Examenul de admitere la liceu pentru 60% dintre locuri este “o formulă la care am ajuns tocmai în urma feedbackului primit” – Ligia Deca, întrebată de ce păstrează examenul în pofida opoziției exprimate de părinți, elevi, profesori față de admiterea diferențiată

Foto: © Andreaobzerova | Dreamstime.com

“Această formulă pe care pachetul legislativ o include este o formulă la care am ajuns tocmai în urma feedbackului primit de la actorii în educație. Dacă vă aduceți aminte, vara trecută, în dezbatere publică, formula propusă a fost: 90% din locuri”. Așa a răspuns, miercuri, ministrul Educației, Ligia Deca, întrebată fiind de ce păstrează acest examen în pofida opoziției manifestate de elevi, părinți și profesori.

În conferința de presă ce a urmat aprobării în guvern a proiectelor de legi ale educației, care urmează să treacă prin parlament, ea a fost întrebată care e argumentul pentru acest examen, în condițiile în care “toți actorii implicați – vorbim aici despre profesori, elevi, părinți – s-au opus admiterii diferențiate la liceu”. În răspuns, ea a făcut trimitere la vechea versiune, propusă de predecesorul său Sorin Cîmpeanu – 90% din locuri scoase la concurs, spunând că în urma feedback-ului primit de minister “am ajuns la o formulă cu 60%”.

Întrebată cât va conta nota de la Evaluarea Națională și cât va conta nota de la examenul de admitere, ea a spus că “este un detaliu pe care îl vom stabili în metodologiile subsecvente”.

Din răspunsurile Ligiei Deca pe această temă:

Rep.: Toți actorii implicați – vorbim aici despre profesori, elevi, părinți – s-au opus admiterii diferențiate la liceu. Care este argumentul pentru care ați păstrat această formă de admitere la liceu, și cu evaluare națională, și cu examen separat?

Ligia Deca: Această formulă pe care pachetul legislativ o include este o formulă la care am ajuns tocmai în urma feedback-ului primit de la actorii în educație. Dacă vă aduceți aminte, vara trecută, în dezbatere publică, formula propusă a fost: 90% din locuri scoase la concurs pentru profilurile unde exista concurență și unde liceul își dorea. Am ajuns la o formulă cu 60%. De ce? Tocmai în ideea în care un copil care are o zi proastă și nu performează la examenul care i-ar aduce o potrivire mai bună cu profilul mai are șansa ca, pe baza notelor de la Evaluarea Națională, să aplice pentru profilul respectiv în acel liceu, să mai aibă o șansă să fie distribuit acolo. Este o formulă care, în opinia noastră, îmbină nevoia de potrivire cu profilul, cu ceea ce-ți alegi să faci pentru următorii patru ani de liceu, cu nevoia de a asigura echitate în sistem. (…)

60% din locurile pe profilurile unde a existat concurență vor putea fi scoase în concurs. Pentru celelalte 40% se va putea concura exclusiv pe baza notelor de la Evaluarea Națională. Din aceste 40%, 10% vor fi acordate prioritar pentru elevii cu cerințe educaționale speciale sau pentru elevii romi.

Rep.: Cât va conta nota de la Evaluarea Națională și cât va conta nota de la acest examen?

Ligia Deca: Acesta este un detaliu pe care îl vom stabili în metodologiile subsecvente, de organizare a concursului de admitere. Este un subiect pe care îl vom aprofunda cu specialiștii de la Centrul Național pentru Evaluare.”

Foto: © Andreaobzerova | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version