FOTO A treia zi de proteste ale sindicatelor din Educație în Piața Victoriei. Profesorii cer mărirea salarială de 16% promisă de doi ani

Foto: FSE "Spiru Haret"

Miercuri este a treia zi de proteste a reprezentanților profesorilor, care s-au adunat din nou în fața Guvernului de la ora 13:00, pentru trei ore. Profesorii cer creșterea salarială de 16% promisă de doi ani și care nu este prevăzută nici în bugetul pentru anul viitor, ei urmând să primească doar 4%, adică în jur de 50 de lei în plus la salariu, potrivit lui Marius Nistor, președintele FSE „Spiru Haret”.

Luni, liderii sindicali au fost chemați la discuții de secretarul general Marian Neacșu, însă nu s-a ajuns la un consens, iar acțiunile de protest au continuat săptămâna aceasta. Liderii de sindicate au spus că vor merge până acolo pentru a face o grevă generală sau să nu mai încheie mediile elevilor.

Foto: FSE Spiru Haret

De altfel, 77,8% dintre respondenții unui chestionar al federațiilor sindicale din învățământ spun că sunt de acord cu „prorogarea” încheierii situației școlare pe semestrul I, iar 67,5% susțin declanșarea grevei generale începând cu 10 ianuarie 2022. De asemenea, salarizarea demotivantă precum și situația din sistemul de învățământ determină peste 40% dintre angajați să se gândească să plece din unitățile de învățământ și să-și caute alte locuri de muncă. Circa 60% dintre respondenți regretă că au ales să opteze pentru sistemul educațional.

În total, 32.744 de angajați din sistemul de educație de la stat au răspuns la întrebările puse de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Federația Națională Sindicală „Alma Mater”.

Amintim că, întrebat de jurnaliști, la o conferință de presă de la Guvern, ce le transmite profesorilor care sunt în stradă, ministrul Finanțelor Adrian Câciu a răspuns: „Le transmit exact ce am transmis și data trecută la conferință, că am început o recuperare, nu este ceea ce… este ceea ce s-a putut în acest moment și se va continua recuperarea”.

Exit mobile version