Planul inspectorului școlar general din Dolj pentru „eficientizarea”, fără desființare de clase, a învățământului simultan: Elevi din mai multe structuri, respectând distanțe, vârsta elevilor, pot învăța într-o clasă de sine stătătoare / E o viziune pe termen lung

Foto: EduPedu.ro

În învățământul simultan din județul Dolj învață în prezent 3.573 de elevi, în 71 de unități școlare, conform datelor primite de Edupedu.ro de la Inspectoratul Județean Dolj. Soluția propusă de Inspectorul școlar general Daniel Ion implică “regruparea elevilor dintr-o școală în care mai mulți copii învață simultan, respectând distanțe și vârsta elevilor”.

Învățământul simultan înseamnă că învățătorul sau profesorul predă într-o clasă în care sunt elevi de diferite vârste, din ani de studiu diferiți. Declinul demografic, care afectează în special mediul rural și orașele mici, este una dintre cauzele învățământului simultan. Mai puțini copii înseamnă școli închise. Dar ca să nu fie închise școlile, legislația permite desfășurarea simultană a învățării.

Fostul Ministru al Educaţiei Naţionale, Sorin Cîmpeanu, cataloga învăţământul în sistem simultan drept ”o nenorocire” şi susţinea că acesta trebuie să dispară.

“Nu este vorba o reducere, nu se desființează nicio clasă sau școală. Este o eficientizare și o comunicare mai bună între unitățile școlare și UAT-uri privind organizarea rețelei școlare. Nu poți să schimbi lucrurile la 180 de grade de azi. Nu am primit ordin de la Minister legat de învățământul simultan, dar reducerea fenomenului este una dintre prioritățile sistemului educațional”, a declarat Daniel Ion, pentru Edupedu.ro.

Cum face practic această eficientizare, dacă nu se desființează nicio clasă?

Daniel Ion: “Există posibilitatea de a aduna elevii din toate structurile. Dacă ai o școală cu mai multe structuri și există posibilitatea de a aduna elevii din mai multe structuri, respectând distanțe, vârsta elevilor, ei pot învăța într-o clasă de sine stătătoare, adică ai trei structuri și una e cu 4, 5 elevi de clasa a II-a, 7 de clasa a II-a sunt în a doua structură, 10 la a treia structură. Îi grupezi. Este un proces complex, poate fi eficientizat la modul acesta, fără reduceri, fără desființări. Inclusiv programul orar reprezintă o țintă pentru noi. Printr-o utilizare eficientă a spațiilor de învățare, ne dorim creșterea numărului de școli în care se învață într-o singură tură (într-un singur schimb – dimineața)”.

Cum se va asigura transportul elevilor care învață simultan?

Daniel Ion: “Prin PNRR se va face una dintre investițiile majore din învățământ, dotarea cu microbuze școlare, microbuze școlare electrice. Dacă vor fi dotate mai multe unități școlare cu microbuze electrice, atunci vor avea transport asigurat, este o viziune pe termen lung, nu este ceva care poate fi făcut mâine”.

Situația învățământului simultan în județul Dolj
Citește și:
10% din elevii din clasele primare, din România, învață simultan cu elevi din alți ani de studiu. Aproape 92% din dintre aceștia sunt din mediul rural
Sorin Cîmpeanu: Vrem să dispară învățământul simultan, nu să îl îmbunătățim / Tablele inteligente în clase sunt printre soluțiile ministrului
Exit mobile version