Evaluarea standardizată digitalizată, explicată de Sorin Cîmpeanu: Corectarea să nu se mai facă de către profesorii cu care elevul lucrează tot anul, ci să fie distribuită electronic către doi evaluatori, care nu se cunosc între ei / Ministrul așteaptă ca experții în științele educației să „valideze” această evaluare care înlocuiește tezele

11.185 de vizualizări
Foto: © Aleksandr Proshkin | Dreamstime.com
Ministrul Educației a explicat în ce constă evaluarea standardizată interdisciplinară digitalizată care ar urma să înlocuiască tezele semestriale, pe care spune că o susține și că ar fi venit din partea Consiliului Național Elevilor. Cîmpeanu a dat mai multe detalii despre această procedură, a spus că elevii vor fi evaluați nu de profesorul de la clasă ci de doi evaluatori care nu se cunosc între ei, iar evaluarea ar urma să fie la nivel de item, pentru a putea cunoaște lacunele. Ministrul a spus că acum așteaptă ca experții în științele educației să spună dacă această evaluarea va fi obligatorie sau nu.

Ministrul a anunțat noua structură a anului școlar 2022-2023, anul fiind împărțit pe module de predare-învățare, în locul semestrelor:

  • 5 septembrie – 21 octombrie – modulul 1
  • 22-30 octombrie – vacanță de toamnă pentru toți elevii
  • 31 octombrie – 22 decembrie – modulul 2
  • 23 decembrie – 8 ianuarie 2023 – vacanța de iarnă
  • 9 ianuarie – 6 aprilie – modulele 3 și 4
  • 7 aprilie – 18 aprilie – vacanța de primăvară
  • 19 aprilie – 16 iunie – modulul 5
  • 17 iunie – 4 septembrie – vacanța de vară

Vacanța din luna februarie 2023 va fi decisă de fiecare inspectorat școlar județean pentru toate școlile din județ în perioada 6-24 februarie și va avea o durată de o săptămână.

  • Școala altfel – o săptămână la alegerea școlilor în perioada 26 februarie – 6 aprilie (modulul 4)
  • Săptămâna verde – o săptămână la alegerea școlilor în perioada 19 aprilie – 16 iunie 2023 (modulul 5)

Redăm declarațiile ministrului pe subiectul propunerii de introducere a unei evaluări standardizate:

Reporter: Care va fi compoziția mediei având în vedere că nu mai există tezele?

Sorin Cîmpeanu: Evident că avem un plan, dar acest plan trebuie să fie certificat de experți în educație. Astăzi vom anunța ce avem, avem structura anului școlar, raportarea la calendar. În măsura validării de către experții în științele educației, vom modifica regulamentul de funcționare (ROFUIP) și când vom modifica vom anunța. V-am spus, principiul este acela al eliminării tezelor obligatorii la nivel semestrial.

Reporter: Aceste evaluări standardizate vor fi prevăzute cu note care vor fi trecute în catalog și vor conta la medie sau nu?

Sorin Cîmpeanu: „Încă o dată – aceste modificări vor face parte din modificarea regulamentului de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar. Nu îmi arog dreptul de a mă substitui experților în științele educației. V-am comunicat exact ceea ce am considerat și am dorit să vă comunic”.

Reporter: De ce încă nu există o decizie în acest sens?

Sorin Cîmpeanu: „V-am comunicat că structura anului școlar a fost validată în comisia de dialog social. Este o primă parte. V-am comunicat, de asemenea, că intenționăm să analizăm foarte serios acea solicitare de eliminare a tezelor semestriale. După ce vom analiza foarte serios acest lucru, modificarea va fi cuprinsă în regulamentul de funcționare și va fi comunicată public”.

Reporter: Va exista un subiect unic la nivel național, prin această evaluare?

Sorin Cîmpeanu: „Dacă am spus că este standardizată și dacă mai adaug că este și digitalizată și dacă, vă reamintesc, m-am angajat ca încă din acest an școlar să avem la nivel de pilot atât Bacalaureatul cât și Evaluarea Națională organizate în acest fel, standardizat și digitalizat, mai exact să colectăm răspunsurile pe fiecare item, pe fiecare subiect în parte, pentru a avea o relevanță care să ne ajute în fundamentarea deciziei. Și am dat acest exemplu – că în momentul de față pentru un elev nota la 6 la matematică poate să fie la limita alcătuită din subiecte care te conduc la nota 2 la algebră și la 10 la geometrie. În momentul de față nu vedem decât nota 6, dar când vedem rezultatele pe itemi știm că trebuie să acționăm într-o parte și că stăm bine în altă parte.

(…) Corectarea să nu se mai facă de către profesorii cu care elevul lucrează tot anul, ci să fie distribuită electronic către doi evaluatori, care nu se cunosc între ei. Asta va crește relevanța evaluării. De asemenea, standardizată înseamnă că vom culege răspunsurile elevilor, dacă au 20 de întrebări, pe fiecare întrebare în parte, separat. Elevul va beneficia și de acest rezultat care îl va putea ajuta în pregătirea lui, să știe unde a înregistrat lipsuri și unde a fost bun. Va fi de ajutor și profesorilor pentru a vedea progresul înregistrat.”

Articol în curs de actualizare

Foto: © Aleksandr Proshkin | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


13 comments
  1. Hai sa incepem cu evaluarea – cum se preda si ceea ce se intampla in clasa dupa ce profesorul inchide usa pe dinauntru, nu conteaza. Dar evaluare interdisciplinara, digitalizata si standardizata sa avem!!!
    Stiintifico-fantastica va fi aceasta evaluare! Un alt experiment pe munca si gandirea copiilor nostri.

  2. Unii aplaudaci au început slugarnic un exhibiționism grețos fără să înțeleagă ce vrea ministrul ( nu că ar fi prea ușor de înțeles)

    Standardizat înseamnă că fiecare item are un cod la fel ca la mărețele testări de cls. II, IV, VI despre care MEN nu a dat niciun feedback de la implementarea lor si până azi.
    De asta nu se vorbește despre notare ci despre evaluare.
    Pt ca habar nu au acum cum, când, cât si ce se va nota.

    În fapt nici nu știm in acest moment dacă e valabil pt toate disciplinele sau doar pt cele de examen.

    Practic nu stim nimic, dar aplaudacii au pus tunurile pe cei care doresc predictibilitate si pregatirea aferentă a conținuturilor, a modului de predare, baterii de teste, etc ( asta ar trebui sa isi dorească orice profesor competent dar asta e altă discuție)

  3. Tin minte ca acum 2 ani la evaluarea nationala de la clasa a 8-a s-a facut corectarea in alt judet si a fost efectiv o catastrofa. Lucrarile de la Bucuresti au fost transferate la Arges, si notele au fost absolut aberante. au fost lucrari evaluate la 10 care erau de 7 sau 8 in realitatate, si lucrari de 8 care la contestatie au devenit de 10. A fost un fenomen ca au uitat sa treaca punctul din oficiu. Deci, da, a fost un haos, si repartizarea elevilor a fost profund viciata de niste profesori foarte slabi.

  4. Vaaaaai! Ce se mai lamentează colegii profesori pe aici! Modelul funcționează în Germania și Regatul Unit:
    Personal, mi se pare o abordare mai modernă! De ce spun asta?
    Dispar de tot tezele și mediile semestriale, iar media va fi una la sfârșit de an, pe baze noi și corecte.
    Radical e că în sfârșit iau în considerare să schimbe modul de evaluare , să se facă standardizat și la final de an, inclusiv cu corectură încrucișată. Profesorii noștri prea erau preocupați să fie mici Dumnezei, să decidă ei chestii, să pună pârghii,să facă orice altceva decât pedagogie și educație corectă. Prea s-a ajuns la abuzuri cu teme și termene limită de trimitere a acestora în aceeași zi la WhatsApp; sub sancțiunea corijenței și a notelor proaste. În felul acesta se elimină și problema din UK, unde profesorii proprii corectează evaluările, supraevaluând elevii ca să primească bani de la guvern
    Se poate bifa cel puțin un indicator foarte important de evaluare corectă a performanțelor școlii și implicit per fiecare profesor în funcție de rezultatul concret și real al elevilor!
    Tare aș vrea să văd cum va reacționa un coleg profesor al cărui elev ținut în brațe cu 10 va obține 6 la evaluare. La fel și invers cu un copil de 7 care ia la evaluare 9. Cum o să justifice?
    Doar așa va renaște meseria asta nobilă de profesor și în România.

    1. @Netcity
      Veti fi foarte mirat, colega, in vara lui 2023, cand veti realiza ca nenea asta pseudoagricultor care isi zice ministru al educatiei habar nu are ce este o evaluare, habar nu are ce este o evaluare standardizata, n-a auzit in viata lui de platforme de evaluare securizate (pe care, evident, nu le avem) si, cireasa de pe coliva, habar nu are ce e aia digitalizare. Dar dvs puteti sa visati.
      Si apropo, cum ziceti ca se ”corecteaza” o evaluare? Nu v-ar strica ceva proprietate a termenilor, colega!

    2. Doamne,cata dreptate aveti Netcity si cat ma bucur ca gasesc pe cineva care gandeste ca si mine.Imi e si teama sa scriu pe grup( EduPedu) caci sigur ma injura cineva. Nu mai avem profesori pregatiti in probleme de evaluare. Se spune ca profesorul da note mici ca sa vina elevul la meditatie la el.Asta va disparea. Apoi ,prin standardizare indiferent in ce colt al tarii esti,copiii vor avea notarea corecta. E adevarat ca implementarea sistemului presupune timp si efort. S-a discutat si la noi de multa vreme despre aceasta standardizare dar…s-a renuntat. Eu m-as bucura sa se faca ceva. Si cu o singura medie anual,de asemeni sunt de acord.Ideea nu e rea,dar la noi merge mai greu cu aplicarea. Sunt multe interese…

  5. Cel puțin recunoașteți ,că asociațiile de elevi propun idei mult mai actuale ,privind învățământul gimnazial. Faptul că se elimină tezele și se introduc acele teste standardizate,rămâne cel mai important pas spre înainte; privind notarea ,nimic mai bun ca profesori care nu predau la clasa respectivă să nu verifice aceștia ,iar,este cel mai corect mod de evaluare pentru elev dar și pentru profesor,deoarece se elimină pentru totdeauna notele puse pe ochi frumoși sau pentru că fac meditații cu ei .

    1. @Să fim civilizați! Natura ,o cere
      Nu stiu cat de civilizat si ”simtitor” ti-e ”naturelul”, dar agramat sigur e. ”Care este…”

  6. nu mai inteleg nimic… semestrul trecut nu si nu… ca tezele sunt foarte importante si trebuiesc date… semestrul acesta, acelasi ministru, zice ca elimina tezele… credibilitate zero

  7. Teza e teză și e cu treaba ei.Daca se sdandardizeaza și dai unuia dintr-o școală slabă dar care spera la un 5,la un 6 la bac/EN și subiectul e greu ,îl demoralizezi.Daca dai subiecte ușoare și elevul e de la o școală bună, îl prostești.

  8. >>evaluarea standardizată interdisciplinară digitalizată
    Cum o fi asta “interdisciplinara”?? De parca am avea curriculum interdisciplinar lol.

    Digitalizata am inteles de mult ce inseamna in conceptia tractoristului ajuns ministru: pe hartie scanata LOL.

    Nu cred ca tractoristul intelege ce este un test standardizat. Dar nu e rau sa fie asa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

De ce este important studiul Holocaustului în școli? Marcel Bartic, profesor de istorie de liceu: Vorbim despre cetățeni români care au locuit lângă noi, au fost vecini cu noi, au fost colegi, nu de alt popor

Senatul a primit recent în calitate de cameră decizională o propunere legislativă adoptată de Camera Deputaților care prevede studierea obligatorie a Istoriei evreilor și a Holocaustului. Marcel Bartic este profesor…
Vezi articolul