Cum se pregătesc școlile pentru 14 Septembrie. Violeta Dascălu, directoarea Școlii Ferdinand: Este nevoie de suplimentarea resursei umane și de un ghid pentru fiecare scenariu în parte

4.065 de vizualizări
Foto: Facebook/Violeta Dascalu

Școlile deja au început pregătirile pentru 14 Septembrie, data la care urmează să înceapă anul școlar 2020-2021, după cum a anunțat miercuri președintele Klaus Iohannis. Cea mai mare problemă cu care se confruntă în momentul acesta unitățile de învățământ este supraaglomerarea de la clase și cum ar putea asigura măsurile necesare de distanțare socială în acest context.

Directoarea Școlii Gimnaziale Ferdinand din București, Violeta Dascălu, a explicat pentru Edupedu.ro că că pentru a împărți clasele pe ture, vor avea nevoie de mai mulți profesori. În plus, ea este de părere că ar ajuta foarte mult un ghid pentru fiecare din cele trei scenarii prezentate de Iohannis.

„Facem o analiză acum, măsurăm toate clasele și vedem câți copii încap în fiecare clasă respectând toate normele. Prioritate au ciclul primar și clasa a VIII-a, vedem dacă avem nevoie de resursă umană în plus, avem și clase cu 36 de copii, în situația asta suntem acum. Concomitent, ne consultăm cu părinții, facem întâlniri mixte, îi invităm la consiliul de administrație pentru ca până pe 12 august să știm exact ce vom face. Noi ne-am dori să vină toți copiii la școală, dar nu știm dacă se va putea. Principala problemă e siguranța sanitară, e complicat să-i ții în clasă, să nu-i lași în pauză, provocarea cea mai mare aceasta este – copiii vor să interacționeze, iar la cei mici e foarte important acest aspect. Cu siguranță vom găsi soluția cea mai bună pentru toți”, a declarat Dascălu.

Din păcate, în condițiile actuale, cel mai probabil nu se va mai putea organiza și after school-ul care era esențial pentru mulți părinți fiindcă nu puteau pleca de la muncă înainte de orele 17:00-18:00.

Momentan, pentru organizarea claselor este nevoie de suplimentarea resursei umane, iar situația aceasta se va regăsi în multe școli, deci vorbim de o criză de personal didactic.

Descentralizarea deciziei, o soluție bună

În ceea ce privește descentralizarea, directoarea școlii Ferdinand zice că este o măsură foarte bună pe care oricum școlile o implementează, fiecare având propriul specific.

„Școlile au dotări diferite, clase și clădiri diferite, practic, fiecare școală este o comunitate și nu există o soluție venită de la minister care să acopere totul, nu are cum”, a explicat Dascălu.

Însă, este nevoie de proceduri foarte clare pentru fiecare scenariu în parte, a mai adăugat directoarea.

„Cred că este nevoie de un ghid pentru fiecare scenariu: ce ar trebui să se întâmple în scenariul verde, în cel galben și în cel roșu, pe care fiecare școală să-l adapteze apoi la nevoile proprii (ca un regulament de ordine interioară)”, a sugerat Dascălu.

Citește și:
Ce înseamnă și cum se aplică scenariile colorate anunțate de președinte pentru redeschiderea școlilor: Exercițiu pe situația din București

2 comments
  1. Câteva aspecte…
    Suplimentarea resursei umane: de unde bani?
    Închiriem profesori pentru 1, 2, 3 luni?
    Putem prea bine să facem 4 ore în școală și apoi după amiază alte 4 ore de acasă cu ceilalți elevi. Tot avem program de 8 ore. Cealaltă săptămână inversăm grupele.
    În timpul pandemiei elevii ne solicitau toată ziua, fiecare când voia și nu i-am refuzat!

    Bani pentru marirea promisă a salariilor sunt? Să avem încredere în ce spunea doamna Anisie?

    Autoritățile locale să asigure cele necesare în școli: de unde bani când nici de naveta profesorilor nu au?

    Cursuri în 2-3 schimburi: și cu seraliștii ce facem?

    Ore video în același timp și cu elevii de acasă: un haos total, microfonie și perturbarea mesajului transmis/informațiilor din cauza măștilor.

    Pauze decalate pentru a nu se întâlni elevii: gălăgie permanentă pe hol.

    Și, cel mai ciudat este că totul a fost pus pe umerii autorităților locale, a directorilor și profesorilor! Cei mari s-au spălat deja pe mâini!

    Dragi părinți, suntem sinceri: noi, profesorii nu vă putem garanta că vor fi în siguranță copiii voștri! Nu avem cum! Cum nici voi nu ne puteți garanta nouă că ai voștri copii nu vin la școală bolnavi (de afară, din mijlocul de transport, de la piață sau din alte locuri).
    Este fix decizia fiecăruia cum procedează cu copilul lui.
    Eu am o propunere și, așa cum am mai scris în alte comentarii, spun și acum: propun să se facă o cerere/declarație la începutul anului școlar prin care fiecare părinte/elev să spună cum vrea să facă orele, pentru anumite perioade de timp determinate.

    Mi-ar fi plăcut ca reprezentanta Edupedu să fi prezentat aseară președintelui doleanțele noastre, că de aceea scriem aici (părinți, elevi, profesori).

  2. Vor veni si norme de aplicare pt. fiecare scenariu….pe 15 octombrie.

    Politicienii s-au obișnuit să spună vorbe goale fara asumare.

    Toată lumea vorbește de culori fara sa existe insa un document oficial emis de MEC care sa asume măcar cele câteva rânduri privind școala- semafor.
    Așadar dezbatem, vorbe…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Caragiale trăiește. ”O scrisoare pierdută”, varianta 2023. Ministerul Educației susține că sentința referitoare la premierul Ciucă, pe care trebuia să o atace cu recurs la Înalta Curte în termen de 5 zile de la primire, ar fi fost luată de o anonimă “d-na VB”, care nu e angajată a instituției, plicul cu sentința ajungând oficial la cabinet fix cinci zile mai târziu

Ministerul Educației (ME) susține, printr-un punct de vedere hilar transmis G4Media.ro de către Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), instituție subordonată ME, că a…
Vezi articolul

Abandonul școlar – o problemă pe care tinerii din România o văd la fel de gravă precum prețurile mari sau corupția / Există încredere în școală, dar modul în care ea îi pregătește pe elevi pentru viață și muncă e o problemă serioasă – sondaj IRES

Tinerii din România au încredere relativ ridicată în sistemul educațional preuniversitar, dar, în același timp, ei observă probleme acute în acest sistem. Abandonul școlar este una dintre principalele probleme pe…
Vezi articolul

EXCLUSIV Profesorul Oliver Jens Schmitt, președintele Secției de Istorie a Academiei Austriece de Științe: Putin vrea să recâștige toate fostele republici sovietice și să recapete controlul inclusiv asupra României. Ca și în 1940, România este amenințată de corupția multor politicieni, de slăbiciunea instituțiilor sale, de o propagandă pro-rusă / Cum pot fi identificați agenții de influență ai Rusiei în România

„Președintele rus Vladimir Putin vrea să inverseze prăbușirea Uniunii Sovietice, să recâștige toate fostele republici sovietice, inclusiv Republica Moldova, și să recapete controlul asupra fostelor state vasale, inclusiv România”, avertizează…
Vezi articolul

O treime dintr-un an școlar fără școală înseamnă o pierdere de 3% pe an a veniturilor viitoare ale elevilor și o creștere economică cu 1,5% mai mică pentru o țară, estimează un raport OECD făcut de Eric Hanushek. Pentru SUA prognoza arată o scădere a PIB de 14 mii de miliarde de dolari

Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) susține, într-un raport propriu dat publicității luna aceasta, prognozele de până acum, potrivit cărora pierderile de învățare de până acum vor cauza o…
Vezi articolul