Ministrul Educației neagă că elevii ar face meditații, pentru admiterea separată în clasa a IX-a, cu profesorii din liceul la care vor să intre: Eu cred că, atâta vreme cât subiectele sunt elaborate din programa de gimnaziu, nu putem vorbi despre meditații cu profesorii de liceu

meditații în perioada în care școlile au fost închise

Foto: Pexels.com

Ministrul Educației, Ligia Deca, neagă faptul că elevii care ar putea să susțină admiterea separată la liceu ar face meditații cu profesorii din acele unități de învățământ: „Din punct de vedere al meditațiilor, eu cred că, atâta vreme cât subiectele sunt elaborate din programa de gimnaziu, nu putem vorbi despre meditații cu profesorii de liceu. Vorbim de programa de gimnaziu pe care sunt specializați profesorii din gimnaziu”. Proiectul Legii învățământului preuniversitar dă posibilitatea liceelor să organizeze concurs de admitere pe 90% din locuri.

Întrebată care este rațiunea pentru introducerea acestui examen separat, aceasta a spus că „ține de potrivirea elevilor cu profilul”: „Rațiunea ține de potrivirea elevilor cu profilul, mai ales că, așa cum am gândit atât examenul de bacalaureat, care este adaptat profilului, cât și cum este gândită specializarea pe o multitudine de profile foarte nișate, practic se face o prespecializare în liceu, este nevoie să vedem dacă acei candidați care optează pentru un profil foarte căutat, deci unde există competiție, și un profil foarte specific, cum de exemplu este bilingvul sau intensiv informatică, să poată fi pretestați, să vedem dacă ei pot duce gradul de specializare pe care profilul respectiv îl reprezintă”.

Pe 16 ianuarie, într-o intervenție la Radio România Actualități, Deca a evitat să răspundă când a fost întrebată de subiectul meditațiilor. – detalii aici

Ligia Deca: Din discuțiile pe care le-am avut și, mă rog, varianta pe care o lăsasem în discuție, în coaliție, era de Evaluare Națională plus, în funcție de profil și de cerere, liceele să poată opta să organizeze examen de admitere, dar cu subiecte elaborate la nivelul Ministerului Educației.

Reporter: Aici au fost o serie de discuții, în sensul că s-ar încuraja meditațiile cu profesorii din liceele respective, iar PSD-ul susține că nu ar fi de acord cu această măsură și că, mai degrabă, ar fi nevoie de niște subiecte unice la nivelul întregii țări, cu un singur examen.

Ligia Deca: Din punct de vedere al meditațiilor, eu cred că, atâta vreme cât subiectele sunt elaborate din programa de gimnaziu, nu putem vorbi despre meditații cu profesorii de liceu. Vorbim de programa de gimnaziu pe care sunt specializați profesorii din gimnaziu. În ceea ce privește discuțiile cu Partidul Social Democrat, sigur, ele se poartă în continuare, așteptăm observațiile lor pe legi. Încă nu am primit nimic.

Reporter: Dar ei au spus că ei nu se pot încadra în termenul stabilit în coaliție, 15 februarie, și că ar trebui un termen mai mare pentru această lege privind educația.

Ligia Deca: Partidul Social Democrat are propriile discuții interne, cu privire la acest pachet legislativ, noi așteptăm, sigur, la Ministerul Educației să avem un acord în coaliție, pentru ca legile să poată fi apoi transmise în dezbatere guvernamentală și apoi în perioada de dezbatere parlamentară. Așa cum am afirmat încă de la începutul mandatului meu, pentru mine este important ca aceste legi să aibă susținerea politică necesară, ca să nu sufere soarta pe care legile educației de până acum au suferit-o, și anume modificarea foarte frecventă, ceea ce duce la impredictibilitate.

Reporter: Care este rațiunea pentru care dumneavoastră susțineți introducerea acestui al doilea examen la liceu, dacă puteți să ne explicați?

Ligia Deca: Rațiunea ține de potrivirea elevilor cu profilul, mai ales că, așa cum am gândit atât examenul de bacalaureat, care este adaptat profilului, cât și cum este gândită specializarea pe o multitudine de profile foarte nișate, practic se face o prespecializare în liceu, este nevoie să vedem dacă acei candidați care optează pentru un profil foarte căutat, deci unde există competiție, și un profil foarte specific, cum de exemplu este bilingvul sau intensiv informatică, să poată fi pretestați, să vedem dacă ei pot duce gradul de specializare pe care profilul respectiv îl reprezintă.

Informații de context (sursa)

Amintim, potrivit surselor Edupedu.ro, liceele din întreaga țară vor putea organiza concurs de admitere pe 90% din locuri, potrivit prevederilor din proiectul legii învățământului preuniversitar, varianta Deca. – detalii aici

Reamintim că forma precedentă a proiectului, lansat în dezbatere de fostul ministru Sorin Cîmpeanu, propunea ca admiterea la liceu să poată fi organizată doar de către colegiile naționale pentru până la 90% din locurile disponibile pentru clasa a IX-a. Ulterior, în timpul dezbaterilor publice din vară, fostul ministru anunța că ar extinde opțiunea admiterii pentru toate colegiile, nu doar cele naționale.

Atât Federația asociațiilor de părinți cât și Asociațiile de elevi critică propunerea prin care elevii ar mai da un examen suplimentar de intrare la liceu, pe lângă testarea de Evaluare Națională.

Citește și:
Ligia Deca, despre acuzațiile că un examen în plus de admitere la liceu ar încuraja și mai mult meditațiile: Nu facem altceva decât să reușim să testăm potrivirea mai bună a candidaților cu profilul pe care ei și-l doresc
Exit mobile version