Materiale digitale educaționale – premiate în concursul #Digitaliada: ce aplicații și înregistrări pot fi folosite la clasă

Nouă creatori de materiale digitale educaționale care pot fi folosite atât la școală, cât și acasă, au fost premiați de Fundația Orange, în cadrul proiectului #Digitaliada. Premiul I în secțiunea aplicații a fost câștigat de Radu Olteanu, publicitar din București, cu o platformă de Visual History prin care copiii să înțeleagă mai ușor perioada Primului Război Mondial și a Marii Uniri.

#Digitaliada este un concurs care încurajează crearea de materiale digitale cu conținut original și open source, folositoare în procesul de învățare. Concursul de materiale digitale este organizat în cadrul Digitaliada, proiect de educație digitală al Fundației Orange și se adresează în principal cadrelor didactice din orice școală din România, dar și persoanelor de peste 14 ani interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice în format digital, ce pot fi folosite în predarea oricărei discipline școlare din ciclul gimnazial.

Juriul #Digitaliada a fost format din Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice, Ciprian Fartușnic, cercetător la Institutul de Științe ale Educației, Cristian Pațachia – Development & Innovation Manager Orange România; Georgiana Roșculeț – coordonator programe naționale în cadrul Organizației Salvați Copiii și Amalia Fodor, director Fundația Orange.

Câștigătorii concursului #Digitaliada, ediția a III-a:

Secțiunea Aplicații

Premiul I – Radu Olteanu, publicitar din București, cu un proiect educațional interactiv Acum 100 de ani, platformă de Visual History din România ce urmărește să faciliteze înțelegerea perioadei Primului Război Mondial și a Marii Uniri într-o manieră digitală. Fundația precizează că premiul este un laptop performant cu licențe, cu o valoare de aprox. 2.000 de euro.

www.acum100.ro

 

Premiul II – Iulian Dinu, fotograf și videograf din județul Prahova, cu proiectul România altfel. Materialul reprezintă un tur virtual complex realizat în România și conține diverse aplicații, fiind inclusiv compatibil VR. Premiul este un laptop performant cu licențe, cu o valoare de aprox. 1.000 de euro.

virtual.arsego.ro/romania-360

 

Premiul al III-lea – Aurora Dumitrescu, profesor de geografie la Colegiul Economic “Virgil Madgearu” din Târgu-Jiu, județul Gorj, cu aplicația Călătorie virtuală în Europa. Materialul este o pagină web care prezintă, cu ajutorul imaginilor, peisajele naturale, antropice și culturale din Europa și conține, inclusiv, teste de evaluare. Premiul este un telefon smart cu accesorii video, cu o valoare de aprox. 800 de euro.

Calatorie virtuala in Europa

Secțiunea conținut video

Premiul I – Mircea Morar, profesor de fizică și matematică la Școala Gimnazială “Mihail Sadoveanu” din Întorsura Buzăului, județul Covasna, cu materialul video Refracția luminii. Filmele prezintă într-un format accesibil și atractiv fenomenul de refracție a luminii, conținând animații și reprezentări grafice. Premiul este un laptop performant cu licențe, cu o valoare de aprox. 1.500 de euro.

Premiul II – Gabriela Anton, designer instrucțional din județul Galați, cu mininarațiunea vizuală Ce e substantivul?. Materialul reprezintă o abordare contextualizată a lecției de predare-învățare a acestei părți de vorbire și îl are ca sprijin pe prietenul Burunducel. Premiul este un telefon smart cu accesorii video, cu o valoare de aprox. 800 de euro.

Premiul III – Carina Avram, profesor de biologie la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară „Terezianum”, județul Sibiu, cu animația Inima și circulația sângelui. Materialul video prezintă o scurtă istorie a inimii și alcătuirea acesteia. Premiul este o cameră video, cu o valoare de aprox. 500 de euro.

Vezi pe site-ul concursului toate proiectele câștigătoare
Citește și:

 

Exit mobile version