Fenomenul Brașov – Alexandru Manda, student la Drept: Ofer sprijin părinților și elevilor care vor să dea în judecată colegiile care au stabilit medie școlară obligatorie în gimnaziu

2.643 de vizualizări
Fenomenul Brașov
Fenomenul Brașov
“Dacă există elevi sau părinți care vor să dea în judecată colegiile, obiectivul procesului fiind suspendarea respectiv anularea regulamentului, mă ofer să le acord sprijinul, pentru că doar ei pot avea o calitate procesuală activă. Adică doar ei pot juridic să ceară acest lucru”, a declarat pentru Edupedu.ro Constantin-Alexandru Manda, student la Facultatea de Drept a Universității din București.
  • Trei colegii din Brașov au stabilit în regulamentele școlare că elevii de gimnaziu care nu obțin la finalul fiecărui an media de minimum 8 sunt dați afară din școală, scrie Educațieprivată.ro.
  • Este vorba despre Colegiul Național Andrei Șaguna, Colegiul Național Dr. Ioan Meșotă și de Colegiul Național de Informatică Grigore Moisil.
  • Contactată de Edupedu.ro, inspectoarea școlară generală din Brașov a declarat că “sunt școli de masă, dar trebuie să ținem cont de istoricul și de rezultatele pe care le au în competițiile școlare. Dacă elevul nu poate ține pasul…”.

Fenomenul Brașov: “Avem de-a face cu o discriminare”

Fost președinte al Asociației Elevilor din Constanța (AEC), Constantin-Alexandru Manda a declarat pentru Edupedu.ro că eliminarea elevilor după clasa a V-a, a VI-a sau a VII-a în funcție de o medie decisă de școală, alta decât cea de promovare a clasei, “încalcă principii fundamentale a ceea ce înseamnă învățământul public: avem de-a face cu o discriminare, mai ales că prevederile se aplică la învățământul gimnazial, unde ar trebui să se facă înscrierea pe bază de circumscripție, iar ei nu fac astfel decât să crească segregarea în interiorul învățământului de stat; nu poți să condiționezi participarea unui elev la actul de educație în școala pe care el o vrea pe obținerea altor note decât cele care implică promovarea anului de studiu“.

Student în anul I la Facultatea de Drept a Universității din București și expert în politici educaționale la Societatea Academică din România, Constantin-Alexandru Manda a afirmat pentru Edupedu.ro că o altă problemă pe care o ridică introducerea notei minime este legată de corectitudinea profesorilor. Având în vedere că finanțarea școlilor se face în funcție de numărul de elevi, în anumite clase profesorii ar putea “să umfle notele artificial, ca să nu își piardă elevii și deci finanțarea. Nu mai spun de faptul că asta încurajează meditațiile cu profesorii de la clasă“.

Manda a precizat că și examenul de intrare în clasa a V-a pe care îl practică anumite școli duce la același lucru: “polarizarea calității și discriminare”. “Asta a început să se întâmple de când colegiile mari au început să își facă clase de gimanziu, pentru cp au vrut să aibă mai mulți elevi”, a precizat Constantin-Alexandru Manda.

Citește și:

 

 


17 comments
  1. Și dacă tot analizați situația de la Brașov, poate aflăm și de ce școlile din mediul rural nu au dreptul la predarea limbilor străine în regim intensiv. Documentul care aduce această îngrădire este pe pagina ISJ Brașov (https://bit.ly/2MMhL3U):
    “8.1. Clasele cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv care se vor aproba la nivelul judetului, pentru municipiul Braşov şi pentru localităţile din mediul urban, se vor aloca după cum urmează:
    • Municipiul Braşov: maxim 3 clase
    • Fiecare localitate din mediul urban: maxim 1 clasă”
    Mediul rural nici nu intră în calcul. Iar în cazul ăsta nici nu au fost informați elevii sau părinții.
    În afară de incompetență, cum este justificată o astfel de discriminare? Oare ce aberații mai ascund inspectoratele locale?

  2. Daca au intrat cu medie de peste 8 si apoi…trec sub aceasta…inseamna ca ori au intrat cu …fara drept, ori nu mai invata! Nu poti acuza profesorul ca nu si-a facut treaba de vreme ce alti elevi au obtinut progres …peste 8. “Puisorii” au pe umeri o “haltera” prea grea si atunci e bine sa-si schimbe profilul…. sau atitudinea fata de invatare!

    1. N-ai copil la școală, nu?! Dacă un copil de la Șaguna, Meșotă sau Info are media peste 8.5, ori face meditații cu proful de la clasă, ori este foarte bun, și face cu alt prof.

      1. Eu am copil la scoala si 100% nu aveti dreptate. Media 8.5 se obtine usor in gimnaziu. Deschideți site-ul Admitere liceu la Brasov-ca este in discutie acest oraș si vedeti cat de multe medii peste 8.5 sunt la gimnaziu.
        Nu mai rostogoliti aiurea chestia cu meditațiile. Sau sunt strugurii prea acri..
        .

        1. Așa este – media de 8.5 se obține ușor. Dar credeți că un 8.5 de la Șaguna este același cu 8.5 de la o școală oarecare de cartier? Despre diferența asta vorbesc și despre modul în care apare ea (spoiler alert: în general nu este meritul învățătoarelor). Cat despre struguri, mai bine fără decât cu stafidele colegiilor din top 3. 🙂

  3. Poate domnul Manda ofera asistenta si celor care vor sa dea in judecata Ministerul Educatiei pentru faptul ca foloseste ca si criteriu de selectie pentru admiterea la liceu notele obtinute in gimnaziu. Aceste note sunt acordate in mod netransparent, pe spagi, neunitar, dupa bunul plac al profesorilor.

    Probabil ar trebui sa ne bazam pe cinstea si corectitudinea tutuor profesorilor din Romania.

    Nu inteleg cum este acceptata aceasta metoda de selectie chiar si in proportie de 20%.

  4. Nu poți fixa o medie minimă la gimnaziu, e o perioada de achiziții și formare de competențe.
    Ce e de făcut, însă, cu școlile în care se dorește înlăturarea profesorilor navetiști pentru ca nu își pot asigura transportul pe a doua secțiune de 14 km, fiindcă nu exista transport public sau privat în orele de program.?! Primăria se spală pe mâini întrerupând asigurarea transportului cu microbuzul școlar pe motiv ca nu e rentabil! Ha, profesorii nu sunt rentabil! Școală obligă profesorii sa cumpere ei mașină, unul fiind șofer, deși nu deține atestat de transport persoane! Imaginați-vă un accident pe ceață /polei în care mor toate cele cinci cadre didactice! Am zis!

  5. Domnul Manda vorbește de gimnaziul cu înscriere pe baza de circumscripție fără macar sa vada ca este vorba de 3 clase,cate una la fiecare dintre aceste colegii, cu intrare pe baza de examen la clasa a V a.
    Media generală peste 8 este o medie usor de obținut daca elevii au intrat în aceste clase in urma unor teste corecte.
    Pe de altă parte, cred ca impunerea obligativității mediilor peste 8 la anumite discipline deschide drumul spre alte probleme: buluceala la meditatii, navalirea pe capul profesorilor, unii profesori pot deveni subiectiv in notare, unii profesori dau mai greu note mari, stresul inutil impus elevilor cu concentrare pe romane si matematica.
    “Polarizarea calitatii” suna cool, dar, în condițiile în care în acest moment se cere insistent concentrarea școlii pe elevii mai puțin pregătiți, poate ca 3 clase intr-un oras cum este Brașovul in care sa se meargă intr-un ritm normal spre ridicat nu strica.Pana la urma, si elevii care au un potențial ridicat de a face performanta( imi pare rau pentru unii, ei chiar exista si nu sunt chiar putini) trebuie sa isi gaseasca un loc in educatie romaneasca.
    Domnul Manda vorbește despre discriminare, dar, de cand a ajuns discriminare capacitatea unui copil de a invata mai repede, mai usor decat altii? Cu acești copii ce facem? In ce mod intervine discriminarea daca exista un examen? Ei sunt reali, oricât s-ar strădui unii sa ne convinga ca doar meditațiile si tina de culegeri făcute fac diferenta intre 7 si 9-10.
    De asemenea, cred ca admiterea într-o astfel de clasa specială trebuie sa fie corecta, obiectiva si transparenta.

    1. Daca in dvs nu e ceva ce urla automat ”GRESIT!” cand cititi stirea asta, e greu de discutat. Dar va invit sa-mi spuneti (si am fost profesoara de romana, deci cam stiu cum e cu notarea, evaluarea, cum e cu munca independenta, cu talentul si cu performanta) cam care e contributia acestor scoli in rezultatul final al invatarii, din moment ce elimina pe parcurs orice dificultate?
      Sa fii profesor la o clasa cu elevi de medii peste 8 e ceva ca un vis care da dureri de cap! Si transforma niste copii in ceva foarte periculos, din moment ce de mici au vazut ESECUL, au fost hraniti cu ideea ca sunt superiori si, mai ales, au fost educati sa fie neinduratori ( o notiune ciudata asta, nu?). Si cam la ce scoala ar trebui transferati acei elevi ”neconformi”?
      Cumva la cea de cartier, unde li s-a indus ca e oribil, jenant, pierdere de vreme si de ”sanse” (acele sanse vanate de parinti)…?
      Cum sa semnezi, ca parinte, asa o condamnare pentru copilul tau? Daca apare un divort, un deces, pierderea locuintei, a cainelui, ceva ce poate conduce la grave probleme de concentrare pentru un copil?… Sau nu se intampla de-astea, nu? Sunt doar pentru fraieri si sarantoci, pentru muritorii de la scoli cu medii diverse…
      Sincer, ceva mai revoltator decat stirea asta nu am citit despre invatatmant si despre Romania, care deci pregateste niste generatii cu grave probleme emotionale in chiar ”pepinierele” de sefi.
      Sa fii profesor la o asemenea scoala e O RUSINE, te descalifica si arata ca habar n-ai sa educi, sa cresti un copil, sa-l conduci catre cunoastere si catre descoperirea de sine. Si arata si altora, parinti, minister, Univers, despre calitatea reala a educatorilor acestei natii.

      1. Imi pare rau, dar va înșelați.
        Sa fii profesor la o astfel de clasa este o mare provocare pentru un profesor, trebuie să înveți permanent pentru ca , uneori, acești copii care lucreaza si cauta probleme complexe, vin cu intrebari sau probleme complicate, multi citesc carti dificile, au dileme. Uneori, trebuie sa faci cercuri (neplatite), sa cauti permanent provocări.
        Inainte de orice discuție, ar trebui să acceptăm faptul că acești copii exista, chiar dacă nu sunt copiii noștri. Multi dintre ei sunt copii tonici, e o mare nebunie care se rostogoleste acum sa asociezi olimpicii cu probleme emotionale grave.La olimpiade, dincolo de invatat, se stabilesc prietenii, se discuta la un nivel foarte ridicat probleme reale ale lumii. Sunt copii implicați, nu mai credeti toate tampeniile.
        Nu suntem in Sparta sa ii creștem neinduratori:)))?, sa stiti ca multi dintre ei sunt foarte toleranți, deschiși la minte si au idei.
        Din postarea dumneavoastra, pare că aveți ceva frustrări si etichetați niste oameni, copii, părinții și profesorii lor fără probabil sa stiti ce inseamna o clasa in care se mai si invata, se mai si citeste.

        1. Este evident ca eu nu va impartasesc entuziasmul legat de ideea de selectie.
          V-am intrebat care este meritul scolii pentru rezultatul anilor de studii, din moment ce avertizeaza de la inceput ca va renunta la elevii care nu performeaza (de fapt, ii va obliga la transfer, de unde o serie lunga de intrebari despre ceea ce va scrie pe acea cerere a… parintelui). Scoala are norme si continuturi clare. Notarea se face de la 1 la 10, tocmai pentru a masura corect nivelul de cunostinte atins la un anumit moment.(Desi se mai poate invata lectia si dupa notare ori se poate studia si mai mult – la scoala se cere un anumit continut la un moment anume, asta e conventia.) Nu sunt note doar de la 8 la 10 si nu exista niciun motiv pedagogic de a spune ca nu se poate preda urmatoarea lectie pentru ca nu au toti elevii 8!
          Mi-ati descris efortul profesorului de a tine pasul cu nivelul ridicat al acestor clase si despre emulatie.
          Totusi, tema discutiei nu este daca e bine sa fie clase cu elevi bine pregatiti, ci daca e moral sa existe criterii de excludere. Exista norme de promovare, exista norme de notare, exista un calendar de incheiere a mediilor si de corigente. Unde se incadreaza aceste inovatii brasovene? Sa inteleg ca nu le incheie in vara situatia scolara? Cum fac asta, daca elevul a fost prezent si are note?…
          Eu vorbeam, de asemenea, despre cat de departe de notiunile fundamentale de pedagogie este sa ameninti elevul cu excluderea dintr-un grup format artificial, dar care ii da sentimentul apartenentei si ii slefuieste intr-un anume fel identitatea si simtul ierarhic (clasa de elevi), desi el indeplineste criteriile de promovare a anului scolar. Seria de aberatii e foarte lunga. Ei nu sunt acolo la vreun club, ci la scoala.
          Si da, in lumea reala se intampla chestii nasoale care ne pot afecta emotional si care nu pot fi controlate, iar a expune copiii la un risc de asemenea natura este inacceptabil. Dvs aveti credinta ca totul va fi bine. Poate ca experienta mea cu copii reali, carora nu le merge totul snur, este ceva mai aproape de societatea in care se vor amesteca si copiii crescuti ca plantele in sere si carora, de fapt, nu li se arata destula dragoste. Despre dreptul copilului de a gresi, de a rata tinte, de a se reinventa fara stigmat este vorba, nu despre a opri accesul la performanta.

          1. M-ați întrebat si v-am răspuns, dar trebuie sa cititi răspunsul. Pe scurt: este dificil să lucrezi cu un copil de acest gen pentru ca trebuie sa fii mereu pregătit să răspunzi la intrebari complexe.
            Cred ca, din toată stirea, lipsesc datele concrete si foarte importante: o statistica de la acele colegii legate de transferuri pe o perioadă, sa zicem ,de 15 ani. Si, daca exista transferuri, motivele din spatele lor.
            Am si eu un copil real, cu prieteni reali, multi dintre acești copii s-au luptat cu bulyingul in scolile acelea de care vorbiti, bulying încurajat de unii parinti doar pentru ca rezultatele lor școlare erau mai bune. Asa cum se intampla si pe rețelele sociale in acest moment. Multi dintre ei vor pleca din tara cu sentimentul respingerii in suflet.
            Ma indoiesc ca in acele clase sta cineva cu gândul doar la medii, ar trebui să acceptăm faptul că, din fericire, unii elevi mai si invata. Si chiar nu cred ca profesoriii de acolo nu vor intelege o situatie dificila. Pentru Dumnezeu, nu sunt monstri pusi sa chinuie copii, sunt oameni inainte de toate.Greu de crezut?
            Dar, nu-i asa, cine sa mai doreasca oameni educați într-o societate condusă de analfabeti? Doamna Andronescu cu siguranta nu, asa ca aveti un aliat de nădejde. Tocmai s-a pus pe rezolvat această chestiune.
            Atata timp cat este atât de dificil de acceptat ca unii copii invata cu ușurință și trebuie ajutați si ei in dezvoltarea lor, nu trași in jos cum se dorește cu atata pasiune, ca părinții lor nu sunt niste monștri obsedați care nenorocesc suflete,ci, multi dintre ei, oameni deschiși la minte, care nu se tem sa abordeze subiecte tabu, discuția pe tema lor va fi alimentată doar de un sentiment care se cheamă invidie.
            Dar, prin concentrarea discuțiilor pe olimpici, ne îndepărtăm de la problemele adevărate ale educației romanesti.

        2. Cele trei colegii sunt de stat. Din bani publici, that is!
          Sunt mamă şi vreau şi eu ca fiul meu să facă performanţă, dar pentru asta, aşa cum spunea doamna prof. Diana există cluburi, şcoli private, cu alte regulamente de funcţionare. Nu este normal ca într-o şcoală de stat să se facă o astfel de segregare.
          Cei care îşi înscriu copiii la clasa a v-a cu orice formã de examinare pentru admitere ştiu că intră într-o şcoală de stat cu nişte reguli stabilite de minister, de foruri superioare. Nu sunt universităţi să aibă autonomie.
          Poate peste noapte vor să introducă o taxă per elev că, deh, avem voie că noi suntem cu olimpicii. Vai, ai luat 85 de puncte la faza naţională?!! Ruşine! Ia plătiţi restul de 15 puncte în euro, săptămânal, tot anul şcolar viitor ca să dotăm laboratoarele cu instrumentar NASA.
          P. S. fiul meu are 17 luni?

  6. Probabil că cele trei colegii vor să repete greşeala făcută cu ceva ani în urmă de cei din Colegiul Naţional “Sf.Sava” din Bucureşti, când ridicând baremul de admitere prea sus, s-au trezit că nu mai pot acoperi toate locurile planificate!

      1. Toti oamenii si toti elevii au dreptul la o educatie de calitate. Daca esti profesor bun si dascal adevarat, nu -ti pasa de rezultatele la olimpiada cat de destinul fiecarui om tanar, care a ajuns, dintr-o intamplare sau nu, elevul tau. Toti suntem la fel de importanti. Cu totii avem nevoie de o educatie de calitate, asa cum este cea din Finlanda, recunoscuta international, unde nu rezultatele in medii si olimpiade constituie masura lucrurilor!

        Pe de o parte, nota 8 poate fi data cu un interes sau chiar din greseala… asa cum se fac si transferurile unor profesori de la grupuri scolare la colegii sau asa cum ajung unii, din profesori slabi ditamai inspectori; nimeni nu verifica cum se intampla… de ce?

        Pe de alta parte, daca ai 7 la matematica sau la romana, dar ai 10 la celelalte, nu inseamna ca nu esti foarte bun la romana, la engleza, la desen, la muzica, la geografie….sau chiar la matematica! Mai uitati-va si la exemplele din viata reala: copii neapreciati sau neintelesi de profesori, supercunoscutii: copilul Einstein sau copilul Eminescu.

        Asa cum spunea Diana, ce se intampla acum, in tara noastra, este o imbolnavire spirituala a învățământului – ravasire a adevaratelor valori, discriminare, excludere, segregare, fals elitism, cruzime, eugenizare a celor care nu se incadreaza si nu suporta etichetele; toate pe pseudo principii de elitism. Este foarte grav. Asta nu este educatie, nu e dragoste de oameni! Este coruptie!!!

        Hei!! Treziti-va! Nu rezultatele la olimpiada arata calitatea oamenilor, deopotriva a elevilor si a profesorilor, ci caracterul si faptele lor! A avea cativa olimpici intr-o societate in cadere nu inseamna nimic! In plus, rezultatele la olimpiada pot fi indoielnice! Sunt mult mai multi elevi deosebiti decat par a fi, care nu vor sa participe la concursuri si olimpiade, ori pentru ca acestea nu le spun nimic, ori pentru ca deja stiu ca aceste concursuri sunt de multe ori, doar concurenta neloiala!

        Atentie asadar! Nu succesul si insuccesul temporar inseamna educatie de calitate, viata reala este plina de ele, ci educatia este felul in care raspunzi la acestea! Daca impingi pe altii in prapastie ca sa treci tu si acolitii tai, vei sfarsi singur sau contemplandu-ti, tont, durerile si bolile cauzate de prostia fara margini.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Raed Arafat a decis ca elevii din localitățile în carantină, care învață la școli din localități care nu sunt în carantină, să poată da simulările pentru Bacalaureat. Reprezintă o excepție de la măsura interzicerii circulației persoanelor

Elevii din localitățile în carantină, care învață la școli din localități care nu sunt în carantină, vor putea da simulările pentru Bacalaureat din săptămâna care urmează, potrivit unei decizii luate…
Vezi articolul

VIDEO „Am putea redeschide şcoala în siguranţă la sfârşitul lui martie – începutul lui aprilie”, a declarat Dr. Valeriu Gheorghiţă, preşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19

Redeschiderea școlilor, adică revenirea la scenariul verde, s-ar putea face abia în urma vaccinării cadrelor didactice şi persoanelor din categoriile vulnerabile, ceea ce ar însemna undeva la finalul lunii martie,…
Vezi articolul

Vaccinul anti-Covid-19 pentru copiii de 5-11 ani ajunge în țară în a doua jumătate a lunii ianuarie. Programările pentru imunizare se pot face în platformă abia după ce sosesc dozele în țară, precizează RoVaccinare

Vaccinarea cu doza specială Comirnaty, produsă de Pfizer pentru a fi administrată copiilor de 5-11 ani, ar putea începe în a doua jumătate a lunii ianuarie, potrivit anunțului CNCAV, postat pe…
Vezi articolul