LISTĂ Școlile de aplicație și bazele de practica pedagogică din București în anul școlar 2025-2026

Foto: @ Bodrova Natalia | Dreamstime.com

Lista școlilor de aplicație și a bazelor de practică pedagogică 2025-2026 din Capitală a fost publicată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București.

Potrivit Ordinului de ministru nr. 6.049/2025 privind componența rețelei naționale a școlilor de aplicație pentru anul școlar 2025-2026, aceste unități de învățământ își vor păstra statutul pe o perioadă de cinci ani școlari.

Școlile de aplicație și bazele de practică pedagogică din Municipiul București, potrivit ISMB:
  1. Colegiul Național „Elena Cuza”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

2. Liceul Pedagogic Ortodox „Anastasia Popescu”

3. Colegiul Național „Școala Centrală”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

4. Colegiul Național ”Iulia Hașdeu”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

5. Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

6. Liceul Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

7. Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

8. Colegiul Național de Muzică „George Enescu”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

9. Colegiul Național „Emil Racoviță”

10. Colegiul Economic „Virgil Madgearu”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

11. Colegiul Economic „Nicolae Kretzulescu”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

12. Seminarul Teologic Ortodox, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

13. Colegiul Romano-Catolic „Sfântul Iosif”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

14. Colegiul Național „Sfântul Sava”

15. Școala Gimnazială „I. G. Duca”

16. Colegiul Național „Gheorghe Șincai”

17. Liceul de Coregrafie „Floria Capsali”

18. Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

19. Școala Postliceală Sanitară „Fundeni”

20. Colegiul Economic „Viilor, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

21. Colegiul Tehnic de Arhitectură și Lucrări Publice „Ioan N. Socolescu”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

22. Liceul Tehnologic Special „Regina Elisabeta”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

23. Colegiul Național „Grigore Moisil”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

24. Colegiul German „Goethe”

25. Liceul Teoretic „Dante Aligheri”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

26. Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

28. Colegiul Național „Mihai Viteazul”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

29. Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau”

30. Colegiul Tehnic „Petru Maior”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

31. Colegiul Tehnic „Costin D. Nenițescu”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

32. Colegiul Tehnic Energetic

33. Colegiul Tehnic „Valter Mărăcineanu”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

34. Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

35. Liceul Tehnologic „I. C. Brătianu”

36. Liceul Teoretic „Eugen Lovinescu”, cu următoarele unități școlare în consorțiu:

37. Liceul Teoretic „Jean Monnet”

38. Școala Gimnazială „Avram Iancu”

39. Școala Gimnazială Nr. 150

40. Școala Gimnazială Nr. 79

41. Școala Gimnazială „Sfântul Andrei”

42. Școala Gimnazială „Sfinții Voievozi”

43. Școala Gimnazială Nr. 194

DOCUMENT LISTĂ Școlile de aplicație și bazele de practică pedagogică din Municipiul București
Ce sunt școlile de aplicație

Art. 1 alin 1 – „Unitățile de învățământ preuniversitar cu statut de unități de aplicație, denumite în continuare școli de aplicație, sunt unități de învățământ cu personalitate juridică, cuprinse în rețeaua națională a unităților de învățământ preuniversitar, în care se desfășoară activitățile practice pedagogice pentru elevii din liceele care școlarizează în filiera vocațională, profilul pedagogic, și/sau pentru studenții înscriși la programe universitare de formare pentru cariera didactică, inclusiv masterat didactic, precum și la programe postuniversitare de conversie profesională sau în alte programe de formare relevante pentru domeniul educației”.

2) Activitățile practice pedagogice pentru elevii din liceele care școlarizează în filiera vocațională, profilul pedagogic, și/sau pentru studenții înscriși la programe universitare de formare pentru cariera didactică, inclusiv masterat didactic, denumite în continuare practică pedagogică, se organizează în baza unei metodologii specifice aprobate prin ordin al ministrului educației și cercetării, conform prevederilor art. 173 din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare.”

Ce sunt bazele de practică pedagogică

„Baza de practică pedagogică (BPP) este o asociere a unei unități de învățământ preuniversitar de nivel liceal cu statut de școală de aplicație, denumită școală de aplicație coordonatoare, cu maximum 5 unități de învățământ cu personalitate juridică, cu care încheie acorduri de parteneriat.

Structura unei BPP include obligatoriu următoarele tipuri de unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică: a) școala de aplicație coordonatoare — unitatea de învățământ de nivel liceal;

b) o unitate de învățământ care școlarizează elevi care provin din medii vulnerabile pe criteriul social/medical (școală de spital)/etnie/economic/geografic;

c) o unitate de învățământ care școlarizează la nivelurile: educație timpurie, primar și gimnazial;

d) unitate de învățământ de tip vocațional.

Pentru constituirea unei BPP, școala de aplicație coordonatoare se poate asocia cu unități de învățământ din mediul rural și/sau cu alte unități de învățământ de același nivel (unități de învățământ liceal teoretic, vocațional, tehnologic), aflate în același județ/în municipiul București sau în județe învecinate.

O unitate de învățământ preuniversitar poate fi cuprinsă într-o singură BPP.

BPP se înființează pentru o durată de maximum 5 ani școlari, prin decizie a inspectorului școlar general din județul pe raza căruia funcționează școala de aplicație coordonatoare, la propunerea conducerii școlii de aplicație coordonatoare, emisă pe baza acordurilor consiliilor de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar componente. Durata de înființare a unei BPP nu poate depăși durata pentru care școala coordonatoare are dobândit statutul de școală de aplicație.

În situații justificate, componența unei BPP se poate modifica pe parcursul funcționării acesteia, situație în care se modifică și decizia de înființare menționată la alin. (6).

În situația în care la nivelul județului/municipiului București funcționează mai multe unități de învățământ liceal care școlarizează în profilul pedagogic, coordonatoare de BPP, inspectoratul școlar desemnează unitatea de învățământ pedagogic care asigură coordonarea metodologică a școlilor de aplicație și a bazelor de practică pedagogică la nivelul județului/municipiului București.

În județele care nu au centre universitare se înființează o singură BPP, coordonată de unitatea de învățământ liceal care școlarizează în profilul pedagogic.

Coordonatorul BPP este directorul/directorul adjunct al școlii de aplicație coordonatoare”, potrivit metodologiei privind înființarea, organizarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități de aplicație.

Foto: @ Bodrova Natalia | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version