Fenomenul Brașov – Alexandru Manda, student la Drept: Ofer sprijin părinților și elevilor care vor să dea în judecată colegiile care au stabilit medie școlară obligatorie în gimnaziu

Fenomenul Brașov

Fenomenul Brașov

“Dacă există elevi sau părinți care vor să dea în judecată colegiile, obiectivul procesului fiind suspendarea respectiv anularea regulamentului, mă ofer să le acord sprijinul, pentru că doar ei pot avea o calitate procesuală activă. Adică doar ei pot juridic să ceară acest lucru”, a declarat pentru Edupedu.ro Constantin-Alexandru Manda, student la Facultatea de Drept a Universității din București.

Fenomenul Brașov: “Avem de-a face cu o discriminare”

Fost președinte al Asociației Elevilor din Constanța (AEC), Constantin-Alexandru Manda a declarat pentru Edupedu.ro că eliminarea elevilor după clasa a V-a, a VI-a sau a VII-a în funcție de o medie decisă de școală, alta decât cea de promovare a clasei, “încalcă principii fundamentale a ceea ce înseamnă învățământul public: avem de-a face cu o discriminare, mai ales că prevederile se aplică la învățământul gimnazial, unde ar trebui să se facă înscrierea pe bază de circumscripție, iar ei nu fac astfel decât să crească segregarea în interiorul învățământului de stat; nu poți să condiționezi participarea unui elev la actul de educație în școala pe care el o vrea pe obținerea altor note decât cele care implică promovarea anului de studiu“.

Student în anul I la Facultatea de Drept a Universității din București și expert în politici educaționale la Societatea Academică din România, Constantin-Alexandru Manda a afirmat pentru Edupedu.ro că o altă problemă pe care o ridică introducerea notei minime este legată de corectitudinea profesorilor. Având în vedere că finanțarea școlilor se face în funcție de numărul de elevi, în anumite clase profesorii ar putea “să umfle notele artificial, ca să nu își piardă elevii și deci finanțarea. Nu mai spun de faptul că asta încurajează meditațiile cu profesorii de la clasă“.

Manda a precizat că și examenul de intrare în clasa a V-a pe care îl practică anumite școli duce la același lucru: “polarizarea calității și discriminare”. “Asta a început să se întâmple de când colegiile mari au început să își facă clase de gimanziu, pentru cp au vrut să aibă mai mulți elevi”, a precizat Constantin-Alexandru Manda.

Citește și:

 

 

Exit mobile version