Cîmpeanu, despre digitalizarea lucrărilor la examene: Am ajuns la concluzia că nu în toate școlile există personal calificat să-ți facă aceste lucruri simple, să scaneze și să atribuie un cod

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com

“Am ajuns la concluzia că nu în toate școlile există personal calificat să-ți facă aceste lucruri simple, să scaneze și să atribuie un cod”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi24, întrebat cu ce profesori vrea să facă digitalizarea lucrărilor și a corecturii la examenele naționale. Oficialul a spus că ar dori ca într-un an să digitalizeze corectarea la Evaluările naționale și să piloteze această procedură pentru Bacalaureat.

Reamintim că EduPedu.ro a scris în exclusivitate despre corectarea la examene, care va fi digitalizată de anul viitor. Ministrul Educației a declarat pentru EduPedu.ro că scanarea lucrărilor pe care se aplică un cod de identificare se va face în sala de examen, în prezența candidaților. Corectarea va fi online, făcută de evaluatori care nu pot comunica între ei.

Redăm declarațiile de la Digi24, legate de acest subiect, făcute pe 01.07.2021:

Moderator: Faceți anunțul că vă doriți ca la anul pe vremea asta examenele să fie corectate electronic. Explicați-ne!

Sorin Cîmpeanu: Îmi doresc insistent. Există deja un pilot și sunt colegi cu inițiativă, nu e o inițiativă instituționalizată a ministerului, ci o serie de colegi au demarat la nivelul Evaluării pentru clasa a VI-a acest proiect pilot, Evaluarea la matematică-științe, cărora să le fie alocat câte un cod per fiecare item și să fie culese rezultatele per fiecare item. În așa fel încât ai o imagine mult mai clară asupra ce n-a mers și ce a mers bine pentru a putea vedea ce trebuie să faci pe viitor. Itemii au competențe corespondente. În momentul în care, analizând pe fiecare item în parte, vezi că elevii sunt deficitari pe acele competențe, știi că trebuie să te concentrezi în procesul de îmbunătățire a predării pe mai departe tocmai pe aceste competențe. Asta s-a făcut deja la clasa a VI-a. Îmi doresc să se facă de la anul și la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și la Evaluarea Națională (n. red. de la clasa a VIII-a).

Dacă tot am introdus acest sistem, apropiat de Bologna, cu acest barem fragmentat în care se punctează fiecare răspuns bun sau greșit din partea elevilor, următorul pas ar fi colectarea informatizată la nivel de itemi.

Moderator: Copiii vor completa lucrarea într-un calculator?

Sorin Cîmpeanu: Nu, corectarea să se facă pe calculator. Lucrarea este ca și până acum.

Moderator: În clasă i se va aplica lucrării un cod de bare, dar ne spuneți că fiecare dintre subiecte va avea propriul cod?

Sorin Cîmpeanu: Da, lucrarea este apoi scanată în fața elevilor. Am văzut critici astăzi, asta presupune să existe un scandal în fiecare clasă. Nu scanerul mă îngrijorează pe mine, pentru că m-au întrebat dacă știu câte săli de clasă sunt. Da, sunt 7000 de săli în 3850 de centre de examen, cu 150 de euro un scaner, asta înseamnă 1 milion de euro. Știți cât avem în PNRR pentru digitalizare: 1.130 de milioane, vorbim că e mult 1 milion de euro, plus multe alte acuze. Dar nu asta e problema, problema este să existe în fiecare școală în profesori competenți care să atribuie acel cod lucrării și mai departe să știe să scaneze și să…

Moderator: Profesorii corectori au acces în calculator

Sorin Cîmpeanu: Iar profesorii corectori vor putea să corecteze online, fără să se mai cunoască între ei, deci elimini de tot subiectivismul. În momentul în care ai diferențe mai mari de o jumătate de punct, e foarte simplu, softul semnalează că trebuie să intervină alți doi corectori, pentru că între primul și al doilea au fost diferențe mai mari de jumătate de punct. Dar e greu să ai diferențe mai mari de jumătate. Dacă faci digital toată povestea asta.

Moderator: Mașina va face legătura între codul subiectului și felul în care a răspuns copilul, câte puncte a răspuns la subiectul 1A?

Sorin Cîmpeanu: Acolo unde este test grilă, poate să facă mașina, acolo unde este de completat răspuns, trebuie să evalueze cadrul didactic online.

Moderator: Și dumneavoastră vreți să faceți asta într-un an?

Sorin Cîmpeanu: Da.

Moderator: Ăsta este proiectul Sputnik în România, la Ministerul Educației!

Sorin Cîmpeanu: Am și eu dreptul să fiu optimist.

Moderator: Saltul ar fi uriaș, e ca de la cer la pământ

Sorin Cîmpeanu: Așa mă gândesc, dacă tot vorbim de digitalizare, la modul general, și ne pricepem toți la digitalizare, eu am zis un lucru mărunt dacă pot să fac tot e bine într-un an. Și să pilotăm, nu am pretenția să aplicăm, și la nivel de Bacalaureat. Și în acel moment chiar vom știi pe fiecare competență ce nu merge și pe ce trebuie să insistăm.

Moderator: Bine, asta presupune și ca odată ce se termină examenele și sunt publicate rezultatele să se întâmple ceva după, pentru că dumneavoastră ne-ați spus că sunt profesori pentru care se schimbă generațiile, se schimbă cărțile, se schimbă multe lucruri și ei rămân la felul lor de…

Sorin Cîmpeanu: Nu din rea intenție, dintr-o inerție exagerată. Numai că lumea se schimbă.

Moderator: Și dumneavoastră cum credeți că se va întâmpla asta într-un an, chiar credeți?

Sorin Cîmpeanu: Am și eu dreptul să fii optimist, am băut apă nu altceva

Moderator: Cu ce profesori veți face asta?

Sorin Cîmpeanu: Asta este principala problemă. Văzând modul în care au decurs lucrurile în fiecare zi de examen și erorile, repet, nu incidente majore, dar erori la care nici măcar nu m-aș fi putut gândi că s-ar putea întâmpla ca un coleg profesor să gândească în acest fel. Am multe exemple, pe care prefer să nu le fac publice, dar m-au… Am ajuns la concluzia că nu în toate școlile există personal calificat să-ți fac aceste lucruri simple, să scaneze și să atribuie un cod.

Moderator: Adică nu există un profesor care se poată scana?

Sorin Cîmpeanu: Nu în toate școlile. Știu ce spun

Moderator: După un an și jumătate în care, teoretic, calculatorul a fost noua noastră casă?

Sorin Cîmpeanu: Da. Realitatea ne-a arătat că prin incidentele semnalate în care m-am implicat împreună cu colegii mei punctual să le rezolv, ne-au arătat că nu în toate școlile există un profesor desemnat care să aibă competențe digitale de nivel…

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educația din România și, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro își poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version