Trei inițiative pentru crearea diplomei europene, anunțate de Comisie: un proiect de diplomă și două seturi recomandări privind sprijinirea învățământului superior în UE

Foto: Pexels.com

Trei inițiative de cooperare transnațională între universități au fost anunțate, săptămâna aceasta, de Comisia Europeană, în vederea atingerii obiectivului de creare a unei diplome europene. Potrivit Comisiei, cele trei inițiative – un proiect de diplomă, precum și două seturi de recomandări pentru sprijinirea învățământului superior în UE – „abordează barierele juridice și administrative” existente în acest domeniu, potrivit unui comunicat al forului.

Proiectul de diplomă europeană este elaborat pe baza a șase proiecte-pilot Erasmus+, în care au fost implicate mai mult de 140 de instituții europene de învățământ superior din toate țările membre UE. Universitatea din București notează, într-un comunicat emis joi, că este singura universitate românească „implicată la nivel strategic” în acest proces, coordonând, alături de Universitatea Autonomă din Madrid, unul dintre cele șase proiecte. Mai multe despre implicarea universităților românești – aici.

Potrivit informării Comisiei, comunicarea formulată acum cu privire la diploma europeană „propune o abordare treptată pentru statele membre în direcția obținerii unei diplome europene, cu două posibile puncte de intrare:

Diploma europeană este definită ca:

Obiectivele ei sunt să contribuie la creșterea competitivității europene și să întărească la nivel simbolic identitatea europeană, prin consolidarea valorilor academice comune

Comisia precizează că va sprijini statele membre în vederea obținerii unei diplome europene prin acțiuni ce includ un „laborator de politici privind diplomele europene”, care va fi înființat, cu sprijin Erasmus+, în 2025

Celelalte două inițiative anunțate de CE pe 27 martie:

O propunere de recomandare a Consiliului cu privire la carierele atractive și durabile în învățământul superior. Aceasta urmărește ca personalului implicat în activități transfrontaiere în educație să îi fie oferite „recunoașterea și recompensarea” pe care o merită.

Citește și:
Patru universități românești – incluse în proiectele-pilot europene pentru diploma comună, respectiv pentru statutul juridic al alianțelor universităților
Exit mobile version