Ministrul Educației neagă că elevii ar face meditații, pentru admiterea separată în clasa a IX-a, cu profesorii din liceul la care vor să intre: Eu cred că, atâta vreme cât subiectele sunt elaborate din programa de gimnaziu, nu putem vorbi despre meditații cu profesorii de liceu

6.716 vizualizări
meditații în perioada în care școlile au fost închise
Foto: Pexels.com
Ministrul Educației, Ligia Deca, neagă faptul că elevii care ar putea să susțină admiterea separată la liceu ar face meditații cu profesorii din acele unități de învățământ: „Din punct de vedere al meditațiilor, eu cred că, atâta vreme cât subiectele sunt elaborate din programa de gimnaziu, nu putem vorbi despre meditații cu profesorii de liceu. Vorbim de programa de gimnaziu pe care sunt specializați profesorii din gimnaziu”. Proiectul Legii învățământului preuniversitar dă posibilitatea liceelor să organizeze concurs de admitere pe 90% din locuri.

Întrebată care este rațiunea pentru introducerea acestui examen separat, aceasta a spus că „ține de potrivirea elevilor cu profilul”: „Rațiunea ține de potrivirea elevilor cu profilul, mai ales că, așa cum am gândit atât examenul de bacalaureat, care este adaptat profilului, cât și cum este gândită specializarea pe o multitudine de profile foarte nișate, practic se face o prespecializare în liceu, este nevoie să vedem dacă acei candidați care optează pentru un profil foarte căutat, deci unde există competiție, și un profil foarte specific, cum de exemplu este bilingvul sau intensiv informatică, să poată fi pretestați, să vedem dacă ei pot duce gradul de specializare pe care profilul respectiv îl reprezintă”.

Pe 16 ianuarie, într-o intervenție la Radio România Actualități, Deca a evitat să răspundă când a fost întrebată de subiectul meditațiilor. – detalii aici

Ligia Deca: Din discuțiile pe care le-am avut și, mă rog, varianta pe care o lăsasem în discuție, în coaliție, era de Evaluare Națională plus, în funcție de profil și de cerere, liceele să poată opta să organizeze examen de admitere, dar cu subiecte elaborate la nivelul Ministerului Educației.

Reporter: Aici au fost o serie de discuții, în sensul că s-ar încuraja meditațiile cu profesorii din liceele respective, iar PSD-ul susține că nu ar fi de acord cu această măsură și că, mai degrabă, ar fi nevoie de niște subiecte unice la nivelul întregii țări, cu un singur examen.

Ligia Deca: Din punct de vedere al meditațiilor, eu cred că, atâta vreme cât subiectele sunt elaborate din programa de gimnaziu, nu putem vorbi despre meditații cu profesorii de liceu. Vorbim de programa de gimnaziu pe care sunt specializați profesorii din gimnaziu. În ceea ce privește discuțiile cu Partidul Social Democrat, sigur, ele se poartă în continuare, așteptăm observațiile lor pe legi. Încă nu am primit nimic.

Reporter: Dar ei au spus că ei nu se pot încadra în termenul stabilit în coaliție, 15 februarie, și că ar trebui un termen mai mare pentru această lege privind educația.

Ligia Deca: Partidul Social Democrat are propriile discuții interne, cu privire la acest pachet legislativ, noi așteptăm, sigur, la Ministerul Educației să avem un acord în coaliție, pentru ca legile să poată fi apoi transmise în dezbatere guvernamentală și apoi în perioada de dezbatere parlamentară. Așa cum am afirmat încă de la începutul mandatului meu, pentru mine este important ca aceste legi să aibă susținerea politică necesară, ca să nu sufere soarta pe care legile educației de până acum au suferit-o, și anume modificarea foarte frecventă, ceea ce duce la impredictibilitate.

Reporter: Care este rațiunea pentru care dumneavoastră susțineți introducerea acestui al doilea examen la liceu, dacă puteți să ne explicați?

Ligia Deca: Rațiunea ține de potrivirea elevilor cu profilul, mai ales că, așa cum am gândit atât examenul de bacalaureat, care este adaptat profilului, cât și cum este gândită specializarea pe o multitudine de profile foarte nișate, practic se face o prespecializare în liceu, este nevoie să vedem dacă acei candidați care optează pentru un profil foarte căutat, deci unde există competiție, și un profil foarte specific, cum de exemplu este bilingvul sau intensiv informatică, să poată fi pretestați, să vedem dacă ei pot duce gradul de specializare pe care profilul respectiv îl reprezintă.

Informații de context (sursa)

Amintim, potrivit surselor Edupedu.ro, liceele din întreaga țară vor putea organiza concurs de admitere pe 90% din locuri, potrivit prevederilor din proiectul legii învățământului preuniversitar, varianta Deca. – detalii aici

Reamintim că forma precedentă a proiectului, lansat în dezbatere de fostul ministru Sorin Cîmpeanu, propunea ca admiterea la liceu să poată fi organizată doar de către colegiile naționale pentru până la 90% din locurile disponibile pentru clasa a IX-a. Ulterior, în timpul dezbaterilor publice din vară, fostul ministru anunța că ar extinde opțiunea admiterii pentru toate colegiile, nu doar cele naționale.

Atât Federația asociațiilor de părinți cât și Asociațiile de elevi critică propunerea prin care elevii ar mai da un examen suplimentar de intrare la liceu, pe lângă testarea de Evaluare Națională.

Citește și:
Ligia Deca, despre acuzațiile că un examen în plus de admitere la liceu ar încuraja și mai mult meditațiile: Nu facem altceva decât să reușim să testăm potrivirea mai bună a candidaților cu profilul pe care ei și-l doresc

16 comments
  1. I-auzi, cică profesorii de liceu nu au cum sa știe materia de gimnaziu! 😮😮😮Poi mă, omule, nu ai cum sa știi materia de liceu, fără sa știi pe cea de gimnaziu, mai ales la matematica, dar și la Română, sunt convinsă!

  2. Admiterea la licee după o repartiție computerizata la licee este cea mai buna forma de ierarhizare și de egalizare a șanselor.

    E absurd ii pui pe copii sa dea aiurea 2 examene pt același lucru.
    Consum inutil de resurse financiare și umane.

    Lăcomia și lipsa de scrupule a unora își doresc admitere separată.

  3. O întrebare,doamnă ministru.Cum a reușit șeful dumneavoastră Johanis sa cumpere 6 case?Răspuns :din meditații.Concluzia se fac meditații la greu in România ,incep chiar de la învățământul preșcolar,primar,gimnazial,liceal și superior și meditațiile stau la baza educației și a succesului elevilor,ele clădesc România educata.Daca nu se fac meditații in România,
    cum reușește Johanis sa -și mai cumpere case,mai are o șansă revine pe postul rezervat și își face dosar de gradatie de merit ca doamna Johanis .Ti e lehamite de toti impostorii și trădătorii de neam și țară care fura și prăduiesc Romania de 33 de ani.

  4. Asta se intampla cand fac legile niste oameni care nu au contact cu cei pentru care fac legile. Ei sunt rupti de realitate, nu stiu ce se intampla la catedra, nu intra in contact cu elevii.
    Pot sa spun despre mine doar, da, am un copil la liceu, profil de info intensiv si vrea sa dea la facultate la info. Cu cine face pregatire? cu un profesor universitar care preda la info. In gimnaziu a facut meditatii cu profesori de liceu. de ce? pentru ca asa m-au invatat si pe mine altii din experienta lor. Si pentru ca a iesit bine, voi repeta experienta si cu juniorul. Toti copiii fac asa? evident ca nu, sedinta cu un profesor de gimnaziu e mai ieftina decat cu unul de liceu si tot asa…
    Ce am invatat eu din asta? Ca egalitatea de sanse nu exista pentru copii. Performanta copilului sta in buzunarul parintelui. Si va fi si mai rau cu examenele de admitere.

    1. Prin negare, doamna ministru dovedește că nu cunoaște realitatea sau refuza sa o recunoască în public.
      Daca profesorii și-ar da interesul așa cum o fac in timpul meditațiilor, atunci învățământul ar fi altul.

  5. La fel cum se fac meditatii cu profi de la facultate pentru admiterea la facultate la fel se fac cu profi de liceu pentru admiterea la liceu. Dar doamna doctor are o alta logica, de pe alta planeta.

    Cum e mintea asa e si limba doamnei doctor, tot de pe alta planeta.
    “să vedem dacă ei pot duce gradul de specializare”.

    Deci la examen se va evalua gradul de ducere al specializarii. Te doare creieru :)).

  6. Ministreasa asta la fel ca mentorul ei dulapul de la Cotroceni si mai toti politicienii cel mai probabil traiesc intr-o alta lume sau nu vor sa accepte realitatea celor “multi si prosti” dupa cum se pare

  7. Este abuziva dubla evaluare pentru a putea fi admis într-o instituție de învățământ. Iar încurajăm mafia la nivel de licee, meditații cu profesorii de gimnaziu. Am trăit această trauma și nu vreau ca și copilul meu sa treacă prin același sistem .

  8. Elevii și părinții nu considera ca un examen suplinentar nu îi va ajuta sa se orienteze mai ușor pentru viitorul traseu profesional .
    In acest caz ministerul ar trebui sa manifeste mai mult interes pentru activități de orientare profesională in gimnaziu , dar nu cu o materie in plus .
    De planuri cadru și programe antice nu pomenește nimic ministerul .

  9. Fata mea a trecut d ela o particulara in clasa a V-a si este un fel de jale, copii sunt multicei un fel de zombi si parca au fost crescuti in padure.
    Este jalnic cat s-a degradat familia, cat poate alearga parintii dupa bani! si nu mai au timp de odrasle.
    A dus o cutie de bomboane si a ramas stupefiata cum s-au aruncat pe ea!
    Apoi da, fata face meditatii ci drept cu nasa ei, pt ca nu prinde tot, unii copii sunt dusi cu capul si strica orele. Apoi profesorii nu mai au voie sa le faca nimic si totul genereaza.
    Ei, copii nobili, simt mirosul fricii si neputinta profesorilor si “ii ataca”! S anu mai vb d elimbaj si mod de adresare.
    Profesorii nu mai fac, cred, pregatiri de cum sa se poarte in noile conditii de libertate totala si f prost inteleasa.
    Da, aca nu face meditatii si la mate si la romana si la… cu rude sau mama, nu ajunge sa inteleaga mai departe. Si asta pe langa engleza.
    Sa va zic la franceza, are o profa care face din carte pe sarite si nu la rand, si are o exprimare de zici ca este rusoaica venita la Paris. Deci nu ii invata nici cum sa prezinte si le da lucrare din cuvinte pe care nu le-a facut la clas sau nu sti de la ce pagina!
    De aceea am plecata d ela privata, ca si acolo trebuia s afac meditatii, cum am auzit d ela bunici ca fac nepotiiiiii lor le fac, ca siau dat seama parintii in clasa 6 sau 7 ca au lipsuri din trecutul… Asa ca am salvat 2500 lei/luna si fac meditatii dar planga DUPA CALITATEA COLEGILOR DE ACOLO, CARE NU ERAU MULT MAI BREJI DAR MAI RASARITI…
    EU NU IMI ADUC AMINTE PE TIMPUL … MEU SA FI FOST ASA LA SCOALA.

  10. Da.
    Nici păsările nu au pene, marea nu are apă, Pământul nu are oxigen.

    Nici nu își imaginează acești politruci PeNeLe cum vor fi măturați electoral de această batjocură permanentă.

    Nu credeți că celorlalți pare să le PeSeDe noi dar minciuna prezentată drept adevăr de la Ministerul Educației a întrecut orice măsură.

    Efectiv acești oameni mint cum respiră. Sunt rupți de orice realitate.

    Educația pt. acești infatuați e doar o vacă de muls pt. diverse combinații și matrapazlâcuri financiare profitabile.

  11. Doamna ministru doarme in papuci. Despre cazurile cu profesori ce predau la clasele terminale ale liceului, dar isi fac munca de toata sila si nerusinarea au auzit? I se pare normal sa spui ca faci cu elevii recapitulare la matematica, dar aceasta recapitulare consta in a scrie profesorul exercitiile rezolvate pe tabla, iar elevii sa le copieze in caiete fara sa inteleaga nimic? De intrebat daca n-au inteles nu pot intreba, fiindca sunt apostrofati si rusinati. Solutia? Meditatiile la profesorul care preda la clasa si de-abia asteapta inca vreo zece clienti. ANAF-ul stie de profesorii ce dau meditatii si isi fac 700 de lei pe ora cu o grupa de 4-5 elevi, fara a fii inregistrati la fisc si fara a emite bon fiscal? Dar d-na ministru stie?

  12. Cei de la Minister trăiesc intr-o alta lume sau vor sa ne prosteasca ! Aproape toți elevii din clasa a Vlll-a fac ore in particular pentru evaluare și , bineînțeles, pentru admiterea in liceu . In loc sa lucreze la programe școlare , manuale, competente… fiecare vine cu o idee noua, care nu face altceva decât sa bulverseze sistemul de învățământ! Copiii , parintii si profesorii nu mai știu ce sa facă …! O zăpăceala totala …!!!

    1. Mai bine ar fi sa interziceti meditatiile,de orice fel.Mi se pare cel mai corect,si cel mai simplu.Atunci un copil care ia 5 la.mate in gimnaziu sigur nu va visa sa intre la profil real…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mărturiile profesorilor de la protestul din fața Guvernului: „Situația învățământului a degenerat, nu este doar despre bani” / „Sunt aici pentru a-mi putea privi elevii în ochi și atunci când le vorbesc despre 1 decembrie, despre eroi naționali, când le predau orele de istorie, să simtă pasiunea și că eu nu aduc doar vorbe goale”

Mii de profesori sunt miercuri în fața Guvernului. Ei protestează drept răspuns la oferta Guvernului de a nu acorda creșteri salariale pentru angajații din Învățământ. Edupedu.ro a stat de vorbă…
Vezi articolul

O formulă de „abordare salarială unitară și echitabilă pentru sectorul educației”, analizată de Guvern. După întâlnirea cu sindicatele, premierul Ciucă anunță „cea mai mare sumă din ultimii 30 de ani pentru anul următor”, în fiecare an fiind cea mai mare sumă din ultimii 30

Marți a avut loc la Guvern o întâlnire între premierul Nicolae Ciucă, ministrul Educației și sindicatele din învățământ, pe tema majorării salariilor profesorilor, așa cum a anunțat ministrul Ligia Deca.…
Vezi articolul

Ligia Deca, despre propunerea sindicatelor ca evaluarea națională să fie susținută la 5 materii: „În acest moment, proiectele legislative includ propunerea pe care noi deja am prezentat-o săptămâna trecută, cea cu admitere la liceu după evaluarea națională”

„În acest moment, proiectele legislative includ propunerea pe care noi deja am prezentat-o săptămâna trecută, cea cu admitere la liceu după evaluarea națională, pentru profilurile unde există concurență”, a declarat…
Vezi articolul
Daniel Funeriu, Vasile Dincu, Mihaela Nabar si Dacian Dolean la Conferinta Reforma digitala a educatiei, marti 8 iunie

Dezbaterea online Reforma digitală a Educației

Daniel Funeriu, Vasile Dîncu, Mihaela Nabăr și Dacian Dolean discută marți, 8 iunie, de la 16:50, despre reforma digitală în educație, îngrijorări sociologice, digitalizarea școlii de la sat și exemple de bune-practici din SUA

Ce rezultate ar fi întors școala românească, dacă reforma digitală începea în 2011? Care sunt paradoxurile digitalizării forțate a educației și îngrijorările din perspectiva sociologului? Cum arată un conținut educațional…
Vezi articolul