Ce întrebări de leadership pentru rezolvarea unor situații practice, pe care le-ar putea întâlni la noul job, au avut candidații pentru funcția de director de școală

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com

„Dacă doi sau mai mulți dintre colegii dvs. din școală se ceartă, care e decizia cea mai adecvată?” a fost prima întrebare de la Subtest Itemi Situaționali – Leadership, pe care au avut-o candidații care au susținut astăzi concursul de directori și directori adjuncți de școli.

Instrucțiunile primite aici au fost următoarele: „În acest set de sarcini veți primi un scenariu de muncă, pe care va trebui să îl citiți. Veți primi apoi un număr de posibile comportamente pe care le puteți manifesta în acea situație. E posibil să vi se pară adecvate mai multe comportamente, însă va trebui să alegeți o singură alternativă, anume acea decizie care este cea mai adecvată în acea situație”.

Variantele de răspuns ale întrebării amintite anterior au fost: 

Răspunsul corect este „d”.

Iată care au fost celelalte întrebări de la Subtest Itemi Situaționali – Leadership:

26. Ați fost angajat recent pe un post nou într-o școală nouă. Predecesorul dvs., Izabela, și-a dat demisia fără preaviz, lăsând dezordine în documente și un proiect mare nefinalizat. Noul dvs. director v-a solicitat să luați o decizie cu privire la continuarea sau abandonarea proiectului. Care e decizia cea mai adecvată?

Răspunsul corect este „d”.

27. Echipa dvs. a depășit recent un termen limită într-un proiect pentru școală din cauza faptului că un membru al echipei, Elena, și-a realizat greșit sarcina. În consecință, munca ei a trebuit refăcută. Care e decizia cea mai adecvată?

Răspunsul corect este „d”.

28. Vă petreceți pauzele în fiecare zi în cancelarie cu colegii din școală. Într-una din zile începeți să discutați cu o colegă, Ioana, despre politică, iar conversația generează o dispută serioasă din cauza opiniilor divergente. Următoarea zi aveți cu Ioana o dispută similară. Care e decizia cea mai adecvată?

Răspunsul corect este „d”.

29. În fiecare zi când plecați de la muncă, observați că Traian lasă în mod sistematic documente pe biroul lui, expunând astfel informații confidențiale ale școlii. Traian lucrează pe o altă tură, astfel nu vă intersectați niciodată cu el la birou. Care e decizia cea mai adecvată?

Răspunsul corect este „a”.

30. O componentă a proiectului la care lucrați necesită folosirea unui software nou, în utilizarea căruia dvs. nu aveți deloc experiență. Laura, o colegă, știe să utilizeze software-ul foarte bine. Cealaltă componentă a proiectului implică activități de interacțiune cu părinții elevilor școlii, pe care le-ați mai efectuat anterior. Ar trebui ca o singură persoană să lucreze la acest proiect. Care e decizia cea mai adecvată?

Răspunsul corect este „b”.

Întrebările pe care le-au avut candidații la concursul de directori și directori adjuncți de școli:
Șablon răspuns:
Informații de context

Peste 450 de profesori nu s-au prezentat la proba scrisă a concursului de directori, după cum a anunțat Ministerul Educației. Nu a fost niciun candidat eliminat, iar 21 s-au retras după ce au văzut subiectele.

Candidații au avut 120 de minute la dispoziție pentru rezolvarea celor 50 de itemi de tip grilă. Fiecare item are 4 variante de răspuns, dar doar o variantă este cea corectă, potrivit procedurii trimise de Ministerul Educației inspectoratelor școlare. Candidații au primit răspunsul pe loc, după predarea foilor de concurs.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat în urmă cu câteva luni, că subiectele de la concursul de directori „se vor axa pe rezolvarea unor situații concrete cu care se întâlnesc școlile, nu pe memorare” și că probele vor fi “teste de abilități cognitive, abilități manageriale și de leadership”.

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version