Peste 56% dintre elevii participanți la un chestionar online cred e nevoie ca tezele să fie înlocuite cu mijloace de evaluare sumativă, axate pe feedback / Aproape 94% dintre ei au afirmat că s-au simțit presați de sistemul de evaluare – raport Consiliul Național al Elevilor

Foto: Raport CNE: „Încotro se îndreaptă evaluare?”

Peste 56% dintre elevii care au participat la un chestionar online consideră că este nevoie ca tezele să fie înlocuite cu instrumente de evaluare care să permită profesorului să ofere un feedback elevului, astfel încât să poată fi adoptate măsuri remediale de învățare, potrivit unui raport primit de Edupedu.ro. La polul opus, 18% dintre respondenți sunt de părere că evaluarea sumativă a elevilor ar trebui să se desfășoare prin intermediul tezelor.

Întrebați care este cel mai eficient mod de evaluare folosit în acest moment în școli, peste 63% dintre respondenți au ales experimentele și activitățile practice. Pe locul al II-lea se află referatele și proiectele, cu 45.4%.

Foto: Captură CNE

Puțin peste 24% dintre persoanele chestionate au ales testele și evaluările scrise. 18,8% dintre respondenți afirmă faptul că evaluările orale sunt cele mai eficiente.

Din totalul respondenților, 57,4% consideră benefică introducerea unor evaluări standardizate, cu subiect unic la nivel național, la începutul, respectiv la sfârșitul anului școlar, care să fie utilizate pentru monitorizarea evoluției elevilor și pentru identificarea unor măsuri de sprijin, în timp ce 42,6% susțin contrariul.

Captură CNE

80% dintre elevii participanți la sondaj au afirmat că nu au beneficiat sau nu le-a fost adus la cunoștință faptul că pot beneficia de activități remediale pe care să le întreprindă cu profesorul de la clasă, în urma evaluărilor susținute.

Foto: Captură CNE

20% au menționat că au putut creiona alături de cadrele didactice de la clasă planuri de învățare individuale, se arată în raport.

În ceea ce privește efectele evaluării asupra stării psiho-emoționale a tinerilor, aproape 94% dintre elevii care au participat la consultare afirmă că s-au simțit presați de sistemul de evaluare. Puțin peste 6% dintre ei au răspuns că nu s-au simțit stresați.

Potrivit raportului, Consiliul Național al Elevilor propune înlocuirea notelor la educație fizică și sport cu un set de calificative. Iată celelalte propuneri, în contextul în care a fost anunțat faptul că deciziile cu privire la implementarea unor reforme în sistemul de evaluare din România vor fi luate în luna aprilie 2022:

Rezultatele sondajului realizat de Consiliul Național al Elevilor pot fi consultate mai jos:

Exit mobile version