Cîmpeanu, despre digitalizarea lucrărilor la examene: Am ajuns la concluzia că nu în toate școlile există personal calificat să-ți facă aceste lucruri simple, să scaneze și să atribuie un cod

10.024 de vizualizări
Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com
“Am ajuns la concluzia că nu în toate școlile există personal calificat să-ți facă aceste lucruri simple, să scaneze și să atribuie un cod”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi24, întrebat cu ce profesori vrea să facă digitalizarea lucrărilor și a corecturii la examenele naționale. Oficialul a spus că ar dori ca într-un an să digitalizeze corectarea la Evaluările naționale și să piloteze această procedură pentru Bacalaureat.

Reamintim că EduPedu.ro a scris în exclusivitate despre corectarea la examene, care va fi digitalizată de anul viitor. Ministrul Educației a declarat pentru EduPedu.ro că scanarea lucrărilor pe care se aplică un cod de identificare se va face în sala de examen, în prezența candidaților. Corectarea va fi online, făcută de evaluatori care nu pot comunica între ei.

Redăm declarațiile de la Digi24, legate de acest subiect, făcute pe 01.07.2021:

Moderator: Faceți anunțul că vă doriți ca la anul pe vremea asta examenele să fie corectate electronic. Explicați-ne!

Sorin Cîmpeanu: Îmi doresc insistent. Există deja un pilot și sunt colegi cu inițiativă, nu e o inițiativă instituționalizată a ministerului, ci o serie de colegi au demarat la nivelul Evaluării pentru clasa a VI-a acest proiect pilot, Evaluarea la matematică-științe, cărora să le fie alocat câte un cod per fiecare item și să fie culese rezultatele per fiecare item. În așa fel încât ai o imagine mult mai clară asupra ce n-a mers și ce a mers bine pentru a putea vedea ce trebuie să faci pe viitor. Itemii au competențe corespondente. În momentul în care, analizând pe fiecare item în parte, vezi că elevii sunt deficitari pe acele competențe, știi că trebuie să te concentrezi în procesul de îmbunătățire a predării pe mai departe tocmai pe aceste competențe. Asta s-a făcut deja la clasa a VI-a. Îmi doresc să se facă de la anul și la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și la Evaluarea Națională (n. red. de la clasa a VIII-a).

Dacă tot am introdus acest sistem, apropiat de Bologna, cu acest barem fragmentat în care se punctează fiecare răspuns bun sau greșit din partea elevilor, următorul pas ar fi colectarea informatizată la nivel de itemi.

Moderator: Copiii vor completa lucrarea într-un calculator?

Sorin Cîmpeanu: Nu, corectarea să se facă pe calculator. Lucrarea este ca și până acum.

Moderator: În clasă i se va aplica lucrării un cod de bare, dar ne spuneți că fiecare dintre subiecte va avea propriul cod?

Sorin Cîmpeanu: Da, lucrarea este apoi scanată în fața elevilor. Am văzut critici astăzi, asta presupune să existe un scandal în fiecare clasă. Nu scanerul mă îngrijorează pe mine, pentru că m-au întrebat dacă știu câte săli de clasă sunt. Da, sunt 7000 de săli în 3850 de centre de examen, cu 150 de euro un scaner, asta înseamnă 1 milion de euro. Știți cât avem în PNRR pentru digitalizare: 1.130 de milioane, vorbim că e mult 1 milion de euro, plus multe alte acuze. Dar nu asta e problema, problema este să existe în fiecare școală în profesori competenți care să atribuie acel cod lucrării și mai departe să știe să scaneze și să…

Moderator: Profesorii corectori au acces în calculator

Sorin Cîmpeanu: Iar profesorii corectori vor putea să corecteze online, fără să se mai cunoască între ei, deci elimini de tot subiectivismul. În momentul în care ai diferențe mai mari de o jumătate de punct, e foarte simplu, softul semnalează că trebuie să intervină alți doi corectori, pentru că între primul și al doilea au fost diferențe mai mari de jumătate de punct. Dar e greu să ai diferențe mai mari de jumătate. Dacă faci digital toată povestea asta.

Moderator: Mașina va face legătura între codul subiectului și felul în care a răspuns copilul, câte puncte a răspuns la subiectul 1A?

Sorin Cîmpeanu: Acolo unde este test grilă, poate să facă mașina, acolo unde este de completat răspuns, trebuie să evalueze cadrul didactic online.

Moderator: Și dumneavoastră vreți să faceți asta într-un an?

Sorin Cîmpeanu: Da.

Moderator: Ăsta este proiectul Sputnik în România, la Ministerul Educației!

Sorin Cîmpeanu: Am și eu dreptul să fiu optimist.

Moderator: Saltul ar fi uriaș, e ca de la cer la pământ

Sorin Cîmpeanu: Așa mă gândesc, dacă tot vorbim de digitalizare, la modul general, și ne pricepem toți la digitalizare, eu am zis un lucru mărunt dacă pot să fac tot e bine într-un an. Și să pilotăm, nu am pretenția să aplicăm, și la nivel de Bacalaureat. Și în acel moment chiar vom știi pe fiecare competență ce nu merge și pe ce trebuie să insistăm.

Moderator: Bine, asta presupune și ca odată ce se termină examenele și sunt publicate rezultatele să se întâmple ceva după, pentru că dumneavoastră ne-ați spus că sunt profesori pentru care se schimbă generațiile, se schimbă cărțile, se schimbă multe lucruri și ei rămân la felul lor de…

Sorin Cîmpeanu: Nu din rea intenție, dintr-o inerție exagerată. Numai că lumea se schimbă.

Moderator: Și dumneavoastră cum credeți că se va întâmpla asta într-un an, chiar credeți?

Sorin Cîmpeanu: Am și eu dreptul să fii optimist, am băut apă nu altceva

Moderator: Cu ce profesori veți face asta?

Sorin Cîmpeanu: Asta este principala problemă. Văzând modul în care au decurs lucrurile în fiecare zi de examen și erorile, repet, nu incidente majore, dar erori la care nici măcar nu m-aș fi putut gândi că s-ar putea întâmpla ca un coleg profesor să gândească în acest fel. Am multe exemple, pe care prefer să nu le fac publice, dar m-au… Am ajuns la concluzia că nu în toate școlile există personal calificat să-ți fac aceste lucruri simple, să scaneze și să atribuie un cod.

Moderator: Adică nu există un profesor care se poată scana?

Sorin Cîmpeanu: Nu în toate școlile. Știu ce spun

Moderator: După un an și jumătate în care, teoretic, calculatorul a fost noua noastră casă?

Sorin Cîmpeanu: Da. Realitatea ne-a arătat că prin incidentele semnalate în care m-am implicat împreună cu colegii mei punctual să le rezolv, ne-au arătat că nu în toate școlile există un profesor desemnat care să aibă competențe digitale de nivel…

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educația din România și, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro își poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


13 comentarii
  1. Nu este personal suficient pentru toata birocratia existenta in Romania si pentru toate ideile nastrusnice pe care le aveti. Scanarea va pica in responsabilitatile informaticienilor, poate ne expliacati cum poate un informatician scana sute de pagini cu un scaner de 150 de Euro.

  2. Vrem sa stim cate tari mai aplica aceasta metoda de scanare a lucrarilor si ce cred profesorii din acele tari?

  3. Cine sta sa corecteze pe un monitor zeci de lucrari?
    Ne dati bani de ochelari sau ne dati spor de calculator?
    Cred ca educatia are alte prioritati mai importante de rezolvat!

  4. Sper ca dupa 30 ani am ajuns si noi la concluzia ca politicienii nu sunt in stare sa faca nimic bun pentru tara. De fiecare data promit ca au planuri si resurse dar mereu uita de ce au fost alesi.

  5. Exista un corp al profesorilor evaluatori..facut cu mult tamtam si pe o platforma cu multe erori si cu greu inscrisi. De ce se tot intreaba cu ce profesori? Cu acestia. Odata ca s-au incris benevol acolo, benevol si constient, este clar ca vor raspunde pozitiv apelurilor ministerului in acest sens. Ca doar nu o sa punem necalificati sau sa luam oamenii din concediu sau sa ii torturam sa evalueze, mai ales astfel, cand nu e pt toata lumea la indemana. Plus ca poate nu are dispozitive.Uite dom’ ministru ca e al doilea an scolar in care predam de pe ale noastre? Odata ce iti asumi ca vrei sa fii evaluator, iti asumi: sa nu-ti iei comcediu in perioada evaluarilor nationale, sa te treci pe liste cand se fac selectii, sa completezi in platforme diverse rezultate, situatii. Cred ca nici nu-si merita intrebarea locul: Cu ce profesori? Cu acestia: formatorii lor si formatii pentru evaluare.

    1. Domnul Conte…cred că sunteți tare ofticat că nu ați fost cred admis în vre un corp de evaluatori. Problema nu ar fi că nu are cine , ci cine își asumă responsabilitatea sa stea ore întregi în fata calculatorului să corecteze o sută de lucrări? Dvs știți cât durează în modul tradițional corectarea lucrărilor? Vă spun eu , minim 12 ore.Asta daca nu faci pauza să mănânci sau să îți tragi sufletul și corectezi nonstop. Cine credeți că stă 12 ore in fata unui calculator atâtea ore? Corectarea ar dura in stilul asta o săptămână. Plus că elevii nu rezolva subiectele la rand în ordine ci mereu revin pe diferite pagini cu completări de rezolvare de subiecte. Trebuie să cauți toată lucrarea sa vezi daca mai sunt rezolvări că să nu depunctezi Dvs ați corectat vreo data lucrări la examene? Nu cred daca vorbiți așa. Și în fond cei care au fost la curs de evaluatori nu sunt obligați să evalueze și nici cei care sunt formatori nu au obligația de a forma alții oameni. Este un curs că oricare curs pe care îl face toată lumea. Ce daca dvs faceți un curs de bucătar ești obligat să gătești la nevasta acasă și ea sa stea ? Și apoi un scaner nu este numai 150euro cu spune ministrul. Că dacă iei unul de prețul asta poate vrei să îl folosești in uz personal in nici un caz in uz didactic. Faceți socoteala 15 elevi ori min 5 pagini pe elev cate pagini se scanează într-un examen la o probă. Plus că cei ce scanează trebuie sa scaneze paginile la rand sa le arhiveze ptr fiecare lucrare sa îi de-a un cod și așa mai departe. E cel mai ușor de fraudat in acest fel examenul. Nu trebuie sa va spun eu cum că cred că știți și dvs.

  6. Cu asa moderatori obedienti față de un ministru de structura comunista, cadrele didactice vor fi la dispozitia totala a acestui absolutist.
    Cat despre afirmatia batjocoritoare ca in unele scoli nu exista “personal calificat care sa faca acest lucru simplu”, este specifica arogantilor care se cred superiori.
    Puneti femeia de serviciu sa faca asta, dupa ce ii aratati zece exemple,si o sa zbarnaie la acest capitol.
    In loc sa faca minuni in invatamantul superior, fiind prof universitar, isi pune mintea numai cu scolarii si cu profesori “inferiori persoanei sale”.

    1. Daca in unele scoli sunt cadre didactice care nu stiu (si nici nu vor sa invete) sa utilizeze IT , s-ar putea sa fie adevarat ca sunt scoli in care nici un cadru didactic sa fi folosit aceste resurse….

      1. Nici nu ii pasa acestui ministru despotic, ce anume parere au profesorii despre initiativele sale.
        Daca i-ar pasa si ar dialoga cu profesorii, sa fiti sigur, domnule Costica, toti profesorii ar fi cooperanti.

  7. Ideea la prima vedere para buna dar aplicarea ei este aproape imposibila din multe motive:
    – toate scolile trebuie sa foloseasca acelasi tip de scaner si acelasi soft, deoarece daca fiecare ar scana cu ce are, pagina scanata ar avea dimensiuni foarte mari si nu ar putea fi incarcata pe platforma( scanarele folosesc dpi diferit, fisierele rezultate au dimensiuni diferite).
    – sa presupunem ca in toate centrele de examen s-ar scana sutele de pagini in format pdf; toate scolile vor incarca in acelasi timp milioane de pagini pdf- o astfel de platforma nu va rezista- dovada ca la clasa VI pentru a introduce doar niste coduri, platforma este sub orice critica, deoarece cand doresti sa dai confirmarea datelor pentru un elev, nu poti face acest lucru pentru ca foarte multi folosesc in acelasi timp platforma. Nu va imaginati ce va fi acum cand volumul de date transmis este imens. Singura solutie este incarcarea tuturor informatiilor local intr-o baza de date si transmiterea acelesi bazei date la final. Daca se va incerca transmiterea individuala per elev a lucrarilor in format pdf, va fi un esesc total, deoarece nicio platforma nu va sustine un volum asa mare de date si utilizatori.
    – evaluatorii nu vor fi incantati sa evalueze in format electronic , deoarece volumul de lucru este imens- in loc sa treaca punctajul pe borderou si nota pe lucrare, acum trebuie ca la fiecare lucrare sa introduca punctajul de la tastatura la fiecare item, volumul de munca crescand exponential, fara sa mai spunem ca trebuie sa stai cu ochii intr-un monitor zeci de ore. Nu mai spunem ca daca vor acorda un punctaj gresit vor imediat sanctionati.
    Singurii care au de castigat in aceasta situatie vor fi cei din politie sau jandarmerie care nu mai trebuie sa insoteasca presedintele comisiei cand sunt duse lucrarile in centrul de evaluare.

  8. Avem o problema ca nu avem voie sa punem aer conditionat nici pe banii nostrii, nu mai bine faceti investii in infrasctura electrica?

  9. Wow!
    O declarație schimbata in mai puțin de 48 de ore.

    Un câteva locuri mai au această caracteristică:
    Radio Șanț
    Banca de la poartă
    Întâlnirea babelor

    Dacă analizăm anul acesta școlar aceasta este eticheta ministrului:
    Inconsecvent
    Improvizator
    Dezbinator
    Mitoman

    PS Fiecare declarație de presă pare lecție învățată pe de rost si repetată până la următorul ordin de partid.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

USLIP Iași, despre viziunea Andronescu: De unde aceastǎ apetențǎ de a obliga o masǎ de aproximativ 160 mii de profesori sǎ participe la cursuri de perfecționare în universități

„Aceastǎ viziune a Ministerului poate fi interpretatǎ ca o teorie a formelor fǎrǎ fond”, se arată într-un comunicat primit la redacție, semnat de Uniunea Sindicatelor Libere din Învățământ, Iași. Sindicaliștii…
Vezi articolul

Sindicat din Educație: Vor începe executările silite, pentru recuperarea banilor câștigați în instanță de profesori și neincluși în rectificare

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ anunță că “Guvernul României trebuie să se aștepte, în perioada următoare, la demararea procedurilor pentru executarea silită” a sentințelor judecătorești. “În Proiectul de OUG privind…
Vezi articolul