Subiecte Limbă și comunicare clasa a VI-a 2019: Testele de astăzi la Limba română și Limbă străină au fost făcute publice

65.715 vizualizări
Subiectele de la testarea la Limbă și comunicare susținută astăzi de elevii de clasa a VI-a au fost publicate de Ministerul Educației și pot fi descărcate de mai jos. Subiectele de la testarea la Limbă și comunicare au fost concepute de Ministerul Educației, iar copiii au avut la dispoziție 60 de minute pentru a le rezolva. Evaluarea de la clasa a VI-a este una transdisciplinară, elevii fiind testați la Limba română și la prima Limbă străină învățată în școală. Elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale au dat examen și la limba maternă.

Evaluarea națională de la clasa a VI-a 2019 continuă mâine, cu evaluarea la Matematică și Științele Naturii. Rezultatele de la aceste evaluări nu se trec în catalog; scopul evaluării de la clasa a VI-a este preorientarea școlară a copilului către un anumit tip de liceu.

Subiectele Limbă și comunicare clasa a VI-a 2019:

 

Descarcă de aici toate subiectele de la evaluarea națională de astăzi, 22 mai 2019, susținută de elevii de clasa a VI-a la Limbă și comunicare
Calendar Evaluarea Națională clasa a VI-a 2019
  • 22 mai 2019: Limba și comunicare
  • 23 mai 2019: Matematică și Științe ale Naturii
Modele de subiecte Evaluarea Națională clasa a VI-a 2019
Informații de background – Ce se întâmplă cu rezultatele

Rezultatele copiilor la evaluarea de la clasa a VI-a nu vor fi trecute în catalog, nici nu vor fi făcute publice, ci vor fi comunicate fiecărui părinte în parte de către învățător, care trebuie să îi spună acestuia și cum anume să lucreze pe timpul vacanței de vară cu cel mic, pentru a acoperi eventualele lacune.

Scopul evaluării de la clasa a VI-a este de a vedea în ce măsură copiii și-au însușit informațiile prevăzute în programa școlară, dar și de a le da o primă idee asupra liceelor sau școlilor profesionale care le-ar fi cele mai potrivite.

Deși se desfășoară la nivel național de 4 ani, aceste evaluări sunt extrem de slab folosite și comunicate de către Ministerul Educației: instituția nu a format profesorii astfel încât aceștia să aibă în mod concret seturi de exerciții, de îndrumări pe care să le dea părinților pentru a lucra cu copiii acasă pe timpul vacanței de vară, nu a realizat nici până la această oră un model național de portofoliu educațional în care aceste rezultate trebuie trecute – conform legii educației în vigoare din 2011, nu a făcut publică niciodată semnificația rezultatelor la nivel macro.

Un alt semn al indiferenței cu care Ministerul tratează evaluările de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a stă chiar în modelele de subiecte publicate acum de instituție: sunt subiectele propriu-zise de anii trecuți. Nici un efort de realizare a unor modele noi.

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cod roșu de căldură miercuri, 17 iulie, cu până la 42 de grade, în ziua concursului de Titularizare. Sunt 31 de grade în București la ora 9, când începe proba – prognoza completă ANM și temperaturile din 40 de orașe

Zi de foc miercuri, 17 iulie, pentru candidații și profesorii care susțin concursul național de titularizare, de angajare în sistemul de învățământ. Vor fi până la 42°, potrivit Administrației Naționale…
Vezi articolul

Raport oficial care arată că școala își ratează rolul: Peste 18.000 de elevi buni la Matematică în clasa a IV-a, în 2015, au intrat în „declin” în gimnaziu și au luat sub 5 la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a, în 2019

Declin fără precedent pentru 18.731 de elevi care în clasa a IV-a, la Evaluarea Națională formativă din anul 2015, aveau rezultate bune și reușeau să dea răspunsuri corecte la peste…
Vezi articolul

Universitățile din România nu au bani de profesori laureați ai premiului Nobel, care „te saltă cu sute de poziții prin simpla lor prezență” – răspunsul ministrului Cîmpeanu la întrebarea „De ce nu sunt cotate mai bine universitățile românești în topul Shanghai?” / Cât contează în procente prezența acestor profesori, potrivit metodologiei

Universitățile din România primesc în total o finanțare de 1,15 miliarde de euro și nu își permit să angajeze profesori laureați ai premiului Nobel, aceștia predau doar la cele mai…
Vezi articolul