Desființarea notelor pentru Desen și Sport, prin înlocuirea acestora cu calificative, propunere a Consiliului Elevilor / Aceștia solicită „standarde de învățare” – ce ar trebui să știe, să înțeleagă și să poată face elevii

Foto: Pixabay.com

Înlocuirea notelor la Muzică, Desen și Educație fizică cu un set de calificative este una dintre propunerile Consiliului Național al Elevilor, potrivit unui raport primit de Edupedu.ro. Amintim că în această lună au loc discuțiile pentru modificarea ROFUP (Regulamentul cadru de Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar – n.red), după cum a anunțat ministrul Educației.

„Înlocuirea notelor oferite la disciplinele aferente ariei curriculare Arte, respectiv la educație fizică și sport (discipline prin care se pune accent pe aptitudinile elevilor) cu un set de calificative”, conform Consiliului Național al Elevilor.

O altă propunere a reprezentanților elevilor este înlocuirea lucrărilor scrise semestriale (teze) cu alte instrumente de evaluare sumativă, care să permită axarea pe feedback oferit individual fiecărui elev, potrivit sursei citate. Amintim că Sorin Cîmpeanu a declarat că „în luna aprilie vom avea și modificările la ROFUIP în care vom discuta de propunerea pe care am asumat-o, de renunțare la tezele semestriale”. Mai multe detalii aici.

„Pilotarea, la nivel de sistem, începând cu anul școlar 2022-2023, a unor evaluări standardizate transdisciplinare (una la începutul anului școlar, respective una la finalul anului școlar), prin care să fie evaluată deprinderea competențelor-cheie prevăzute de Legea educației naționale”, menționează sursa citată.

În privința profesorilor, Consiliul Național al Elevilor consideră că este necesară „implementarea unor programe de formare inițială și continuă a cadrelor didactice, prin care să se pună accent pe modalitățile de utilizare a unor instrumente de evaluare moderne, axate pe evaluarea gradului de deprindere a unor competențe-cheie”.

Iată celelalte propuneri:

Citește și:
Peste 56% dintre elevii participanți la un chestionar online cred e nevoie ca tezele să fie înlocuite cu mijloace de evaluare sumativă, axate pe feedback / Aproape 94% dintre ei au afirmat că s-au simțit presați de sistemul de evaluare – raport Consiliul Național al Elevilor
Exit mobile version