Competențele digitale – predate în învățământul primar de anul viitor. Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a să conțină probă de abilități digitale din 2024. Pentru profesori competențele digitale vor fi introduse încă din formarea inițială – măsuri incluse în Strategia privind digitalizarea educației în România / Țintă: 90% din populație să fie alfabetizată digital

Foto: © Andreaobzerova - Dreamstime.com

În școala primară ar urma să fie incluse, începând din anul școlar 2021-2022, elemente obligatorii de competențe digitale, iar în aceeași perioadă urmează să fie elaborate sau revizuite programele de Informatică/TIC din învățământul secundar – gimnaziu și liceu. În curriculum, în ambele cicluri, urmează să fie incluse elemente de securitate digitală. Ulterior, urmează să fie dezvoltate și programe și resurse pentru părinți, pentru sprijin în alfabetizarea digitală a copiilor. Aceste competențe să fie evaluate și la examenele de clasa a VIII-a, din 2024, nu numai la Bacalaureat. Acestea sunt obiective incluse în noua Strategie privind digitalizarea educației în România, document lansat în dezbatere publică vineri și consultat de Edupedu.ro. Printre țintele stabilite de strategie: alfabetizare digitală pentru 90% din populația României.

Strategia face trimitere și la un rol considerabil pentru mediul de afaceri, în special în domeniul identificării meseriilor și nevoilor emergente de pe piața muncii, în furnizarea de pregătire de specialitate și în formarea unor huburi educaționale locale. Pentru prima dată strategia a fost făcută fără alocări bugetare de amploare, fără programe de asistență și fără fonduri suplimentare, prin contribuția voluntară a asociațiilor, a fundațiilor, a societății civile și a companiilor implicate direct în procesul de dezbatere și creare a documentului programatic.

Strategia de digitalizare a educației din România 2021-2027 – SMART-Edu este disponibilă spre consultare până în data de 15 februarie 2021 pe ► edu.ro și pe ► site-ul dedicat

Pentru profesori, cele mai multe acțiuni de formare sau întărire a competențelor digitale, ce urmează să fie incluse și în programele de formare psihopedagogică și în Masterul didactic, urmează să fie introduse din 2022.

Strategia prevede, totodată, măsurile care vor fi luate pentru dezvoltarea unui curriculum școlar pentru meserii emergente, dar și acțiuni de suport:

Multe dintre acțiunile incluse în strategie sunt prevăzute să înceapă în 2021, aplicarea ei urmând să fie desfășurată în etape, până în 2027.

Ce obiective operaționale prevede Strategia, în privința dezvoltării de competențe digitale pentru toți elevii și studenții – termene prevăzute

Tot de anul viitor, dar mai ales din 2023 sunt prevăzute acțiuni de pregătire a unui curriculum pentru meserii emergente și pentru pregătire în vederea participării la economia digitală. Acestea includ:

Pentru profesori, strategia prevede, între altele:

La capitolul formare Inițială:

La capitolul formare continuă:

Țintele-cadru ale Strategiei Smart-Edu pentru 2021-2027:
Direcțiile de acțiune propuse în proiectul SMART.Edu:
Principiile care stau la baza acestei strategii:

Foto: © Andreaobzerova – Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version