Cei mai mulți profesori, directori de școli și părinți cred că școala lor poate face ce trebuie în pandemie, dar persistă “angoasa generală” / Nu e nevoie doar de măsuri sanitare, ci și de măsuri educaționale pentru ieșirea din criză – studiu

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Un sfert dintre participanții la un studiu referitor la politicile educaționale în context pandemic, realizat când școala era pe punctul să înceapă, apreciau că școlile lor nu erau pregătite pentru predarea în format fizic și tot atâția apreciau că școlile nu pot implementa măsurile de prevenție decise de autorități. Majoritatea credea, dimpotrivă, că școlile lor sunt pregătite și că măsurile pot fi implementate, majoritară fiind și opinia că unitățile școlare pot organiza învățământ online. Studiul argumentează că nu e nevoie doar de măsuri de protecție sanitară și epidemiologică, ci și de măsuri educaționale pentru ieșirea din criză.

O constatare-cheie este aceea că, deși majoritatea actorilor implicați în procesul educațional apreciază că sunt pregătiți, angoasa generală produce temeri multiple legate de școală, cu efecte asupra procesului educativ. Mai precis:

Studiul oferă, între altele, o sinteză a riscurilor identificate pentru buna desfășurare a școlii în această perioadă, în ideea că acestea ar trebui dezbătute și analizate:

Concluzii-cheie ale studiului

Ce spun cei care au completat 1590 de chestionare în cadrul acestei analize:

Despre problemele sanitare și epidemiologice

Despre procesul educațional:

Alte riscuri:

Studiul poate fi consultat în detaliu aici

Photo 196186800 © Syda ProductionsDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version