Cum se pregătesc școlile pentru 14 Septembrie. Violeta Dascălu, directoarea Școlii Ferdinand: Este nevoie de suplimentarea resursei umane și de un ghid pentru fiecare scenariu în parte

Foto: Facebook/Violeta Dascalu

Școlile deja au început pregătirile pentru 14 Septembrie, data la care urmează să înceapă anul școlar 2020-2021, după cum a anunțat miercuri președintele Klaus Iohannis. Cea mai mare problemă cu care se confruntă în momentul acesta unitățile de învățământ este supraaglomerarea de la clase și cum ar putea asigura măsurile necesare de distanțare socială în acest context.

Directoarea Școlii Gimnaziale Ferdinand din București, Violeta Dascălu, a explicat pentru Edupedu.ro că că pentru a împărți clasele pe ture, vor avea nevoie de mai mulți profesori. În plus, ea este de părere că ar ajuta foarte mult un ghid pentru fiecare din cele trei scenarii prezentate de Iohannis.

„Facem o analiză acum, măsurăm toate clasele și vedem câți copii încap în fiecare clasă respectând toate normele. Prioritate au ciclul primar și clasa a VIII-a, vedem dacă avem nevoie de resursă umană în plus, avem și clase cu 36 de copii, în situația asta suntem acum. Concomitent, ne consultăm cu părinții, facem întâlniri mixte, îi invităm la consiliul de administrație pentru ca până pe 12 august să știm exact ce vom face. Noi ne-am dori să vină toți copiii la școală, dar nu știm dacă se va putea. Principala problemă e siguranța sanitară, e complicat să-i ții în clasă, să nu-i lași în pauză, provocarea cea mai mare aceasta este – copiii vor să interacționeze, iar la cei mici e foarte important acest aspect. Cu siguranță vom găsi soluția cea mai bună pentru toți”, a declarat Dascălu.

Din păcate, în condițiile actuale, cel mai probabil nu se va mai putea organiza și after school-ul care era esențial pentru mulți părinți fiindcă nu puteau pleca de la muncă înainte de orele 17:00-18:00.

Momentan, pentru organizarea claselor este nevoie de suplimentarea resursei umane, iar situația aceasta se va regăsi în multe școli, deci vorbim de o criză de personal didactic.

Descentralizarea deciziei, o soluție bună

În ceea ce privește descentralizarea, directoarea școlii Ferdinand zice că este o măsură foarte bună pe care oricum școlile o implementează, fiecare având propriul specific.

„Școlile au dotări diferite, clase și clădiri diferite, practic, fiecare școală este o comunitate și nu există o soluție venită de la minister care să acopere totul, nu are cum”, a explicat Dascălu.

Însă, este nevoie de proceduri foarte clare pentru fiecare scenariu în parte, a mai adăugat directoarea.

„Cred că este nevoie de un ghid pentru fiecare scenariu: ce ar trebui să se întâmple în scenariul verde, în cel galben și în cel roșu, pe care fiecare școală să-l adapteze apoi la nevoile proprii (ca un regulament de ordine interioară)”, a sugerat Dascălu.

Citește și:
Ce înseamnă și cum se aplică scenariile colorate anunțate de președinte pentru redeschiderea școlilor: Exercițiu pe situația din București
Exit mobile version