Modelul american de școală online: învățarea la distanță se pregătește să se dezvolte pe termen lung, în pofida marilor ei neajunsuri – analiză New York Times

Foto: © Vitaliy Nazarenko - Dreamstime.com

Școala online, în varianta de sine stătătoare, separată de sistemul clasic de învățare, se dezvoltă în SUA și va continua să o facă după pandemie, în pofida numeroaselor neajunsuri, pentru că a devenit o necesitate sau o preferință pentru numeroase familii, arată New York Times. Publicația analizează piața de educație online, cu plusurile și minusurile sale, așa cum se coagulează în multe districte de învățământ din sistemul descentralizat american de educație.

Potrivit sursei citate, în timp ce elevii încep să meargă din nou la școală cu prezență fizică, după lungi perioade de școală la distanță, unele familii preferă învățarea online, iar sistemele educaționale se grăbesc să răspundă intereselor acestora. 

Apar, astfel, școli online complet dotate, chiar într-o perioadă în care se înmulțesc avertismentele că școala online a dus la pierderi substanțiale de învățare și a afectat sănătatea emoțională a copiilor – costuri atât de mari, încât, în New Jersey, guvernatorul a afirmat, chiar, că de la toamnă nu ar mai trebui să existe deloc școală la distanță.

Astfel de școli existau și înainte, însă acum ele primesc un impuls de participare semnificativ. În Minnesota, arată publicația menționată, existau 37 de școli online autorizate de stat înainte de pandemie, numărul urmând să ajungă la 80 anul acesta. Într-un district școlar din Atlanta, unul dintre cele mai mari din țară, în toamnă sunt așteptați să se înscrie 1.000 de elevi într-o nouă școală online, iar într-una din Anchorage se estimează că se vor înscrie, din august, circa 2.000 de elevi.

New York Times menționează un studiu al RAND Corporation potrivit căruia 58 din 288 de administratori școlari intervievați au spus că sistemul lor educațional fie a deschis, fie pregătește o școală online, pentru a extinde oferta educațională după pandemie. Acestea urmează să răspundă “numărului minoritar de părinți, elevi și chiar de profesori pentru care școala virtuală este cea preferată”.

Publicația trece în revistă, pe baza experiențelor de până acum, și riscurile asociate acestui mod de predare, citând experți în domeniu:

Cererea este, însă, considerabilă:

Photo 182040936 © Vitaliy NazarenkoDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version