Director din cadrul Ministerului Educației, reținut sub acuzația de luare de mită și spălare de bani în legătură cu atribuirea unor contracte de lucrări pentru construirea unor grădinițe

Foto: Alex Tudor - Agerpres Foto

Tribunalul Brașov a admis, joi, la propunerea DNA, arestarea preventivă pentru 30 de zile a inculpatului Palmer-Hîrtopanu Horia, director al unei structuri din subordinea Ministerului Educației, acuzat de luare de mită și spălare de bani, ambele în formă continuată, anunță DNA într-un comunicat de presă. Horia Palmer-Hîrtopanu. Acesta, în calitate de director al Unității de Management al Proiectelor pentru Modernizarea Rețelei Școlare și Universitare, este acuzat că a primit sute de mii de euro pentru atribuirea unor contracte de lucrări pentru construirea unor grădinițe.

El ar fi folosit o parte din bani pentru a achiziționa “diferite bunuri (două imobile și două autoturisme de lux), unele pe numele unor persoane apropiate”.

Ce spune comunicatul DNA:

Potrivit Direcției Anticorupție, “s-a mai dispus măsura controlului judiciar pentru 60 de zile față de alți doi inculpați, un administrator al unei firme și o persoană fără calitate specială, pentru infracțiuni de dare de mită, transmitere fictivă a părților sociale sau acțiunilor deținute într-o societate comercială în scopul sustragerii de la urmărirea penală ori a îngreunării acesteia, respectiv spălare de bani”.

Potrivit site-ului Ministerului Educației, unitatea condusă de Horia Palmer Hîrtopanu se ocupă de implementarea Proiectului privind Reabilitarea Infrastructurii Şcolare (PRIS) şi a Proiectului privind Reforma Educaţiei Timpurii (PRET). PRIS se ocupă de reabilitarea, modernizarea şi mobilarea a 1.336 de şcoli din învăţământul preuniversitar și 16 cămine studențești. PRET este un proiect naţional cofinanţat de Guvernul României şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (BDCE) “care se ocupă de îmbunătăţi calității infrastructurii sistemului şi de a răspunde nevoilor concrete ale copiilor prin asigurarea unor spaţii de studiu adecvate, care să favorizeze atingerea potenţialului maxim al fiecărui copil, totul în conformitate cu standardele educaţionale internaţionale”.

Exit mobile version