DOCUMENT Școala după școală poate fi organizată în Biserică. A apărut procedura de organizare a Programului: cum pot fi plătiți profesorii

Auxiliarele pentru elevi - programul Școala după Școală

Auxiliarele pentru elevi - programul Școala după Școală

Procedura de organizare a Programului “Școala după Școală” a fost publicată de Inspectoratul școlar București. Fiecare școală trebuie să discute până în luna februarie, în Consiliul de Administraţie, dacă este nevoie să organizeze programul în anul şcolar următor. Școala după Școală poate fi organizat și în palate, cluburi ale copiilor, de către ONG-uri cu competenţe în domeniu, dar și în biserică, se arată în documentul Inspectoratului.

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a publicat Procedura Operațională privind organizarea Programului “Școala după Școală”. Procedura este un model-cadru pentru școlile din Capitală, se arată în document. Școlile trebuie să trimită dosarul cu toate documentele, spre avizare, la Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti până la 1 mai.

Etapele de organizare a Programului “Școala după Școală”, la nivelul fiecărei școli:

În ce spații poate fi organizat programul Școala după Școală:

Spaţii care pot fi folosite pentru organizarea programului Școala după Școală, potrivit Inspectoratului școlar București:

Înscrierea elevilor în programul Școala după Școală se face prin cerere scrisă a părinţilor. Și retragerea din program se realizează tot la cererea scrisă a părintelui sau tutorelui legal.

Resurse umane implicate în derularea programului Școala după Școală

Toate activităţile din cadrul programului Școala după Școală se derulează fie de către cadrele didactice, fie sub supravegherea cadrelor didactice, în situaţia în care activităţile sunt coordonate de personal extern şcolii, se arată în documentul publicat de Inspectoratul Școlar al Municipiului București.

Potrivit ISMB, resursele umane implicate în derularea programului Școala după Școală pot fi:

A. Personal de învățământ:

B. Membri ai comunității:

C. Reprezentanți ai partenerilor

Personalul implicat în activitățile Programului Școala după Școală trebuie să efectueze examinarea medicală obligatorie și să îndeplinească toate condițiile legale privind accesul în colectivitatea de elevi, spune Inspectoratul.

Implicarea profesorilor în Școala după Școală:

Inspectoratul Școlar precizează că, “pentru buna derulare a Programului SDS (curățenie, masa, logistică, transport etc.), unitățile de învățământ pot încheia parteneriate, contracte de sponsorizare cu operatori economici, persoane fizice sau juridice din țară și străinătate, cu respectarea legislației în vigoare”.

Finanțarea pogramului Școala după Școală:

Sursele de finanțare provenite:

Plata profesorilor implicați în Școala după Școală se realizează prin aplicația informatică EDUSAL.

Directorul școlii și serviciul contabilitate/consiliul local sunt cei care aplică procedura
de achiziție publică pentru achiziționarea serviciului de masă. Secretariatul școlii completează Contractul de muncă pe perioadă determinată al personalului implicat in program și întocmește lunar ștatul de salarii.

Inspectoratul subliniază că școlile care nu propun Școala după școală nu au voie să închirieze spaţiile disponibile “unor persoane sau instituţii private, pentru organizarea în regim privat a activităţilor de tip ‘Şcoală după şcoală’”.

Citește și:

Exit mobile version