Evaluarea la Matematică și Științele Naturii: Elevii de clasa a VI-a susțin a doua testare transdisciplinară

Programa nouă Bacalaureat

Foto: Freepik.com

Evaluarea Națională la clasa a VI-a 2019 se încheie astăzi, cu testarea la Matematică și Științe ale Naturii. Evaluarea transdisciplinară durează 60 de minute, sub supravegherea a doi profesori care nu au ore la elevii pe care îi asistă. Subiectele de la Matematică și Științe ale Naturii sunt concepute de Ministerul Educației.

Rezultatele de la aceste evaluări nu se trec în catalog; scopul evaluării de la clasa a VI-a este preorientarea școlară a copilului către un anumit tip de liceu.

Cum se desfășoară evaluarea la clasa a VI-a – Regulile testării

Testele pentru Evaluarea Națională la clasa a VI-a sunt concepute de Centrul Național de Evaluare și Examinare, instituția din subordinea Ministerului Educației care realizează subiectele pentru toate examenele naționale.

Subiectele sunt împărțite în fiecare clasă de către un profesor care nu predă la clasa respectivă. El este asistat, pe toată durata celor 60 de minute, de un alt profesor care de asemenea nu are ore la copiii pe care îi supraveghează.

Sălile în care se susține Evaluarea Națională sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei învață în mod curent. Fiecare elev primește foaia de test, pe care trebuie să își scrie numele, prenumele și școala. La încheierea timpului alocat rezolvării testului, profesorul supraveghetor recuperează testele de la elevi și le predau, pe bază de proces-verbal, președintelui comisiei care este directorul sau directorul-adjunct.

Calendar Evaluarea Națională clasa a VI-a 2019
Modele de subiecte de Matematică și Științe ale Naturii – clasa a VI-a
Ce spune Legea Educației despre evaluarea de la finalul clasei a VI-a:

Art. 74 – (4) La finalul clasei a VI-a, toate școlile, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, organizează și realizează evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinarelimbă și comunicare, matematică și științe. Proba de limbă și comunicare va cuprinde limba română și limba modernă I, iar pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă. Rezultatele evaluărilor sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și pentru preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Rezultatele evaluării și planurile individualizate de învățare se comunică părinților elevilor și sunt trecute în portofoliul educațional al elevului.

Informații de background – Ce se întâmplă cu rezultatele

Rezultatele copiilor la evaluarea de la clasa a VI-a nu vor fi trecute în catalog, nici nu vor fi făcute publice, ci vor fi comunicate fiecărui părinte în parte de către învățător, care trebuie să îi spună acestuia și cum anume să lucreze pe timpul vacanței de vară cu cel mic, pentru a acoperi eventualele lacune.

Scopul evaluării de la clasa a VI-a este de a vedea în ce măsură copiii și-au însușit informațiile prevăzute în programa școlară, dar și de a le da o primă idee asupra liceelor sau școlilor profesionale care le-ar fi cele mai potrivite.

Deși se desfășoară la nivel național de 4 ani, aceste evaluări sunt extrem de slab folosite și comunicate de către Ministerul Educației: instituția nu a format profesorii astfel încât aceștia să aibă în mod concret seturi de exerciții, de îndrumări pe care să le dea părinților pentru a lucra cu copiii acasă pe timpul vacanței de vară, nu a realizat nici până la această oră un model național de portofoliu educațional în care aceste rezultate trebuie trecute – conform legii educației în vigoare din 2011, nu a făcut publică niciodată semnificația rezultatelor la nivel macro.

Un alt semn al indiferenței cu care Ministerul tratează evaluările de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a stă chiar în modelele de subiecte publicate acum de instituție: sunt subiectele propriu-zise de anii trecuți. Nici un efort de realizare a unor modele noi.

Ghid despre Evaluarea la clasa a VI-a:

Brosura Evaluare Clasa VI

Citește și:

 

Exit mobile version