FOTO A treia zi de proteste ale sindicatelor din Educație în Piața Victoriei. Profesorii cer mărirea salarială de 16% promisă de doi ani

4.024 de vizualizări
Foto: FSE “Spiru Haret”
Miercuri este a treia zi de proteste a reprezentanților profesorilor, care s-au adunat din nou în fața Guvernului de la ora 13:00, pentru trei ore. Profesorii cer creșterea salarială de 16% promisă de doi ani și care nu este prevăzută nici în bugetul pentru anul viitor, ei urmând să primească doar 4%, adică în jur de 50 de lei în plus la salariu, potrivit lui Marius Nistor, președintele FSE „Spiru Haret”.

Luni, liderii sindicali au fost chemați la discuții de secretarul general Marian Neacșu, însă nu s-a ajuns la un consens, iar acțiunile de protest au continuat săptămâna aceasta. Liderii de sindicate au spus că vor merge până acolo pentru a face o grevă generală sau să nu mai încheie mediile elevilor.

Foto: FSE Spiru Haret

De altfel, 77,8% dintre respondenții unui chestionar al federațiilor sindicale din învățământ spun că sunt de acord cu „prorogarea” încheierii situației școlare pe semestrul I, iar 67,5% susțin declanșarea grevei generale începând cu 10 ianuarie 2022. De asemenea, salarizarea demotivantă precum și situația din sistemul de învățământ determină peste 40% dintre angajați să se gândească să plece din unitățile de învățământ și să-și caute alte locuri de muncă. Circa 60% dintre respondenți regretă că au ales să opteze pentru sistemul educațional.

În total, 32.744 de angajați din sistemul de educație de la stat au răspuns la întrebările puse de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Federația Națională Sindicală „Alma Mater”.

Amintim că, întrebat de jurnaliști, la o conferință de presă de la Guvern, ce le transmite profesorilor care sunt în stradă, ministrul Finanțelor Adrian Câciu a răspuns: „Le transmit exact ce am transmis și data trecută la conferință, că am început o recuperare, nu este ceea ce… este ceea ce s-a putut în acest moment și se va continua recuperarea”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Mi se pare criminal că nu abordăm direct reducerea analfabetismului funcțional, care duce la abandon școlar. Copilul care se simte prost va face tot ce poate să nu se ducă la școală – Liliana Romaniuc, Asociația Română de Literație

Copiilor nu le place școala. Este o caracteristică a acestui timp și, “dacă am dori să le placă școala, ar trebui să facem niște transformări în modul în care le…
Vezi articolul

Profesoară, despre echipamentele pentru testarea standardizată: Nu am cum să furnizez echipamente și conexiune pentru toți elevii / Directorul companiei care deține platforma: Să-i roage pe copii să vină cu telefonul propriu / Ministrul Cîmpeanu spunea recent că “ne-am asigurat că toți acești elevi vor avea acces la aceste dispozitive electronice”

O profesoară a semnalat că în școala în care predă nu există echipamente pentru toți elevii care vor susține testarea standardizată, deși ministrul Educației a declarat săptămâna aceasta la TVR…
Vezi articolul

Școlile, obligate să completeze până la 20 octombrie, în programul informatic al sistemului de educație, datele pentru elevii care primesc tichete sociale și părinții lor. Ghidul pentru introducerea datelor

Școlile sunt obligate să completeze datele pentru ca elevii să primească tichete sociale, până la data de 20 octombrie 2021, în programul informatic al sistemului de educație, potrivit notei 34.023…
Vezi articolul

Cele mai mari universități din România cer Ministerului Educației o “reformă profundă” a finanțării învățământului superior, care funcționează pe mecanisme “învechite, prăfuite”

Consortiul “Universitaria”, format din cele mai importante cinci universități din România, cere Ministerului Educației și Cercetării să aplice mai multe măsuri care să îmbunătățească sistemul actual de finanțare a universităților…
Vezi articolul