Ce se întâmplă când o țară ține închise clasele un an și jumătate, în pandemie? Studiu de caz – Uganda: O treime dintre elevi ar putea să abandoneze complet școala, mii de unități școlare riscă să se închidă

Foto: © Hel080808 | Dreamstime.com

“30% dintre elevi nu vor mai reveni, probabil, niciodată la școală”, arată un raport al guvernului din Uganda, citat de New York Times, publicație care ia țara africană drept studiu de caz pentru analiza efectelor închiderii pe termen lung a școlilor.

În Uganda, notează sursa citată, școlile au rămas închise pentru circa 10 milioane de elevi din învățământul primar și secundar încă din primele zile ale pandemiei. În septembrie a.c., ministrul Educației, Janet Museveni, care este și soția președintelui, a declarat, adresându-se elevilor, că “guvernul nu a ținut școlile închise pentru a vă pedepsi, ci pentru a vă proteja”, nedorindu-se ca părinții să fie infectați de către copiii lor, care ar “ajunge orfani – așa cum HIV-SIDA a afectat multe dintre familiile noastre”.

Acum, potrivit raportului guvernamental citat de New York Times, circa 3.500 de școli primare și 832 de unități din învățământul secundar riscă să se închidă cu totul. “Tinere femei, abandonând speranța de a mai merge la școală, se mărită și își întemeiază familii. Clădiri ale școlilor se transformă în sedii pentru afaceri și clinici de sănătate. Profesori își părăsesc locul de muncă, iar elevi deziluzionați acceptă locuri de muncă modeste, vânzând fructe sau în minele de aur”, scrie publicația.

Foto: © Hel080808 | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version