Progresul la matematică, Antrenorul de citire, Copilot – noi aplicații pentru profesori și elevi, bazate pe Inteligența artificială (P)

2.353 de vizualizări
Inteligența artificială (IA) transformă domeniul educației, oferind noi oportunități de învățare personalizată, îmbunătățind eficiența și experiența de învățare pentru studenți și elevi. Microsoft, lider în dezvoltarea IA se află în fruntea acestei transformări, punând la dispoziția profesorilor, studenților și elevilor o gamă largă de instrumente și resurse bazate pe IA. Satya Nadella, CEO Microsoft, a declarat: “Nu există un moment mai bun pentru a reimagina educația și modul în care tehnologia poate sprijini această transformare”.

Unul dintre beneficiile cheie ale IA în educație este capacitatea sa de a economisi timp pentru educatori. Munca unui profesor implică abilități specializate, cum ar fi organizarea orelor de curs și instruirea diferențiată. Există sarcini în care IA ar putea permite o productivitate mai mare, cum ar fi planificarea lecțiilor și dezvoltarea curriculumului. Prin automatizarea acestor sarcini, IA poate economisi timpul educatorilor, permițându-le să se concentreze pe furnizarea de experiențe de învățare de calitate pentru elevii și studenții lor. De exemplu, profesori din întreaga lume folosesc deja Copilot pentru a redacta conținut, pentru a descoperi idei noi și pentru a utiliza timpul eficient, concentrându-se pe ceea ce contează cel mai mult.

Inteligența artificială poate personaliza, de asemenea, învățarea pentru toți elevii. Analizând datele și oferind informații utile, IA poate ajuta cadrele didactice să-și adapteze lecțiile pentru a satisface nevoile individuale ale elevilor lor. Acest lucru poate îmbunătăți implicarea elevilor și îi poate ajuta să-și atingă mai ușor întregul potențial.

Microsoft oferă o gamă largă de instrumente și resurse susținute de inteligența artificială pentru a sprijini cadrele didactice și elevii/studenții, inclusiv Acceleratoare de învățare, o nouă categorie de instrumente de învățare gratuite incluse în Microsoft 365. Aceste instrumente, cum ar fi fluența citirii și numerația, oferă elevilor asistență personalizată și sprijin pentru a-i ajuta să progreseze mai ușor.

Avem actualizări interesante  pentru acceleratoarele noastre de învățare, precum și în Teams pentru Educație, pentru a ajuta la personalizarea învățării la scară largă:

  • Noile caracteristici din Progresul în citire și Microsoft Teams pentru educație vor fi disponibile pentru cadrele didactice în martie 2024, fără costuri suplimentare. Acestea folosesc IA pentru a crea conținut precum teme, pasaje de lectură personalizate și obiective de învățare.
  • Antrenorul de citire vine acum cu funcții IA îmbunătățite, astfel încât elevii să-și poată crea povestirile și să-și aleagă propria cale pe măsură ce povestea progresează, sporind atenția și motivația acestora. Acesta va fi disponibil pe web, ca aplicație dedicată Windows și ca integrare LMS (Learning Management Systems). Oricine este interesat să se înscrie pentru previzualizarea integrărilor LMS pentru Antrenorul de citire și alte integrări ale instrumentelor de învățare poate accesa aka.ms/LMSIntegrations 
  • Aplicația Microsoft pentru profesori, Progresul la matematică, va putea fi accesată în perioada următoare în previzualizare privată, iar Antrenorul de matematică, aplicația noastră pentru elevi și studenți, va urma în curând. Aceste instrumente utilizează IA pentru a ajuta elevii să identifice zonele unde au probleme și să ofere îndrumare, pas cu pas, în timp real, privind rezolvarea problemelor matematice. 

IA poate îmbunătăți, de asemenea, accesibilitatea și incluziunea în educație. Microsoft oferă o gamă largă de aplicații susținute de inteligența artificială pentru a sprijini elevii cu dizabilități, cum ar fi transcrierea și subtitrarea vorbirii în text pentru elevii cu deficiențe de auz și caracteristicile de citire cu voce tare pentru elevii cu deficiențe de vedere. Aceste instrumente pot contribui la crearea unor condiții de concurență echitabile pentru copii cu dizabilități, oferindu-le sprijinul de care au nevoie pentru a reuși în procesul de învățare. Pentru a afla mai multe, vizitați: Microsoft Accessibility, Microsoft Azure, Innovation and AI for Accessibility

De asemenea, Microsoft a lansat recent noi resurse pentru a aprofunda implicarea și a crește gradul de înțelegere și adopție a instrumentelor care utilizează IA, destinate conducerii instituțiilor educaționale și cadrelor didactice:

  • Setul de instrumente IA Microsoft în Educație include resurse gratuite pe care liderii din domeniul educației o pot utiliza pentru a dezvolta planuri de IA pentru instituțiile lor. Prin exemple, studii de caz și materiale introductive, ajută în evaluarea și luarea deciziilor de a implementa soluții de IA.  
  • Raportul IA în educație prezintă cele mai recente detalii de la Microsoft, organizațiile partenere și mediul academic despre noile oportunități și provocări date de IA în educație.  
  • Laboratorul Minecraft Prompt de IA  este conceput pentru a oferi cadrelor didactice abilitățile și cunoștințele necesare pentru a utiliza creativ Minecraft Educațional ca instrument dinamic de predare, valorificând punctele forte ale Microsoft Copilot pentru îmbunătățirea abilităților de predare.

“Progresele Microsoft în IA se bazează pe misiunea noastră de a oferi fiecărei persoane posibilitatea de a realiza mai mult și sunt ghidate de principiile Microsoft pentru un AI responsabil, care se bazează pe decenii de cercetare. În plus, ajutăm partenerii noștri să includă toate aceste dezvoltări tehnologice în soluțiile lor educaționale personalizate. România este bine cunoscută pentru capacitatea de a dezvolta parteneriate educaționale solide cu furnizori locali independenți de software, cum ar fi, de exemplu: Adservio, Ascendia, Brio, NextLab, Red Point Software Solutions și alte companii inovatoare axate pe sprijinirea sistemului național de învățământ.” declară Florentina Marilena Ionașcu, director Educație, Microsoft România.

Urmăriți Educația reimaginată pentru a afla cele mai recente noutăți precum și un sumar de un minut cu privire la utilizarea IA în educație.

Inteligența artificială are potențialul de a revoluționa educația

Inteligența artificială are potențialul de a revoluționa educația, oferind noi oportunități de învățare personalizată, îmbunătățind eficiența și experiența de învățare pentru elevi și studenți. Microsoft este lider în această transformare, oferind o gamă largă de instrumente și resurse bazate pe IA pentru a sprijini cadrele didactice și elevii. Prin adoptarea IA, profesorii pot oferi elevilor și studenților posibilitatea de a-și dezvolta abilitățile de care vor avea nevoie în dezvoltarea profesională.

Cele mai recente descoperiri dintr-un studiu IDC InfoBrief, susținut de Microsoft, precum și propriul raport Microsoft “Noul viitor al muncii” confirmă faptul că nevoia unei forțe de muncă pregătite pentru IA a sosit deja. E de așteptat ca absolvenții de astăzi să poată utiliza Microsoft Copilot și alte tehnologii IA pe măsură ce evoluează de la școală, către carieră.  


1 comment
  1. Foarte interesant și interactiv ! Mă bucur foarte tare că elevii au ocazia să folosească inteligența artificială în instituțiile de învățământ ! Inteligența artificială o să ne aducă mult mai multă cunoaștere și informații mult mai precise și mai aplicabile . Inteligența artificială este un miracol pentru întreaga omenire și va contribui extrem de mult la dezvoltarea societății ! Inteligența artificială va salva multe vieții prin capacitatea de a face diverse lucruri într-un timp foarte scurt. Succes !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

România din ochii copiilor care își văd țara de două ori pe an, de Paște și Crăciun. Mama: Am zis că fetele mele „vor ști să vorbească în română”, când am văzut durerea din ochii mamei că nu le înțelegea

Milioane de români au emigrat în străinătate în ultimii aproape 15 ani, câți s-au scurs de la aderarea României la UE. Astăzi, o generație de copii născuți din părinți români…
Vezi articolul

Colegiile pedagogice sunt surse de sintaxe mentale dezirabile, susține Adrian Opre, decanul Facultății de Științele Educației a UBB Cluj / El a militat pentru „păstrarea libertății noastre de a coerentiza formarea cadrului didactic” și în liceele pedagogice, în replică la propunerea de desființare a specializării de învățător din proiectul legii Deca

Colegiile pedagogice și instituțiile de învățământ superior au fiecare locul lor în formarea cadrelor didactice, iar dorința de aliniere la normele europene “nu ne obligă la o abordare exclusivă”, a…
Vezi articolul

Din toamnă, chestionarul de feedback al elevilor „cu privire la procesul de predare-învățare-evaluare” va fi generalizat în toate școlile, anunță secretarul de stat Radu Szekely: „Va fi anonim, nu va avea impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor și nu va fi public”

În acest semestru, Ministerul Educației va propune implementarea metodologiei de feedback al elevilor pentru activitatea profesorilor doar în școlile care doresc, generalizarea procesului va avea loc din anul școlar următor,…
Vezi articolul

Câte 20 de profesori și directori din 216 școli participă, în martie și aprilie, la Studiul Principal TALIS 2024, făcut de OCDE în 50 de state, printre care și România / Cercetarea are și un modul de evaluare a cunoștințelor pedagogice generale ale profesorilor

Eșantionul TALIS 2024 are, în România, 4.000 de profesori participanți, potrivit unui comunicat dat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Eșantionarea și alegerea profesorilor a fost făcută…
Vezi articolul

Ce este inteligența emoțională? Dragoș Iliescu, specialist în psihologie organizațională și măsurare psihologică, în conferințele “Știința pe înțelesul tuturor”

Ce înseamnă să fii inteligent emoțional? Dragoș Iliescu, specialist în psihologie organizațională și măsurare psihologică, va vorbi pe larg despre inteligența emoțională, în cadrul unei conferințe organizate de Universitatea din…
Vezi articolul