Trei colegii din Brașov îi încurajează să plece pe elevii de gimnaziu cu medii sub 8 la finalul fiecărui an. Inspectorul școlar: Sunt școli de masă, dar trebuie să ținem cont de istoricul și de rezultatele lor în competițiile școlare

10.408 vizualizări
Trei colegii din Brașov au stabilit în regulamentele școlare că elevii de gimnaziu care nu obțin la finalul fiecărui an media de minimum 8 sunt dați afară din școală, scrie Educațieprivată.ro. Este vorba despre Colegiul Național Andrei Șaguna, Colegiul Național Dr. Ioan Meșotă și de Colegiul Național de Informatică Grigore Moisil, potrivit sursei citate. Contactată de Edupedu.ro, inspectoarea școlară generală din Brașov a declarat că “sunt școli de masă, dar trebuie să ținem cont de istoricul și de rezultatele pe care le au în competițiile școlare. Dacă elevul nu poate ține pasul…”.

De cealaltă parte, fostul secretar de stat Oana Badea, contactată de Edupedu.ro, a atras atenția că eliminarea elevilor în interiorul gimnaziului pe criteriu de medie “încalcă dreptul educațional al elevului și dreptul de a alege școala”. În plus, “regulamentul trebuie să fie subordonat acelor legi organice, iar autoritățile competente, inspectoratul școlar, autoritatea pentru protecția copilului trebuie să vegheze ca acele prevederi să fie în concordanță cu prevederile legii”, a explicat pentru Edupedu.ro fostul secretar de stat în Ministerul Educației.

Oana Ariana Bucur / Foto: Youtube.com Brasov TV

Oana Ariana Bucur, Inspectorul școlar general din Brașov, a declarat pentru Edupedu.ro că “este un regulament intern pe care școlile l-au stabilit în Consiliul de Administrație și, în condițiile în care acel regulament este semnat de părțile implicate, cred că el devine obligatoriu. Sunt colegii care au performanță și care, pentru a-și menține ștacheta așa cum și-au propus, au impus aceste medii pentru a putea rămâne”.

Nu cred că este vorba de segregare. Sunt școli de masă, dar trebuie să ținem cont de istoricul și de rezultatele pe care le au în competițiile școlare. Dacă elevul nu poate ține pasul… Este un feedback adus părintelui, că elevul nu are posibilitatea de a fi la nivelul mediei copiilor de la clasa respectivă”, a declarat pentru Edupedu.ro Oana Ariana Bucur, Inspectorul școlar general din Brașov.

Inspectorul școlar general din Brașov a susținut pentru Edupedu.ro că “fiecare unitate școlară are acest regulament intern și fiecare unitate poate stabili condiții legate de activitatea pe care o desfășoară, de rezultatele pe care și le doresc. Sunt ținte pe care și le-au stabilit și sunt indicatori de management și nu cred că ar trebui să privim lucurile din perspectiva segregării. Dacă acel copil nu poate face față targetului stabilit, el este îndrumat spre o altă unitate școlară. Acest lucru se întâmplă și cu consultarea unui psiholog”.

Oana Badea / Foto: Facebook

Contactată de Edupedu.ro, fostul secretar de stat Oana Badea a declarat că exmatricularea elevilor în interiorul gimnaziului pe criteriu de medie “încalcă dreptul educațional al elevului și dreptul de a alege școala”.

Acele prevederi din regulamentele școlare care selectează elevii pe bază de performanță școlară sunt discriminatorii raportat la celelalte reguli care sunt deja stabilite la nivel de sistem. Cei care sunt clasa a V-a nu au încalcat nicio regulă a sistemului de educație, la finalul anului: s-au dus la școală, au învățat, au primit note. Nicio prevedere dintr-un regulament intern al unei unități de învățământ nu poate bate prevederi din legi organice. Regulamentul trebuie să fie subordonat acelor legi organice, iar autoritățile competente, inspectoratul școlar, autoritatea pentru protecția copilului trebuie să vegheze ca acele prevederi să fie în concordanță cu prevederile legii”, a explicat pentru Edupedu.ro fostul secretar de stat în Ministerul Educației, Oana Badea.

  • Publicația Educațieprivată.ro scrie că aceste reguli au fost semnalate pe grupul de Facebook ”Părinții cer schimbare”. Concret, la Colegiul Național Andrei Șaguna regulamentul spune că: ”Elevii claselor a V-a, a VI-a şi a VII-a, care la sfârşitul anului şcolar nu obţin media generală de minimum 8.50, mediile generale la limba română şi la matematică de minimum 8.00, sau media generală la purtare de minimum 9.50, sunt declaraţi necorespunzători cu standardele şcolare asumate prin contractul educaţional semnat de părinte în momentul înscrierii la Colegiul Naţional „Andrei Șaguna” şi, în consecinţă, nu vor mai frecventa cursurile colegiului, fiind obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte şcoli”, potrivit sursei citate.

Citește și:

 


12 comments
  1. 1. Daca o scoala poate sa faca legea ei in Romania…inspectorul scolar nu mai are niciun rost (job). Auzi…sa “recomande” in loc sa aplice legea…Legea spune cum intra copilul in ciclul scolar si tot legea spune care sunt conditiile in care poate fi dat afara….nu un director.
    2. Daca chestia asta ramane asa si se propaga…o sa decarteze parintii la bani la profesorii respectivi, de o sa-i imbogateasca…numa’ sa nu pice copilul sub 8,50.

  2. Pe când vor apare regulamente interne care să impună segregarea pe temei de religie, rasă, situație financiară și mai știu eu ce le poate trece prin cap consiliilor de administrație ?!? Văd că inspectoratul școlar și consiliile de administrație ale celor trei colegii sunt convinși că totul este în regulă, nici vorbă de segregare, și-au luat școlile în proprietate și stabilesc reguli proprii ca în ograda proprie ( nici acolo nu poți face chiar orice îți trece prin cap ). Oricum aceste prevederi sunt nule de drept, iar directorii și inspectorii ar trebui puși „pe liber” să poată să-și înființeze propriile școli cu propriile reguli.

    1. Este vorba de o singură clasa, de 30 elevi, la fiecare dintre aceste colegii unde admiterea se face pe baza de examen.
      Mai exista si copii cu capacități intelectuale peste medii
      De cand trecerea unui examen, daca acesta este corect, fără fraude, reprezintă segregare?
      Trebuie desființate liceele de muzică, de limbi străine, de coregrafie? De ce nu ar trebui să existe un loc unde copiii pasionați de matematica sa poata invata lintr-un ritm mai rapid, daca pot?

      1. Nu contează câți sunt, un elev dacă era discriminat nu era în regulă, era ilegal. Dacă vrei învățământ pentru elite înființează legal astfel de clase ( școli ) speciale dar ai să vezi că și acolo vor fi departajări după medii.

        1. Nu e vorba de testarea pe care o dau copiii inainte de intrarea in clasa a V-a, ci de mediile de sfarsit de an scolar pe tot parcursul gimnaziului. De asemenea, nu este vorba de o singura clasa ci de CATE O CLASA infiintata in aceste Colegii ( e valabil si pentru alte colegii din tara). Ma gandrsc ca aceasta conditie poate fi interpretata si ca o deresponsabilizare a scolii pentru progresul scolar al unui elev pe care l-ai primit cu bratele deschise dupa ce el a facut dovada, prin acea examinare preliminara, a respectarii criteriilor pe care tu, scoala , le-ai impus.

          1. Imi pare rau ca va contrazic, eu, după cum puteți reciti, am scris ” e vorba de o singură clasa, de 30 elevi, la fiecare dintre aceste colegii”.
            Va propun, de asemenea, sa va uitati pe site-ul Admiterii 2017 (2018 nu mai este public) si sa vedeti cate medii peste 8.5 exista in municipiul Brasov- ma refer, desigur, la media gimnaziala.
            In rest, daca aceste clase au devenit problema învățământului românesc, viitorul arata “minunat”.

      2. Dani, eu zic sa citesti mai cu atentie si sa nu comentezi aiurea. NU SUNT LICEE VOCATIONALE, sunt licee de cultura generala! Si, pana una-alta, sunt si gratuite. De cand nota 7 e o nota proasta? Cine a hotarat asa ceva?

        1. Incerc sa nu comentez aiurea. Incercam sa fac o paralela cu liceele vocationale in sensul ca poate ar trebui să existe în câteva colegii astfel de clase in care copii cu talent deosebit la mate, de exemplu, sa se poata dezvolta. Sa stiti ca exista copii care vad foarte repede soluția la o pb de mate/fizica/chimie , care propun uneori solutii inedite. Ar trebui să ne gândim și la ei, chiar dacă , poate, nu sunt copiii noștri.
          7 este o notă medie, la egală distanta intre 4 si 10, nu avem cum să o facem buna, în mod normal. Dar, daca un copil evolueaza de la 4, 5, 6 la 7, poate fi o notă buna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Propunerile UDMR pentru o nouă lege a Educației: Bacalaureat de două tipuri, panouri bilingve în toate școlile cu predare în limba minorităților, profesorii să dea teme o dată la 2 ore ale disciplinei

UDMR vine cu propriile propuneri pentru o nouă lege a educației și se declară deschisă negocierilor cu Guvernul PSD pentru introducerea acestora, de către Ecaterina Andronescu, în una din cele…
Vezi articolul

Ministerul Sănătății: Iodura de Potasiu Nu trebuie utilizată în mod profilactic, deoarece poate provoca afecțiuni ale glandei tiroide / În caz de incident nuclear, administrarea comprimatelor se face doar în primele ore, iar Ministerul Sănătății organizează asigurarea stocurilor

“Iodura de Potasiu nu trebuie utilizată în mod profilactic, deoarece poate provoca afecțiuni ale glandei tiroide”, atrage atenția Ministerul Sănătății. Într-o informare oficială de presă emisă în contextul discuțiilor “din…
Vezi articolul

Inspectorul școlar general din Timiș, după ce patru inspectori și opt directori de școli din județ au demisionat: Dacă vrem ca țara să meargă într-o direcție a dezvoltării, trebuie să investim în educație, nu să negociem cât le dăm școlilor / Directorii sunt copleșiți de volumul foarte mare de muncă, ei sunt profesori, nu specialiști în contabilitate sau în legislație

Mesaj de protest al inspectorului școlar general din Timiș, Aura Danielescu, după ce patru inspectori școlari și cel puțin opt directori de școli au demisionat din funcțiile pe care le…
Vezi articolul

PISA 2022 Elevii care au avut profesori care i-au susținut au obținut un scor mai mare cu 20 de puncte, ceea ce înseamnă un an școlar, spune Andreas Schleicher, expert OECD / „Când ai 15 ani, ultimul loc în care ești fericit este școala, deși acolo ca elev petreci cel mai mult timp”

Relația profesorului cu elevul este extrem de importantă asupra rezultatelor învățării, reiese din rezultatele PISA 2022. “Elevii care au profesori care îi susțin, pe care îi simt aproape, că le…
Vezi articolul