Ministrul Educației: Avem o problemă în ultimii ani să aducem cei mai buni absolvenți de studii superioare în zona preuniversitară. Îmbunătățirea salariului trebuie să vină în noua lege a salarizării unitare care are deadline anul viitor

Foto: Pixabay.com

Ministrul Educației și Cercetării avansează ideea unei majorări a salariilor profesorilor debutanți care să fie introdusă prin noua lege a salarizării unitare, anul viitor. Este al doilea oficial care vorbește despre majorarea salariilor profesorilor în săptămâna protestelor masive ale cadrelor didactice, după ce și premierul Bolojan a declarat în prima zi de școală, când peste 20.000 de profesori au protestat la Palatul Victoria și Palatul Cotroceni față de începerea măsurilor de austeritate cu educația, că de la finalul lui 2026 putem analiza serios nivelul de majorare a acestor salarii.

În cadrul unui interviu la Radio Guerilla, ministrul Daniel David a declarat în această dimineață că „noi avem o problemă în ultimii ani să aducem cei mai buni absolvenți de studii superioare în zona preuniversitara. Sigur că poate unora li se pare greu sa lucreze cu copiii, unora nu le place cum arată școala, dar punctul de start când ești tânăr și ai terminat universitatea, te pregătești să îți întemeiezi o familie: te uiți la salariu. Și dacă salariul nu te stimulează, ai și munca grea, nu ai motivația să mergi acolo. Salariile nu arată rău după măririle după greva din 2023, dar mai este loc de îmbunătățire și îmbunătățirea trebuie să vină în noua lege a salarizării unitare care are deadline anul viitor.” 

Citește și:
VIDEO Premierul Ilie Bolojan: Nivelul de salarizare din educație nu este cel pe care mi-l doresc. Dar asta poate România acum / De la finalul lui 2026, putem analiza serios nivelul de majorare a acestor salarii
BREAKING România este ultima țară europeană la capacitatea de a-i ține pe copii și tineri în școală: o treime dintre adolescenți și 1 din 6 copii nu erau înscriși în școală, în 2023 / Un sfert dintre tinerii români de 18-24 de ani nici nu învață, nici nu muncesc – Raportul anual OCDE „Education at a Glance 2025”, despre efectele cheltuielilor mici și ale lipsei de acțiune în educație
Exit mobile version