Portofoliile profesorilor și planificările anuale sunt verificate în cadrul inspecțiilor din anul școlar 2025-2026 – document al Inspectoratului Școlar Județean Dolj

Foto: © Kumpol Pijadee | Dreamstime.com

Planificările anuale și pe unități de învățare, portofoliile profesorilor și planificarea activităților extrașcolare sunt câteva dintre aspectele urmărite în cadrul inspecțiilor școlare, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Dolj. Este vorba despre graficul inspecțiilor școlare, an școlar 2025-2026.

„6. Verificarea stadiului de realizare a documentelor de analiză și proiectare ale cadrelor didactice.

Obiectivele prioritare, pentru inspecțiile tematice, sunt următoarele, conform ISJ Dolj:

Documentul Inspectoratului Școlar Județean Dolj poate fi consultat mai jos:

Despre inspecțiile școlare

Tipuri de inspectie școlară și cine le realizează, potrivit normelor în vigoare, adică regulamentului de inspecție inspecție a unităților de învățământ preuniversitar din decembrie 2020.

„Inspecția unităților de învățământ preuniversitar se poate realiza de către:

După conținutul/obiectul principal al inspecției, se disting trei tipuri fundamentale de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar: inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar, inspecția tematică și inspecția de specialitate.

  1. Inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar reprezintă o activitate de evaluare generală a performanțelor diferitelor categorii de unități de învățământ, prin raportare explicită la politicile educaționale, scopurile și obiectivele dezirabile propuse sau la standardele asumate în funcționarea acestora. 
  2. Inspecția tematică este o activitate de evaluare sau control a/al unui domeniu particular/mai multor domenii particulare al/ale activității unităților de învățământ preuniversitar sau a/al personalului care deservește aceste instituții, în principal, a/al activității cadrelor didactice. În cadrul acestui tip de inspecție se realizează inclusiv activități de consiliere, în raport cu obiectivele concrete vizate, în direcția îmbunătățirii continue a activității unității de învățământ.
  3. Inspecția de specialitate reprezintă o activitate de evaluare a competențelor profesionale/activității profesionale ale/a cadrelor didactice la nivelul disciplinei/ disciplinelor de studiu predate sau activităților educaționale pe care acestea le susțin. Inspecția de specialitate vizează, în mod direct, calitatea activităților didactice în raport cu beneficiarii primari ai educației, respectiv antepreșcolarii, preșcolarii și elevii.

Tipurile de inspecție de specialitate sunt:

Foto: © Kumpol Pijadee | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Inspecții an școlar 2025-2026. Contractele pentru plata cu ora și încadrarea profesorilor vor fi verificate în școlile din județul Dolj – document
Inspecții an școlar 2025-2026. Verificarea evaluării anuale a profesorilor – unul dintre aspectele vizate de Inspectoratul Școlar Județean Giurgiu
Inspecții an școlar 2025-2026. Semnarea condicii de prezență și notarea ritmică, printre aspectele verificate de către Inspectoratul Școlar Județean Giurgiu – document
Exit mobile version