În școlile din Franța urmează să fie introduse instrumente care folosesc inteligența artificială (IA) „pentru a-i sprijini pe profesori în activitatea lor”, a afirmat ministra Educației, Élisabeth Borne, potrivit Le Figaro.
„Vom propune profesorilor instrumente IA, pentru a-i sprijini în activitatea lor”, a declarat ministra Educației Naționale, Élisabeth Borne, într-un interviu acordat recent platformei online Brut, cu doar câteva zile înainte de începutul noului an școlar.
„Evident, într-un final, profesorul este cel care trebuie să își țină lecția. Inteligența artificială îi va ușura munca de pregătire”, a explicat ea.
Totodată, această utilizare a inteligenței artificiale ar putea permite „o mai bună înțelegere a ceea ce un elev a asimilat și ce anume nu a înțeles”, a adăugat Borne.
În luna februarie ministra Educației din Franța declara că „există deja o revoluție în plină desfășurare, care transformă totul, inclusiv modul de a învăța și de a preda. Educația își asumă această transformare (…) Va avea loc o consultare pe tot parcursul primului trimestru al anului 2025 cu profesori, părinți, elevi, sindicate. Ne dorim o utilizare etică a inteligenței artificiale.”
În această vară, fosta ministră a Muncii a mai anunțat că un apel la proiecte finanțat cu 20 de milioane de euro prin France 2030 urma să fie lansat „pentru a dezvolta un instrument de inteligență artificială (…) care va fi disponibil începând cu anul școlar 2026-2027” și care „va permite sprijinirea profesorilor în activitățile lor, cum ar fi pregătirea cursurilor sau evaluarea elevilor”, se precizează pe site-ul ministerului.
Foto: © ProductionPerig | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
