Mai multe ore de informatică în școli, pentru creșterea nivelului de competențe digitale, cerute de ministrul Teleman în discuțiile pe proiectul “România Educată”

Ciprian Teleman / Foto: gov.ro

Creșterea numărului de ore de informatică în școli a fost cerută de ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Ciprian Teleman, în cadrul reuniunii de joi a comitetului interministerial pentru monitorizarea implementării proiectului România Educată, după cum a anunțat el pe Facebook. Îndemnat de o persoană să propună ore de informatică încă din ciclul primar, ministrul a răspuns “acesta este mesajul pe care-l duc”.

Potrivit ministrului, la discuțiile de ieri a “subliniat următoarele lucruri:

Îndemnat de un cititor, la aceeași postare: “poate reusiti dvs sa le explicati celor de la ministerul educatiei ca ar trebui ore de informatica(coding) inca de la ciclul primar…”, ministrul Teleman a spus că “Acesta este mesajul pe care-l duc și pe care l-am preluat cu plăcere de la ANIS” (Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii).

Mesajul integral:

Ministrul Teleman spusese în iunie a.c., la dezbaterea online “Reforma digitală a Educației”, că “în momentul de față, lăcătușeria, electronica vor fi înlocuite de alte discipline legate de domeniul digital. Susținem, din partea MCID, demersurile industriei. Asociația Națională a Investitorilor în Industria de Software a făcut propuneri pentru creșterea numărului de ore în programele școlare, începând de la școala primară. Industria din sfera digitală va crește, aș îndrăzni să spun exponențial, în segmente – Internet of things, senzorii din jurul nostru vor crește exponențiali. Acestea vor presupune îndemânare tehnică. Or, aceste lucruri nu sunt în programele școlare. La fel, securitatea cibernetică. A trăi într-o lume digitală va însemna a învăța să ne protejăm, atât în fața atacurilor soft, cât și hard”.|

Dezvoltarea competențelor digitale încă din școala primară fusese inclusă în proiectul de strategie privind digitalizarea educației, prezentat la sfârșitul anului trecut și despre care nu s-a mai vorbit de atunci. Acea strategie prevedea un plan de acțiune care ar fi trebuit să înceapă încă din anul școlar 2021-2022, cu elemente de competențe digitale în școala primară și cu revizuirea programelor de profil pentru gimnaziu și liceu. 

Subiectul a fost reluat în cele 4 pagini dedicate digitalizării în proiectul România Educată, prezentat vara aceasta, document ce nu conține, însă, măsuri detaliate de acest fel.

Citește și:
Proiectul de strategie pentru digitalizarea educației, redus de la aproape 100 de pagini la un subcapitol de 4 pagini și jumătate în proiectul “România Educată”. Ce rămâne?
VIDEO Ministrul Cercetării, Ciprian Teleman: Până în 2025 vom garanta o viteză mare de conectivitate pe 90% din teritoriul țării de care va beneficia și Educația
Exit mobile version