Noul regulament pentru conducerile școlilor a fost aprobat. Numărul membrilor din consiliul de administrație este condiționat de cel al elevilor / Nimeni nu are voie să prezinte altor persoane documentele din CA

Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com

Noul regulament al consiliilor de administrație din școli a fost aprobat printr-un ordin al ministrului Educației. Este vorba despre ordinul nr. 6.223 din 3 septembrie 2023, document trimis spre publicare în Monitorul Oficial. De menționat este că numărul membrilor din consiliul de administrație crește proporțional cu numărul elevilor. Edupedu.ro a scris că printre atribuțiile consiliului de administrație se numără organizarea concursului de admitere în clasa a IX-a, aprobarea desfășurarea activităţilor remediale pentru elevi pe durata vacanţei şcolare sau a zilelor libere și posibilitatea de a suplimentata valoarea burselor acordate elevilor.

Spre deosebire de varianta pusă în dezbatere de către Ministerul Educației, o noutate este reprezentată de faptul că membrii și observatorii au obligația de a nu dezvălui informații, date sau documentele analizate în cadrul ședinței.

Art. 10 – „(20) În prima ședința a consiliului de administrație, președintele informează membrii și observatorii că au obligația să nu dezvăluie sau să pună la dispoziția altor persoane și/sau să nu prezinte în spațiul public sau prin rețele de socializare online sau prin mass-media datele cu caracter personal, respectiv informații, date ori documente analizate, supuse dezbaterii sau rezultate din activitatea consiliului, luarea la cunoștință fiind confirmată prin semnarea de către aceștia a procesului verbal de ședință.”

O altă noutate este că numărul membrilor din consiliul de administrație crește proporțional cu numărul elevilor: 7 membri în cazul școlilor care au sub 300 de elevi; 9 membri pentru școlile care au între 301 şi 400 de elevi; 11 membri în cazul școlilor cu peste 400 de elevi.

Metodologia-cadru din 30 august 2021 nu condiționa numărul membrilor de numărul copiilor înscriși într-o unitate de învățământ. În Legea Educației Naționale 1/2011 era structura „rând de clase”.

Atribuțiile consiliului de administrație

O atribuție a consiliului de administrație este aceea de a hotărî, în baza prevederilor legale în vigoare, organizarea concursului de admitere în clasa a IX-a şi criteriile de admitere. O altă atribuție este de a aproba desfășurarea activităţilor remediale pentru elevi pe durata vacanţei şcolare sau a zilelor libere.

Tot consiliul de administrație aprobă criteriile specifice pentru acordarea premiului dat personalului didactic pentru activitatea suplimentară, în limita unui procent de 2% aplicat asupra fondului de salarii de la nivelul unităţii de învăţământ.

În document apare că mai poate aproba suplimentarea valorii burselor acordate elevilor de la cursurile cu frecvenţă de zi din învăţământul preuniversitar de stat, conform prevederilor legale.

Același consiliu va sesiza inspectoratul școlar/direcția de învățământ sau Ministerul Educației cu privire la nealocarea burselor elevilor săvârşită de directorul unităţii de învăţământ cu nerespectarea prevederilor art. 108 din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, precum și refuzul semnării de către acesta a contractului educaţional prevăzut la art. 14 alin. (4) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.

Ordinul poate fi consultat mai jos:

Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
PROIECT Organizarea concursului de admitere în clasa a IX-a – atribuție a consiliului de administrație din licee. Regulamentul acestor consilii, pus în dezbatere publică de Ministerul Educației
Exit mobile version