Câte 70-80 de lucrări primite de profesori la corectat, “până luni”, după simularea de BAC 2024. Mulți evaluatori spun că termenul e imposibil / Profesorii ar trebui plătiți pentru aceste simulări ale examenelor naționale, potrivit liderului sindical Marius Nistor

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat pentru Edupedu.ro că profesorii care evaluează lucrările de la simularea examenului de Bacalaureat au un număr mare de lucrări și timpul este scurt: „Am primit sesizări în partea colegilor noștri vizavi de numărul de lucrări care le revin pe fiecare disciplină de examen”. Aceasta a mai spus că Ministerul Educației „ar trebui să țină cont și de solicitările noastre, în numele colegilor noștri, de a se plăti participarea și la aceste simulări”.

„Am primit sesizări în partea colegilor noștri vizavi de numărul de lucrări care le revin pe fiecare disciplină de examen. Și asta din cauza faptului că nu a fost asigurată resursă umană suficientă pe partea de profesori evaluatori.

Este o problemă legată strict de organizare la nivel de inspectorate școlare și unități de învățământ. Sunt școli care au înscris toți colegii, toți profesorii pentru evaluare. Sunt școli care au înscris un număr mai mic de cadre didactice. Și adevărul e că, atâta vreme cât participarea la aceste simulări nu este plătită, categoric există o anumită rezervă, pe buna dreptate, din partea colegilor noștri”, a spus Marius Nistor.

Liderul sindical a precizat că numărul mare de lucrări care trebuie să fie evaluate este o consecință a faptului că sunt puțini profesori corectori și „ajungem într-o situație oarecum de impas”:

„Dacă sunt puțini evaluatori, atunci este clar o consecință a faptului că cei pe care îi avem în momentul de față sunt obligați să corecteze un număr destul de mare de lucrări. Cred că este un semnal pentru Ministerul Educației vizavi de ceea ce ar trebui să facă mai departe.

Fiind un număr mic de evaluatori și număr mare de lucrări, ajungem într-o situație oarecum de impas în acest moment.”

Marius Nistor a precizat că profesorii care evaluează lucrările elevilor de la simulările examenelor naționale ar trebui plătiți:

„Cred că trebuie luată în calcul o mai bună organizare la nivel de inspectorate, la nivel de unități de învățământ și, bineînțeles, cred că ministerul ar trebui să țină cont și de solicitările noastre, în numele colegilor noștri, de a se plăti participarea și la aceste simulări care, în fond, reprezintă tot un examen, chiar dacă nu cu aceeași încărcătură ca examenul propriu-zis, dar efortul este cam același.”

Conform procedurii Ministerului Educației, un profesor va avea de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională și Bac 2024. În procedură se arată că profesorii pot evalua lucrările elevilor din laboratorul de informatică, din cancelarie, cabinetul disciplinei, precum și de acasă.

Fiecare lucrare este evaluată de doi profesori corectori, iar aceștia sunt selectați, cu prioritate, dintre profesorii care au urmat Programul de formare continuă în vederea constituirii Corpului de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale, după cum se arată în procedură.

În practică, cadrele didactice ajung să corecteze și peste 70 de lucrări, după cum a semnalat Ionela Neagoe, directoarea Colegiului Național “Gheorghe Lazăr” din București, pe pagina de socializare:

Nu este normal ca un profesor sa primeasca la corectura 77 de lucrari pe care trebuie sa le termine pana luni sau marti… si sa se astepte sa primeasca si altele in cos… si sa faca si orele … NU E NORMAL! Chiar nu realizeaza nimeni ca munca unui profesor nu inseamna sclavie?! Oameni buni, treziti-va! Incetul cu incetul veti pierde si putinii profesori dedicati, cu respect fata de munca si dragoste de copii!”, a scris Ionela Neagoe.

Mai mulți profesori au scris pe Facebook că timpul este scurt pentru evaluarea lucrărilor și numărul mare de lucrări. Iată câteva dintre mesajele profesorilor:

Secretarul de stat responsabil cu procesul de scanare a lucrărilor și evaluare pe platforma ministerului a acestora, Sorin Ion, a declarat pe 31 ianuarie la TVR Info că anul acesta vor fi alocate câte 50 de lucrări per evaluator:

„Odată cu popularea bazei de date cu elevi facem la fel și deja în acest moment în platforma de evaluare sunt înscriși toți elevii și sunt înscriși și profesorii evaluatori. Foarte bine e că sunt mai mulți decât ne așteptam, dar asta înseamnă că numărul de lucrări pentru fiecare evaluator va fi ceva mai mic. E un antrenament. Știți bine că la examen, de regulă, un evaluator are cam 100 de lucrări. De data asta ne-am propus cam 50 – o să fie mai puține, pentru că s-au înscris mai mulți evaluatori și nu intenționăm să eliminăm pe cineva. E un bun antrenament pentru la vară. Lucrările se repartizează automat, singura condiție pusă este ca evaluatorii să nu fie din județul de origine al candidatului. Or asta se întâmplă tot automatizat, pentru că în bazele de date introduse apare județul atât al elevului că cât și al profesorului evaluator“, a declarat la TVR Info Sorin Ion.

Calendarul simulării probelor scrise ale examenului național de Bacalaureat 2024
Rezultatele elevilor nu sunt făcute publice. Vor fi comunicate prin profesori

Rezultatele de la simulare, pe 15 martie, nu vor fi făcute publice, dar vor fi comunicate prin profesorii elevilor. Potrivit procedurii, rezultatele nu se contestă (art. 13, alin. 8 din procedură) și pot fi trecute în catalog la cerere.

Art. 18 – „(1) Prezența și rezultatele elevilor la simulările naționale se înregistrează în aplicația informatică SIIIR. Rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice.

(2) Elevii care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim prevăzut pentru rezolvarea subiectelor pot părăsi sala de examen cel mai devreme după o oră de la începerea probei scrise (în cazul simulării probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a), respectiv după o oră şi jumătate de la distribuirea subiectelor în săli (în cazul simulării probelor scrise ale examenului national de bacalaureat), fără a primi subiectele.

(3) Lucrările scrise ale elevilor care au susținut probele din cadrul simulărilor examenelor naționale se arhivează și se păstrează, până la sfârșitul anului școlar următor, în unitatea de învățământ din care provin aceștia.”

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Rezultatele simulării de la Evaluarea Națională 2024, anunțate peste 16 zile. Paradoxul „digitalizării” concepute de Ministerul Educației – avem cel mai mic număr de lucrări de corectat pentru un profesor și cel mai mare timp stabilit pentru evaluarea acestora
Corectarea lucrărilor la simularea Evaluării Naționale 2024. Sorin Ion: Pe fiecare lucrare pot ajunge să corecteze și 8 profesori diferiți, dacă diferența între note este mai mare de un punct / Nu poți greși, în sensul că dacă un subiect este punctat cu maximum 5 puncte, nu o să poți pune niciodată 6, pentru că nu poți trece mai departe
Exit mobile version