Ministerul Educației și Cercetării (MEC) organizează marți, 5 august, ora 13:00, în sistem videoconferință online, o ședință în cadrul căreia vor fi dezbătute proiectele subsecvente de aplicare a Legii 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare, conform unui anunț al ministerului.
- Înscrierea se efectuează prin intermediul unei solicitări trimise pe adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data de 5 august 2025, ora 10:00, potrivit anunțului.
Proiectele de lege:
Procedura privind reorganizarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi constituirea formaţiunilor de studiu în învăţământul preuniversitar de stat, în anul şcolar 2025 – 2026, ca urmare a măsurilor adoptate prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare;
Procedură privind constituirea normelor didactice de predare-învățare-evaluare în învățământul preuniversitar, în anul școlar 2025 – 2026, ca urmare a aplicării măsurilor adoptate prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare.
Hotărâre de Guvern pentru aprobarea normelor metodologice privind stabilirea degrevării de normă didactică de predare şi a obligaţiei de predare a personalului didactic de predare care ocupă funcții de conducere, îndrumare și control în învățământul preuniversitar de stat în anul școlar 2025 – 2026;
O R D I N pentru modificarea metodologiei privind organizarea claselor în regim simultan, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 3.036/2024.
Prevederile din proiectele de lege:
Comunicatul ministerului privind dezbaterea online:
„Ministerul Educației și Cercetării (MEC) organizează marți, 5 august, ora 13:00, în sistem videoconferință online, o ședință în cadrul căreia vor fi dezbătute proiectele subsecvente de aplicare a Legii 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare, propuse de minister și publicate aici: (1), (2) și (3).
Se pot înscrie (în limita a 100 de participanți), în sistem online (videoconferință), toți cei interesați să contribuie cu propuneri argumentate: persoane fizice și juridice, organizații non-guvernamentale/ale societății civile, asociații profesionale, reprezentanți ai instituțiilor publice cu atribuții în domeniu, reprezentanți ai presei.
Înscrierea se efectuează prin intermediul unei solicitări trimise pe adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data de 5 august 2025, ora 10:00.
Datele necesare pentru înscriere vor include obligatoriu: numele și prenumele participantului/reprezentantului legal, după caz, organizația pe care o reprezintă, numărul de telefon, adresa de e-mail pe care se dorește comunicarea linkului de conectare, precum și confirmarea participării la dezbatere. Informațiile solicitate nu sunt dezvăluite terților.
Absența acestora atrage după sine neînscrierea. De asemenea, persoanele interesate să-și susțină verbal propunerile în cadrul ședinței publice sunt rugate să precizeze clar acest lucru în mesajul trimis pe adresa de e-mail anterior menționată.
Propunerile se vor trimite în scris, în format electronic (word/pdf), cu specificarea secțiunilor/capitolelor din proiectele supuse dezbaterii, prin formularul anexat (disponibil mai jos, sub tagul Materiale informative), la adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data 5 august 2025, ora 10:00.
În cazul în care au fost transmise anterior, pe durata consultării publice, se va specifica în mod clar acest detaliu în mesajul de înscriere.
Pentru susținerea propunerilor/punctelor de vedere, persoanele înscrise la cuvânt vor avea la dispoziție 3 minute.
În situația în care propunerile formulate sunt semnificative sub raportul conținutului, timpul dedicat susținerii acestora poate fi prelungit, o singură dată, cu încă 3 minute, de către coordonatorul/moderatorul ședinței publice. Intervențiile în cadrul ședinței vor avea loc în ordinea înscrierii.
***
Notă: Linkul de conectare (Zoom) va fi furnizat pe adresele de e-mail specificate de către persoanele înscrise, în data de 5 august, în intervalul 12:10 – 12:45.”
