O școală cu promovabilitate 100% și abandon școlar zero, cu 420 de elevi, a fost desființată politic și absorbită de una cu 300 de elevi. Profesorii au contestat decizia politicienilor locali și a inspectoratului școlar în instanță

Foto: © Phuttharak Chindarot | Dreamstime.com

O școala Gimnazială din Vatra Dornei, județul Suceava, cu promovabilitate 100% și abandon școlar zero, cu 420 de elevi, a fost desființată politic și absorbită de una cu 300 de elevi. Profesorii contestă modalitatea de comasare a unităților de învățământ din Municipiul Vatra Dornei, fără a se respecta principiile democratice și fără consultarea prealabilă a directorilor acestora, sfidând cadrul legislativ în vigoare, acuză aceștia într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Educației Daniel David și transmisă redacției Edupedu.ro

Un număr de 32 de profesori, personal didactic auxiliar și nedidactic, susținut de Consiliul Reprezentativ al Părinților, au contestat în instanță decizia ISJ Nr. 264/18.08.2025, dosar nr.2857/86/2025 din data de 29.08.2025, depus la Tribunalul Suceava, secția de Contencios administrativ și fiscal, se precizează în document.

Școala Gimnazială Nr.2 are numeroase atuuri pentru a rămâne o școală cu personalitate juridică, susțin semnatarii scrisorii:

Redăm textul primit pe adresa redacției

Scrisoare deschisă 

Către, 

Consiliul Local al Municipiului Vatra Dornei,

Inspectoratul Școlar Județean Suceava

Consiliul Județean Suceava

Prefectura Suceava

Ministerul Educației și Cercetării

ARACIP

Mass Media

Suntem personalul didactic de predare, didactic auxiliar și nedidactic de la Școala Gimnazială Nr.2 Vatra Dornei, județul Suceava, o școală cu 420 de elevi, situată în cel mai mare și dens populat cartier al municipiului Vatra Dornei, cartierul Unirii. Demersul nostru este susținut de un număr ridicat de părinți, elevi și membri ai comunității locale.

Ca urmare a Legii Nr.141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare și a Ordinului MEC Nr.5197/2025 pentru aprobarea Procedurii privind reorganizarea unităților de învățământ preuniversitar de stat și constituirea formațiunilor de studiu în învățământul preuniversitar de stat, în anul școlar 2025-2026, Consiliul Local Vatra Dornei și ISJ Suceava au decis:

Ca urmare a acestor hotărâri discriminatorii, Cartierul Unirii a rămas fără nicio unitate de învățământ cu personalitate juridică, fapt care ne afectează în viitor. 

Contestăm modalitatea de comasare a unităților de învățământ din Municipiul Vatra Dornei, fără a se respecta principiile democratice și fără consultarea prealabilă a directorilor acestora, sfidând cadrul legislativ în vigoare, menționat mai sus. Considerăm că reorganizarea unităților de învățământ ar trebui să se realizeze conform principiului teritorialității, iar elevilor și părinților acestora să le fie respectată apropierea de domiciliu.

Un număr de 32 de cadre didactice, personal didactic auxiliar și nedidactic, susținut de Consiliul Reprezentativ al Părinților, au contestat în instanță decizia ISJ Nr. 264/18.08.2025, dosar nr.2857/86/2025 din data de 29.08.2025, depus la Tribunalul Suceava, secția de Contencios administrativ și fiscal.

Școala Gimnazială Nr.2 are numeroase atuuri pentru a rămâne o școală cu personalitate juridică:

– Instituția a beneficiat de un Proiect POR, axa 10, intitulat ”Extindere și modernizare Școala Gimnazială Nr.2 Vatra Dornei”, în valoare de peste 1,6 milioane Euro, proiect în garanție până în 31 ianuarie 2026;

-În urma evaluărilor externe ARACIP din anii 2012 și 2023, am obținut Atestatul privind nivelul calității educației oferite, cu calificative majoritar FB;

-Școala are aviz ISU și DSP;

-Învățământul se desfășoară într-un singur schimb, fiecare clasă având spațiul propriu;

-Procent de promovabilitate 100% și abandon școlar 0%;

-Cabinet de asistență psihopedagogică;

-Cabinet medical;

-Cabinet CEAC;

-Cabinet de Informatică;

-Laborator de fizică, chimie și biologie;

-Sală de sport și terenuri de sport;

-Spațiu verde amenajat la standarde pentru activități de tip outdoor;

-Bibliotecă cu fond de carte (peste 20.000 volume) îmbogățit anual cu cele mai noi titluri;

-Toți absolvenții sunt înscriși în învățământul liceal și profesional de stat;

-Toate cadrele didactice sunt calificate, peste 85% din cadrele didactice au gradul I;

-Toate sălile de clasă, laboratoarele, cabinetul psihopedagogic si sala de sport au fost dotate prin proiectul PNRR, în valoare de peste 150.000 Euro;

Menționăm faptul că școala noastră s-a remarcat în fiecare an la concursuri și olimpiade școlare, la nivel județean, național și internațional.

Având în vedere argumentele prezentate mai sus, solicităm suspendarea și anularea deciziei ISJ nr.264/18.08.2025, revizuirea comasării unităților de învățământ la nivelul municipiului Vatra Dornei, pe principiile logice de circumscripție școlară, păstrarea personalității juridice a Școlii Gimnaziale Nr.2 Vatra Dornei, împreună cu unitățile de învățământ din circumscripția noastră școlară: GPN ”Căsuța Poveștilor”, GPN Nr.8 și Creșa de Copii, Vatra Dornei.

02.09.2025

Informații de context despre comasarea școlilor 

Comasarea școlilor cu mai puțin de 500 de elevi și reorganizarea rețelei școlare trebuie finalizate înainte de începerea noului an școlar 2025-2026, pe 8 septembrie, conform procedurii oficiale.

Ministrul Daniel David a recunoscut că pot fi și comasări „proaste”, dar a subliniat că nu Ministerul Educației este responsabil, ci inspectoratul școlar și autoritățile locale. „Dacă primarul s-a pus de acord cu inspectoratul județean, noi doar validăm, ca să spunem așa, acele reorganizări”.

Comasările au fost făcute haotic, chiar și între unități aflate la doar 5 kilometri distanță. Acesta nu mai este management. Ca să economisești ce, 300 lei? Atât se câștigă dintr-o comasare”, a avertizat Simion Hăncescu, președintele FSLI.

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat că măsura va duce la pierderea a circa 900 de posturi de director, cadre care vor reveni la predare și care și ele vor trebui să găsească ore în plus pentru norma de predare săptămânală crescută de la 18 la 20 de ore.

Reamintim că Ministerul Educației și Cercetării nu a prezentat nicio analiză a fundamentării măsurilor din legea 141/2025, în afara declarațiilor făcute de ministrul Daniel David în ieșirile sale publice. În schimb, analiza solicitată Institutului de Științe ale Educației de Edupedu.ro a fost cenzurată de ministrul David sub pretextul unui peer review pentru că îi contrazicea cu date și studii argumentele folosite.

Foto: © Phuttharak Chindarot | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version