Mărturia unui profesor dintr-un “mare liceu” din București: Monica Anisie a pus unele putori la treabă. Profesorii care nu se duceau la ore la timp sau cei obosiți după meditații sunt acum în online

educația digitală

Foto: Pexels.com

„Monica Anisie a pus unele putori la treabă”, scrie o profesoară dintr-un „mare liceu” din București într-un mesaj primit de Edupedu.ro. Aceasta susține că măsurile privind obligativitatea orelor online, luate de ministrul actual al Educației, au făcut ca „profesorii care nu se duceau la ore la timp, sau cei obosiți după meditații”, să fie acum în online și să facă ore cu elevii lor.

Sub protecția anonimatului, profesoara scrie în mesajul trimis Edupedu.ro: “Când Monica Anisie a spus ‘obligativitate online’, s-a referit la liceele de elită ale Bucureștiului. Anisie pleacă din școală. Cunoaște profesorii foarte bine”.

“‘Marele liceu’ nu are elită. Are niște elevi meditați și puțini profesori care se duc la ore la timp. Profesori buni și elevi buni sunt peste tot. Apreciez obligativitatea lui Anisie. Profesorii care nu se duceau la ore la timp sau cei obosiți după meditații sunt acum în online!”, spune profesoara.

Redăm mesajul profesoarei care a dorit să își păstreze anonimatul:

Am citit în ultimele două luni multe articole în ceea ce privește învățământul din România. Sunt uimită de interesul arătat de întreaga societate. Părinții se revoltă, elevii au curaj. Interesant. Această situație există doar în online pentru că în realitate văd multe cadouri… Situația este alta în realitate.

Sunt profesor de engleză într-un ‘mare liceu’ din București.

Când am ajuns în ‘marele liceu’ fără pile, fără relații, am fost întrebată cum am ajuns. Sincer, nu am avut răspuns. După o discuție cu mama, cred că răspunsul bun ar fi fost ‘cu metroul’.

Apoi îmi aduc aminte când Monica Anisie a fost propusă pentru poziția de ministru. Și m-am bucurat. Un om care știa sistemul, pentru că pleca dintre noi, mi-am zis.

Veneam dintr-un liceu cu un director care se implica în tot, cu un director căruia îi păsa de profesori și de elevi. Un director care m-a sprijinit din toate punctele de vedere. Și când am avut probleme m-a consiliat și și-a făcut timp ca lucrurile să fie bine făcute.

Când am ajuns în ‘marele liceu’, lucrurile s-au schimbat.

‘Elita’ nu era așa cum mă așteptam. ‘Elita’ nu comunica, nu saluta sau nu îți răspundea.

Nu m-a deranjat asta! Dacă nu răspunzi la un salut, nu înseamnă că nu ești un profesor excepțional. Așadar am încercat să renunț la subiectivism și păreri fără fond.

Dar când am înțeles că o parte a ‘Elitei’ nu face ore, când am înțeles că ‘marele liceu’ este sinonim doar cu ideea de ‘Elită’, m-am retras.

Când Monica Anisie a spus ‘obligativitate online’, s-a referit la liceele de elită ale Bucureștiului. Anisie pleacă din școală. Cunoaște profesorii foarte bine. Îi cunoaște. Știe că unii dintre ei vin după meditații la școală. Știe că nu mai au chef!

‘Marele liceu’ nu are elită. Are niște elevi meditați și puțini profesori care se duc la ore la timp.

Profesori buni și elevi buni sunt peste tot. Apreciez obligativitatea lui Anisie. Profesorii care nu se duceau la ore la timp sau cei obosiți după meditații sunt acum în online!

Până una, alta Anisie a făcut ceva. A pus unele putori la treabă! Așa că respect… măcar în ‘marile licee’. A început cu ‘Elita’! Așa că până una, alta bravo, Monia Anisie!

Informații de background

Pe 24 aprilie 2020, Ordinul care obligă profesorii şi elevii să participe la cursurile online a fost publicat în Monitorul Oficial. Publicarea a însemnat intrarea în vigoare a actului normativ.

Ordinul prevede regulile pentru fiecare categorie de actori implicată în procesul de predare online: elevi, profesori, autorităţi şcolare și părinți.

Imediat a început Marea Predare Online. Școlile au trimis profesorilor orare noi cu programul pe care-l au, la ce clasă predau și când, majoritatea bazate pe un timp de predare de 30 la gimnaziu, 40 de minute la liceu, potrivit documentelor obținute de Edupedu.ro. Iată un exemplu de orar pentru predarea online:

Profesorii trebuie să completeze fișe de auto-pontaj, pe care le trimit secretariatelor școlilor. În aceste condici trebuie să completeze activitățile făcute, la ce clase, care a fost subiectul lecției și ce aplicație au utilizat. Tot prin aceste fișe de activitate se face și prezența elevilor, însă doar numeric, nu cu nume și prenume.

FOTO: pexels.com

Exit mobile version