Mircea Miclea: Noul an școlar va începe, chiar dacă pe 10 septembrie sau mai târziu. Colegii mei, profesorii – eu mă simt solidar cu ei, sunt și eu profesor, am predat în învățământul preuniversitar – au o responsabilitate. Dar o să meargă cu mai multă tristețe, nu cu mult entuziasm, iar asta face o foarte mare diferență

Mircea Miclea / Foto: G4Media.ro

Profesorul și psihologul Mircea Miclea a spus că deși școala poate va începe pe 10 septembrie sau mai târziu, până la urmă profesorii vor merge la ore pentru că au „responsabilitatea lor”. Însă vor merge cu „tristețe, nu cu mult entuziasm”, subliniază Mircea Miclea în emisiunea „Viitor pentru România” de la Prima News.

Profesorul și fondatorul școlii psihologice cognitive din România Mircea Miclea spune că noul an școlar va începe, chiar dacă poate cu câteva zile întârziere. El a spus că profesorii au o responsabilitate și vor merge la ore, dar vor merge cu „mai multă tristețe, nu cu mult entuziasm”.

„Una este să mergi la clasă și să predai cu entuziasm și încrederea că ceea ce faci tu este recunoscut și este răsplătit și este luat în considerare și ești apreciat pentru asta, și alta este să mergi la clasă trist simțind că de fapt orice ai făcut până atunci nu contează”, a spus Miclea.


Redăm fragmentul din emisiune privind protestul profesorilor


Nicoleta Călugăreanu, realizator: Credeți că vom avea un început de an, 8 septembrie, într-o manieră echilibrată și care ar fi soluțiile pentru a avea un început de an și ce se întâmplă în cazul în care aceste soluții nu vor fi implementate? Există din perspectiva dumneavoastră, posibilitatea să se amâne începerea noului an școlar cu adevărat? 

Mircea Miclea: „Noul an școlar va începe, chiar dacă nu va începe pe 8 septembrie, o să înceapă 10 septembrie sau să înceapă mai târziu. Colegii mei, profesorii – eu mă simt solidar cu ei, sunt și eu profesor, am predat în învățământul preuniversitar – au responsabilitatea pe care o au profesorii, până la urmă. O să meargă să-și vadă de treaba lor, dar o să meargă cu mai multă tristețe, nu cu mult entuziasm, asta face o foarte mare diferență. Una este să mergi la clasă și să predai cu entuziasm și încrederea că ceea ce faci tu este recunoscut și este răsplătit și este luat în considerare și ești apreciat pentru asta, și alta este să mergi la clasă trist simțind că de fapt orice ai făcut până atunci nu contează. Cei mai buni profesori din această țară vor avea plus 2h în plus de predare. Asta înseamnă nu numai predare în plus, înseamnă ore în plus pentru corectare, elaborare de teste, stăm de vorbă cu elevii, etc. Ce facem? Îi penalizăm pe cei buni”. 

Informații de context

Săptămâna aceasta timp de 3 zile consecutive membrii de sindicat au pichetat în fața Ministerului Educației față de Legea 141/2025, știută ca Legea Bolojan, care impune creșterea normei didactice și alte măsuri ce afectează sistemul de educație.

Miercuri, 30 iulie, în prima zi, Participanții au fost din mai multe județe ale țării și au venit cu pancarte și afișe ce prezentau un „bilet de îmbarcare” pentru ministrul Daniel David, pe care sindicaliștii îl „trimit” cu avionul „Edu Air” la Cluj.

„Domnule ministru, avionul dumneavoastră urmează să decoleze”, se arată pe „biletul de îmbarcare”.

În a doua zi de proteste organizate de sindicate la sediul Ministerului Educației și Cercetării , manifestanții au cerut „Daniel David Demisia”. În cea de-a treia zi de proteste, vineri, protestarii au adus pancarte pe care scria: „David unde ești? Demisia” și „David teroristul educației”.

Vor urma manifestări similare în fiecare zi în perioada următoare până pe 6 august, mai puțin în weekend. Apoi în fiecare zi de miercuri până pe 8 septembrie, anunță sindicatele. Amintim, în prima zi de școală, 8 septembrie, peste 30 de mii de profesori sunt așteptați să iasă în stradă în marș și protest de la Guvern până la Palatul Cotroceni. 

Citește și:
INTERVIU Mircea Miclea, reacție dură la măsurile Guvernului Bolojan în educație și cultură: Sacrificăm viitorul educației copiilor noștri, pentru a satisface criterii contabile. Este o greșeală de neiertat! / În locul unei politici pe bază de dovezi, s-a făcut o politică și apoi s-au editat dovezi care să susțină politica greșită

Mircea Miclea, fondatorul școlii psihologice cognitive din România: A deranjat că toate aceste măsuri au fost prezentate într-o notă lipsită de empatie. S-a spus că „vom aduce încă două bănci în clasă”. Patru elevi nu sunt două bănci, ci sunt patru ființe
Profesorul Mircea Miclea: De ce ar mai veni un profesor să predea la plata cu ora? Atunci, ce vor percepe elevii este că nimeni nu merge la ei la clasă și că, prin urmare, nu prea contează dacă înveți sau nu înveți
Profesorul Mircea Miclea: Trebuie să fii complet nerealist să crezi că analfabetismul funcțional nu va crește din aceste măsuri / Situația este extrem de dramatică, de aceea profesorii încearcă să-și facă auzită vocea, nu pledează pentru privilegii proprii, ci atrag atenția asupra consecințelor pe termen lung
Exit mobile version