mâine?

Diana Brătucu: Eu sper că da. De fapt, asta este misiunea mea în școală. Atunci când am ajuns și am construit proiectul de dezvoltare, am avut patru piloni: școala digitală, școala încrederii, educație pentru viață și educație pentru viitor. Așa că rolul nostru este, pe lângă acela de a pregăti copiii pentru un examen important, cu o miză foarte mare pentru o vârstă foarte mică, dar pe care copiii noștri trebuie să susțină: Evaluarea Națională, pregătim copiii pentru viață, prin activitățile pe care le derulăm. Și avem în fiecare săptămână cel puțin un proiect sau activitate extrașcolară care dezvoltă abilitățile de lucru în echipă, de comunicare, de antreprenoriat, abilității socio-emoționale, pentru că noi credem că acestea sunt cele care îi vor ajuta în viitor.

Întrebare: În contextul în care ești director, vrei să faci lucruri și vrei să accesezi fondul, vrei să te implici și vrei să ai proiecte de acest gen, în ce măsură contează afinitatea politică?

Diana Brătucu: Ce întrebare grea. Eu nu fac politică, nu mă pricep la asta, nu cunosc nicio platformă a vreunui partid politic, dar sunt deschisă de fiecare dată să particip în calitate de practician în educație și să contribui cu ceea ce știu, ceea ce am văzut, ceea ce am învățat de-a lungul timpului, pentru a aduce o plus valoare politicilor educaționale și direcției în care se întâmplă învățământul.

„Diana Brătucu, de la Școala Gimnazială „Traian” (Craiova, Dolj), este Directorul Anului 2023 pentru Antreprenoriat! La începutul mandatului, și-a propus ca școala să devină ”O școală a încrederii care își valorizează toți elevii și le oferă pregătire pentru viață, pentru viitor!””.

Foto: LifeLab by BCR
Școala de bani BCR: Semnează și tu petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală.

Concurs pentru profesori: Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă. Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.

Citește și:
Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab. Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Patru directori de școală au fost premiați pentru inovare, egalitate de șanse sau antreprenoriat în școlile pe care le conduc
VIDEO Ciprian Fartușnic, cercetător în științele educației, către profesori: Nu există învățare de unul singur. De mine, ca profesor, depinde să mă uit la copiii pe care îi am și să gândesc o călătorie de învățare cu adevărat relevantă pentru ei
VIDEO Psihologul Domnica Petrovai: E foarte important să îi învățăm pe copii de mici să fie confortabili cu banii și să aibă competențe în zona financiară pentru că asta are impact direct asupra autonomiei emoționale și asupra învățării
VIDEO Profesorii și elevii din 10 școli implementează în acest an școlar programul LifeLab de educație financiară transdisciplinară, după ce anul trecut profesorii din proiectul-pilot au făcut peste 100 de fișe-resursă / Profesoara Laura Cristea: Nu am avut nicio temă nefăcută pe parcursul unui an
VIDEO Maria Racu, directorul Colegiului Național „Radu Negru” din Făgăraș, școală selectată în LifeLab 2.0: Educația financiară este o necesitate realistă, este exact acea particulă pe care noi ar trebui să o avem integrată în ceea ce înseamnă predare-învățare-evaluare și pregătire pentru viață
Exit mobile version