Nivelul pierderilor de învățare cauzate de Covid-19 este “aproape insurmontabil”, avertizează UNICEF / Bilanț al primilor doi ani de pandemie în educație, la nivel global

Foto: © LakshmiPrasad lucky | Dreamstime.com

Peste 635 de milioane de elevi sunt în continuare afectați de închiderea totală sau parțială a școlilor, din cauza pandemiei Covid-19, arată UNICEF într-un comunicat emis cu ocazia Zilei Internaționale a Educației. Organizația trece în revistă cele mai recente date disponibile cu privire la impactul pandemiei și arată că, în statele cu venituri mici și medii, pierderile de învățare cauzate de închiderea școlilor au făcut ca 70% dintre copiii de 10 ani să nu poată citi sau înțelege un text simplu.

Date-cheie și exemple privind pierderile suferite de copii în ceea ce privește competențe de bază – citire și aritmetică:

Robert Jenkins, Șeful Departamentului pentru Educației al UNICEF:

Potrivit organizației, “consecințele închiderii școlilor sunt în creștere. Pe lângă pierderile de învățare, închiderea școlilor a avut efecte negative asupra sănătății mintale a copiilor, le-a redus accesul la o sursă regulată de alimentație și a condus la sporirea riscului de abuz la care copiii sunt supuși.

Foto: © LakshmiPrasad lucky | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version