Pilotarea Inteligenței Artificiale în școli va fi „pe partea administrativă, pe asistența profesorului, pe asistența elevilor, cum învață, cum își fac temele”, spune ministrul Daniel David: O să avem două-trei unități-pilot în care să testăm aceste lucruri

Foto: © LCVA | Dreamstime.com

Ministrul Educației, Daniel David, a explicat în cadrul conferinței „Lecții eficiente – cum să folosești eficient cele 50 de minute din lecție”, care a avut loc la Maramureș pe 20 martie, că, proiectul-pilot de utilizare a Inteligenței Artificiale (IA) care va fi implementat de Microsoft are ca scop folosirea acesteia pe plan administrativ, în formarea și sprijinirea profesorilor, în asistarea elevilor și corectarea temelor acestora.

În urma unei întâlniri între Daniel David și conducerea companiei Microsoft România, reprezentanții Ministerul Educației și Cercetării au anunțat că ministrul a decis să implementeze un proiect-pilot de utilizare a Inteligenței Artificiale în școli. Anunțul a fpst făcut săptămâna trecută.

După acest anunț, și alte companii, printre care și Google, s-au arătat interesate de pilotarea unor proiecte similare, a precizat ministrul: „Google vrea să facă ceva similar. Și s-a gândit la asta chiar înainte să am eu discuția cu Microsoft și mă bucur că o să avem două-trei unități pilot în care să testăm aceste lucruri”.

Acesta a menționat că este conștient de efectele negative ale inovațiilor tehnologice, motiv pentru care vrea să testeze acest proiect înainte de a-l introduce la nivel național.

„Eu am grijă, ca om care susține tehnologia, ca aceasta să fie bine testată înainte să se ducă spre copii. Și eu înțeleg bine de ce sistemul de educație, mai ales cel preuniversitar, este mai inerțial. Așa trebuie să fie. Pentru că, vedeți, în zona de business venim cu tot felul de inovații, cu tot felul de dezvoltări, par OK, dar ne dăm seama după 2 sau 3 ani că ele creează foarte mult rău”.

„Dacă le-am fi luat de la început și în zona de educație, afectam trei-patru generații de copii. Și eu înțeleg reticența sistemului nostru. Hai să vedem întâi că «inovațiile», «revoluțiile» sunt OK și după aceea le asimilăm și în zona noastră”, a completat el.

Ministrul a subliniat necesitatea ca România să fie mai deschisă către IA și a prezentat obiectivele prezentului proiect.

„Cred că în ceea ce privește Inteligența Artificială trebuie să fim mai curajoși și în modalitățile de training pentru profesori o să avem o astfel de componentă. Eu știu că sisteme de inteligență artificială avem deja în multe școli, pe diverse componente, dar vreau să pilotăm un sistem integrat pe partea administrativă, pe asistența profesorului, pe asistența elevilor, cum învață, cum își fac temele, astfel încât să vedem cât vom generaliza din zona asta de inteligență artificială în școlile noastre”.

„Vreau să vă spun acest lucru: trebuie să fim atenți, nu ne aruncăm înainte, nu ne expunem copiii la tot felul de descoperiri despre care nu știm dacă sunt sigure, despre care nu știm dacă au constrângerea etică și morală necesară, dar nici să nu rămânem în epoca de piatră”, a mai spus Daniel David.

Foto: ID 357739657 © LCVA | Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version