Câte 70-80 de lucrări primite de profesori la corectat, “până luni”, după simularea de BAC 2024. Mulți evaluatori spun că termenul e imposibil / Profesorii ar trebui plătiți pentru aceste simulări ale examenelor naționale, potrivit liderului sindical Marius Nistor

18.452 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat pentru Edupedu.ro că profesorii care evaluează lucrările de la simularea examenului de Bacalaureat au un număr mare de lucrări și timpul este scurt: „Am primit sesizări în partea colegilor noștri vizavi de numărul de lucrări care le revin pe fiecare disciplină de examen”. Aceasta a mai spus că Ministerul Educației „ar trebui să țină cont și de solicitările noastre, în numele colegilor noștri, de a se plăti participarea și la aceste simulări”.
  • Simularea pentru Bacalaureat 2024 a avut loc în perioada 4-7 martie. Rezultatele vor fi comunicate elevilor pe data de 15 martie, potrivit calendarului oficial.

„Am primit sesizări în partea colegilor noștri vizavi de numărul de lucrări care le revin pe fiecare disciplină de examen. Și asta din cauza faptului că nu a fost asigurată resursă umană suficientă pe partea de profesori evaluatori.

Este o problemă legată strict de organizare la nivel de inspectorate școlare și unități de învățământ. Sunt școli care au înscris toți colegii, toți profesorii pentru evaluare. Sunt școli care au înscris un număr mai mic de cadre didactice. Și adevărul e că, atâta vreme cât participarea la aceste simulări nu este plătită, categoric există o anumită rezervă, pe buna dreptate, din partea colegilor noștri”, a spus Marius Nistor.

Liderul sindical a precizat că numărul mare de lucrări care trebuie să fie evaluate este o consecință a faptului că sunt puțini profesori corectori și „ajungem într-o situație oarecum de impas”:

„Dacă sunt puțini evaluatori, atunci este clar o consecință a faptului că cei pe care îi avem în momentul de față sunt obligați să corecteze un număr destul de mare de lucrări. Cred că este un semnal pentru Ministerul Educației vizavi de ceea ce ar trebui să facă mai departe.

Fiind un număr mic de evaluatori și număr mare de lucrări, ajungem într-o situație oarecum de impas în acest moment.”

Marius Nistor a precizat că profesorii care evaluează lucrările elevilor de la simulările examenelor naționale ar trebui plătiți:

„Cred că trebuie luată în calcul o mai bună organizare la nivel de inspectorate, la nivel de unități de învățământ și, bineînțeles, cred că ministerul ar trebui să țină cont și de solicitările noastre, în numele colegilor noștri, de a se plăti participarea și la aceste simulări care, în fond, reprezintă tot un examen, chiar dacă nu cu aceeași încărcătură ca examenul propriu-zis, dar efortul este cam același.”

Conform procedurii Ministerului Educației, un profesor va avea de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională și Bac 2024. În procedură se arată că profesorii pot evalua lucrările elevilor din laboratorul de informatică, din cancelarie, cabinetul disciplinei, precum și de acasă.

Fiecare lucrare este evaluată de doi profesori corectori, iar aceștia sunt selectați, cu prioritate, dintre profesorii care au urmat Programul de formare continuă în vederea constituirii Corpului de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale, după cum se arată în procedură.

În practică, cadrele didactice ajung să corecteze și peste 70 de lucrări, după cum a semnalat Ionela Neagoe, directoarea Colegiului Național “Gheorghe Lazăr” din București, pe pagina de socializare:

Nu este normal ca un profesor sa primeasca la corectura 77 de lucrari pe care trebuie sa le termine pana luni sau marti… si sa se astepte sa primeasca si altele in cos… si sa faca si orele … NU E NORMAL! Chiar nu realizeaza nimeni ca munca unui profesor nu inseamna sclavie?! Oameni buni, treziti-va! Incetul cu incetul veti pierde si putinii profesori dedicati, cu respect fata de munca si dragoste de copii!”, a scris Ionela Neagoe.

Mai mulți profesori au scris pe Facebook că timpul este scurt pentru evaluarea lucrărilor și numărul mare de lucrări. Iată câteva dintre mesajele profesorilor:

  • Cam 20.000 de elevi dau bacul la logică. Dacă fiecare profesor a primit 80 de lucrări de corectat, asta înseamnă că doar 500 de profesori corectează acum simulările vieții. Unde sunt restul de colegi care corectau propriile lucrări? Cum pe platformă merge foarte greu treaba, că trebuie să notezi la sutime fiecare lucrare, și stai cam 20 de minute pentru fiecare elev, să se calculeze câte zeci de ore îți trebuie să corectezi 80 de lucrări. 3-4 lucrări pe oră=25-30 de ore, asta de joi până duminică! Mâine e 8 martie și poate avem și noi treabă, iar în weekend trebuie să corectez câte 8-9 ore pe zi! Alo, Ministerul, ce e bătaia asta de joc?!” – profesorul Florin Tudose
  • AMR 50 teze de evaluat. Până luni. Adică în week-end. Care week-end? Cel pentru familie și odihnă sau cel pentru olimpiade școlare? ce voiam să mai zic? A, da! Ador lucrările de 1,20-1,80. Se corectează foarte repede și ușor. Cert e că o să fac un efort și o să le termin de evaluat- sper- până luni dar e inuman. Și mâine mai e și 8 Martie! Frumos cadou de Ziua Femeii am primit! Hai să avem spor, zic! Am menționat că mi-am făcut și orele? Și de serviciu pe școală? Și am și supravegheat la ultima probă a simulării examenului de bacalaureat? Nu ziceam eu că sunt Wonder women?” -profesoara Mihaela Cososchi
  • Pe grupurile de sector văd că transmit domnii metodiști și domnii inspectori că termenul de finalizare a corecturii este luni. Adică eu, dacă am primit 80 de lucrări az-noapte, trebuie să le corectez până luni. Am strecurat 25 între treburile zilei de azi. Mâine mai fac 25. Restul de 30 le voi face DE LUNI ÎNCOLO. Nu există „până luni”: este o inepție totală, o pretenție abuzivă, complet nerezonabilă și lipsită de respect. Weekendul este pentru odihnă și familie. Cine le vrea până luni, să le ia și să le facă. I le donez.” – profesoara Anda-Irina Sturza

Secretarul de stat responsabil cu procesul de scanare a lucrărilor și evaluare pe platforma ministerului a acestora, Sorin Ion, a declarat pe 31 ianuarie la TVR Info că anul acesta vor fi alocate câte 50 de lucrări per evaluator:

„Odată cu popularea bazei de date cu elevi facem la fel și deja în acest moment în platforma de evaluare sunt înscriși toți elevii și sunt înscriși și profesorii evaluatori. Foarte bine e că sunt mai mulți decât ne așteptam, dar asta înseamnă că numărul de lucrări pentru fiecare evaluator va fi ceva mai mic. E un antrenament. Știți bine că la examen, de regulă, un evaluator are cam 100 de lucrări. De data asta ne-am propus cam 50 – o să fie mai puține, pentru că s-au înscris mai mulți evaluatori și nu intenționăm să eliminăm pe cineva. E un bun antrenament pentru la vară. Lucrările se repartizează automat, singura condiție pusă este ca evaluatorii să nu fie din județul de origine al candidatului. Or asta se întâmplă tot automatizat, pentru că în bazele de date introduse apare județul atât al elevului că cât și al profesorului evaluator“, a declarat la TVR Info Sorin Ion.

Calendarul simulării probelor scrise ale examenului național de Bacalaureat 2024
  • 4 martie 2024: Proba E) a) – probă scrisă – Limba şi literatura română
  • 5 martie 2024: Proba E) c) – probă scrisă – proba obligatorie a profilului
  • 6 martie 2024: Proba E) d) – probă scrisă – proba la alegere a profilului şi specializării
  • 7 martie 2024: Proba E) b) – probă scrisă – Limba şi literatura maternă
  • 15 martie 2024: Comunicarea rezultatelor
Rezultatele elevilor nu sunt făcute publice. Vor fi comunicate prin profesori

Rezultatele de la simulare, pe 15 martie, nu vor fi făcute publice, dar vor fi comunicate prin profesorii elevilor. Potrivit procedurii, rezultatele nu se contestă (art. 13, alin. 8 din procedură) și pot fi trecute în catalog la cerere.

Art. 18 – „(1) Prezența și rezultatele elevilor la simulările naționale se înregistrează în aplicația informatică SIIIR. Rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice.

(2) Elevii care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim prevăzut pentru rezolvarea subiectelor pot părăsi sala de examen cel mai devreme după o oră de la începerea probei scrise (în cazul simulării probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a), respectiv după o oră şi jumătate de la distribuirea subiectelor în săli (în cazul simulării probelor scrise ale examenului national de bacalaureat), fără a primi subiectele.

(3) Lucrările scrise ale elevilor care au susținut probele din cadrul simulărilor examenelor naționale se arhivează și se păstrează, până la sfârșitul anului școlar următor, în unitatea de învățământ din care provin aceștia.”

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Rezultatele simulării de la Evaluarea Națională 2024, anunțate peste 16 zile. Paradoxul „digitalizării” concepute de Ministerul Educației – avem cel mai mic număr de lucrări de corectat pentru un profesor și cel mai mare timp stabilit pentru evaluarea acestora
Corectarea lucrărilor la simularea Evaluării Naționale 2024. Sorin Ion: Pe fiecare lucrare pot ajunge să corecteze și 8 profesori diferiți, dacă diferența între note este mai mare de un punct / Nu poți greși, în sensul că dacă un subiect este punctat cu maximum 5 puncte, nu o să poți pune niciodată 6, pentru că nu poți trece mai departe

16 comments
  1. Se vorbeşte despre termene rezonabile: la Gorj încă intră lucrări (limba şi literatura română) pe platformă, astăzi 12.03, chiar dacă am generat raportul final!! Nu sunt 80 de lucrări, deşi inițial se discutase despre 40, ci peste 90!!! Mulțumiri partidului iubit care ne tratează drept sclavi! Succes la corectat şi nopți nedormite, stimați colegi.

  2. Nu vă mai supărați așa! Când luați mită o jumătate de “caș”, s-o puneți premiantă pe “nepoțica” cuiva, în același timp călcând în picioare o elevă ai cărei părinți muncesc și plătesc impozite, dar nu oferă mită, de ce nu calculați plusul necuvenit?
    Iar dacă sunteți insuficient plătiți, mergeți în privat, unde persoane cu mai multe studii ca voi primesc salariul minim pe economie. A, nu plecați de acolo, ca ați plătit cu bani grei titularizarea în oraș, pe viață, nu?
    Ceea ce nu se spune pe nicăieri este că profesorul ca restul oamenilor muncii ar trebui să stea 8 ore la școală zilnic ( așa scrie în lege), timp în care ar trebui să și pregătească lecțiile, să corecteze teste, să lucreze cu elevii ce au probleme de învățare, etc…..deci ar putea să corecteze și aceste teste de la simulare, fără a cere bani suplimentari, pentru că le intră în sarcinile de serviciu. Vor salarii mari pe 3,4 ore pe zi…..nu e normal.

  3. Cei mai mulți le corectează in timpul orelor de curs,după cele 16-18 ore cu elevii pe săptămână au timp suficient până la 40 de ore cât sunt ,,pontati”😄Apropo se poate verifica asta,dar nu se dorește.

    1. norma didactică nu e făcută numai din cele 18 ore la catedra . activitatea didactică e mai mult decât unele minți pot încape . .
      oare cat o sa mai aruncați cu smoală in dascăli ..?
      oare de ce e atât de grea cartea. , oare tara asta o sa producă deacum doar căpșunari și influienceri ?
      de ce urâți educația , oameni buni ?
      educația este singura ușa pt cei fara posibilități financiare . macar pe ei sa îi lăsăm să și ia zborul . ..
      ptr toți bogații lumii care nu au nevoie de educație : noapte buna pe tiktok.

    1. in casa cumpărată de mine , cu impozitul platit de mine și încălzită de mine și pe curentul meu , nu mi spune nimeni ce sa fac. nu au cerut profesorii să corecteze de acasă. *acasa* e pentru familie nu pt munca gratis.
      că nu lucrez la MUNCA COLECTIVA , nu împletesc mături că sa mi iau de lucru acasă. 😌
      când am atras atenția că nu e niciun avantaj cu platformele care ți dau de munca acasă , ca profesor, mi au sărit o grămadă de colegi în cap ca s zgârcită.
      acuma , stați băieți și corectați in weekend 😉. aici era șmecheria ministerului , sa va dea de lucru și în ziua de hodina , pe cheltuiala voastră.

  4. 1.Care cabinet? Cel de matematică, făcut de mine, folosit ca și condiție necesară pentru apariția unui profil, a dispărut ulterior, … intr-o zi de vară! Nimeni nu mă intrebase nimic, nu mă anunțase!
    S-a ales praful, la propriu si la figurat, de munca mea de zeci de ani! Doamna director nu facuse in viața ei un cabinet, nu trăise in școala aceea alături de mine, deci nu avea cum să știe trauma produsă mie când materiale, amintiri, instrumente au dispărut in neant! (Ce fac acum? O scuz?) Iar actuala colegă, cea care a folosit acel cabinet ptr.a avea ore spre a se titulariza, acum , aflată în vârf ( in C.A.), votează ptr. sine muuulte ore suplimentare de ani de zile, in detrimentul altor colegi! ,,C-așa-i in tenis!”

    2.Zeci de ani mi-am distrus sănătatea in săli prost încălzite, căci acolo de, ,,era doar corectarea unor simulări”! In plus, apăsarea aceea (indiferent cât erai de răcit/că nu aveai liniște-sala de sport fiind deasupra) de a termina repede ( cu toate că la nivel național aveam termene rezonabile) mi-a rămas adânc întipărită în suflet – ca model de lipsă de empatie!

    Lipsa de respect pentru profesor are atâtea forme!
    Spre rușinea noastră, a tuturor!

    P.S. Ce credeți?
    De la centrul de corectură am fost chemată de doamna directoare să imi fac orele (clasele de tehnologic mai aveau program)! Eu eram o inconștientă, … nu știam că ,,datoria mea era să fac orele”! Uitase dumneaei de dreptul meu de a beneficia de un orar special, făcut de școală, in contextul in care eu înțelesesem nevoia de profesori evaluatori, de profesori in comisiile de examen și mă inscrisesem să ajut ( și, da, să câștig niște bani, suplimentar, pe munca mea, cu un efort suplimentar!) Am fost amenințată că mi se vor tăia orele! Cred că mi s-au și tăiat câteva in condică- cele la care nu am putut ajunge! Nu mai știu dacă și din salariu! A fost atât de frustrant acel eveniment-când li s-a indus ideea colegilor că eu nu fac ceva firesc (atât colegilor rămași in școală, cât și celor din echipele in care corectam)! Nu mai vorbesc despre cât efort de autoechilibrare am făcut pentru a fi capabilă să mă detașez emoțional, spre a putea corecta eficient! Si-acum am o senzație de vomă! Și nu pentru efortul intelectual depus, ci pentru modul in care am fost tratată: m-am simțit ca un animal in jug, nu ca un profesionist care își pune semnătura cu onoare pe un document – semnătură pentru care a muncit o viață cu speranța că acea semnătură e o valoare (pentru el, pentru ceilalți)!

    Asta e școala zilelor noastre!

  5. Da, trebuie timp mai mult și plată. Dacă părinții vor simulare, trebuie să plătească. Nu se poate gratis. Clar !

  6. Promisiuni deșarte.
    Nistor ca de obicei vorbește ca să se audă.

    Știa deja de la EV NAT ca se primesc multe lucrări de evaluator. Și că nu se plătește. Nici asistența.

    Măcar atunci au fost 3 săptămâni.

    Acum vor in câteva zile. Si cu weekend între ele.

    Despre bareme si borderori si platforma Deca văd ca Nistor nu zice nimic. Sa fie si el in combinație oare?

    1. Nu neapărat. Angajatorul, conform noilor legi ale muncii, poate opta dacă se plătesc zilele de weekend, dacă angajatul lucrează. Angajatorul este obligat să plătească angajatului zilele de weekend, doar dacă este vreo sărbătoare religioasă sau națională. Așa că, parcă și văd, că nu o să luați vreun leu și iar faceți voluntariat.

  7. Când primește 60 de lucrări la o disciplină și ești trecut la doua discipline cum poți corecta peste 120 de lucrări până luni ? Suntem roboți,nu mai avem familie ,sfârșit de săptămână cu ziua mamelor?

  8. Corect asa ar fi. Vorbiti cu inspectorii care își iau salariile nesimțite și amenință profesorii care nu au corectat acum ca nu au prioritate în vara. ca și când aceasta evaluare de la simulare ar fi biletul pentru a putea evalua în vara când se plătește cum ff corect ar fi fost sa fie și acum. La fel la olimpiade și alte concursuri doar voluntariat. Rușine inspectorilor care au făcut presiuni și au amenințat!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu vizează modificări în CNATDCU, instituția cheie în gestionarea plagiatelor: Am o problemă cu lipsa de coerență și de responsabilitate în asigurarea suportului pentru deciziile Consiliului

Ministrul educației are în vedere modificări în instituția cheie care soluționează sesizările de plagiat în doctorate. „Am o problemă cu lipsa de coerență și cu lipsa de responsabilitate în asigurarea…
Vezi articolul