Modelul american de școală online: învățarea la distanță se pregătește să se dezvolte pe termen lung, în pofida marilor ei neajunsuri – analiză New York Times

6.713 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Școala online, în varianta de sine stătătoare, separată de sistemul clasic de învățare, se dezvoltă în SUA și va continua să o facă după pandemie, în pofida numeroaselor neajunsuri, pentru că a devenit o necesitate sau o preferință pentru numeroase familii, arată New York Times. Publicația analizează piața de educație online, cu plusurile și minusurile sale, așa cum se coagulează în multe districte de învățământ din sistemul descentralizat american de educație.

Potrivit sursei citate, în timp ce elevii încep să meargă din nou la școală cu prezență fizică, după lungi perioade de școală la distanță, unele familii preferă învățarea online, iar sistemele educaționale se grăbesc să răspundă intereselor acestora. 

Apar, astfel, școli online complet dotate, chiar într-o perioadă în care se înmulțesc avertismentele că școala online a dus la pierderi substanțiale de învățare și a afectat sănătatea emoțională a copiilor – costuri atât de mari, încât, în New Jersey, guvernatorul a afirmat, chiar, că de la toamnă nu ar mai trebui să existe deloc școală la distanță.

  • Totuși, câteva sute din cele 13.000 de districte școlare din SUA au înființat anul acesta școli virtuale, cu scopul de a le folosi mult după pandemie. Este vorba despre instituții cu proprii lor profesori, care lucrează numai la distanță și folosesc un curriculum conceput special pentru predare online.

Astfel de școli existau și înainte, însă acum ele primesc un impuls de participare semnificativ. În Minnesota, arată publicația menționată, existau 37 de școli online autorizate de stat înainte de pandemie, numărul urmând să ajungă la 80 anul acesta. Într-un district școlar din Atlanta, unul dintre cele mai mari din țară, în toamnă sunt așteptați să se înscrie 1.000 de elevi într-o nouă școală online, iar într-una din Anchorage se estimează că se vor înscrie, din august, circa 2.000 de elevi.

New York Times menționează un studiu al RAND Corporation potrivit căruia 58 din 288 de administratori școlari intervievați au spus că sistemul lor educațional fie a deschis, fie pregătește o școală online, pentru a extinde oferta educațională după pandemie. Acestea urmează să răspundă “numărului minoritar de părinți, elevi și chiar de profesori pentru care școala virtuală este cea preferată”.

Publicația trece în revistă, pe baza experiențelor de până acum, și riscurile asociate acestui mod de predare, citând experți în domeniu:

  • El riscă să transforme în normalitate abordări educaționale care au dat rezultate slabe pentru multe categorii de elevi, până acum.
  • Riscă să producă o divizare etnică și mai profundă în sistemul educațional.
  • În ultimul deceniu, deci înaintea exploziei de soluții din timpul pandemiei, multe școli online din sistemul privat au fost acuzate de fraudă și au produs, în general, rezultate academice slabe.

Cererea este, însă, considerabilă:

  • Mulți părinți și copii doresc să continue școala online fie din motive medicale, fie de teama bullying-ului sau a discriminării, fie din comoditate.
  • Mulți elevi preferă să lucreze independent și să interacționeze cu profesorii doar din când în când, model funcțional pentru familii în care părinții au posibilitatea să își asiste copiii, dar mai puțin în rândul majorității, în special al familiilor defavorizate.
  • Situația face ca acele districte educaționale care nu lansează astfel de școli pot pierde elevi și, prin urmare, finanțare guvernamentală, în favoarea districtelor vecine care fac acest lucru.

Photo 182040936 © Vitaliy NazarenkoDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. este vb de bisnis , scoli private din SUA la care se inscriu inclusiv copii romani.
    lasand deoparte afacerile , scoala online e un soi de videochat educational – ma scuzati de vorba slabă..
    cand e vb de educatie , e bine sa lansam deoparte preferințele. Copiii au numai de pierdut , nu mai au acea conexiune sociala cu semenii lor , in climat bine definit , atat de necesara dezvoltarii lor.

  2. D na Natalia@ Comentariul dumneavoastra este real,dar este valabil si pentru profesori,,Cine este interesat preda elevilor!Indiferent daca este online sau nu!Deci ar trebuie o alternativa pentru cei care predau sau nu.Insa,stimata doamna marea diferenta este ca profesorii nu predau ,dar primesc salarii pentru,,refuz”,insa elevii daca nu invata, primesc absente,au nesansa de a nu promova.Echitate profesor\elev\parinte.

  3. Cine vrea si este interesat invata! Indiferent ca este online sau nu ! Deci ar trebui o alternative pentru cei ce prefera online!

  4. Și unii profesori prefera sa predea online.
    Asa ca va rugam sa țineți seama și de preferintele profesorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Fata profesoară, băiatul polițist. Cât de puternice sunt diferențele de gen și stereotipurile impuse de societate, în formarea imaginii despre viitor a copiilor preșcolari? Chiar mai puternice decât mediul social și economic – raport OECD

Imaginea pe care copiii preșcolari și-o formează în privința propriului viitor influențează felul cum ei își dezvoltă abilitățile, iar această imagine este influențată, la rândul ei, de factori externi precum…
Vezi articolul

Modelul chinez de educație online, văzut din interior. Profesor american la Beijing, pentru EduPedu.ro: Toată țara se mișcă în masă în aceeași direcție / Cât de rapid s-au stabilizat lucrurile și cum se instalează oboseala

O lună le-a luat profesorilor și elevilor din China să ajungă de la întrebarea: “și acum ce facem?” la o situație relativ stabilă, în care peste 270 de milioane de…
Vezi articolul