Sondaj: 65% dintre copiii cu vârsta de până la 14 ani consumă dulciuri zilnic, spun părinții lor. Jumătate dintre părinții participanți la studiu le dau copiilor mezeluri și chipsuri

Foto: © Chernetskaya | Dreamstime.com

65% dintre copiii cu vârsta de până la 14 ani consumă dulciuri zilnic, potrivit unui sondaj privind comportamentul alimentar al copiilor și părinților, realizat de Reveal Marketing Research, la inițiativa Asociației pentru Responsabilitate Socială „Plan B” și Kaufland România.

43% dintre părinți au declarat că oferă spre consum, copiilor, dulciuri (ciocolată, prăjituri, napolitane etc.). „Analizând la nivelul vârstei copiilor, este îngrijorător faptul că 60% dintre părinții cu copii cu vârsta între 4 și 6 ani oferă spre consum dulciuri copiilor”, scriu autorii studiului.

Întrebați de câte ori pe zi consumă copiii lor dulciuri, 65% dintre părinți au spus că o dată pe zi, 22% consuma de 2-3 ori pe zi, potrivit răspunsurilor date de părinții participanți la acest sondaj.

Dacă analizăm rezultatele in funcție de nivelul venitului se poate observa o proporție mai mare a consumului de dulciuri în rândul celor cu venit mic (49%);

Foto: captură Reveal Marketing Research – Studiu despre comportamentele alimentare ale copiilor, septembrie 2021
Rezultatele studiului:
Sucuri în loc de apă pentru hidratare

De asemenea, 43% dintre părinți au declarat cei mici consumă băuturi carbogazoase o dată pe săptămână sau mai des, iar dintre aceștia 14 procente aleg sucuri în locul apei pentru hidratare.

La întrebarea despre tipurile de alimente pe care obișnuiesc să le ofere copiilor, 52% dintre respondenți au indicat gustările sărate (chips-uri, sticks-uri) și 49% produsele semipreparate de tipul mezelurilor sau  crenvurștilor.

Dintre cei intervievați, procente importante susțin ca au aproape mereu în casă dulciuri (41%), produse semipreparate (31%) și băuturi non-alcoolice carbogazoase (19%).

Deși 69% dintre părinți se declară conștienți de faptul că obiceiurile lor de consum influențează comportamentul alimentar al copilului, doar 35% dintre aceștia își caracterizează stilul de viață ca fiind unul „mai degrabă sănătos”.

Mai multe alimente procesate, mai puține fructe și legume

Prezența alimentelor procesate în preferințele românilor este și ea de semnalat – 52% dintre părinți au declarat că cei mici consumă produse procesate o dată pe săptămână sau mai des, iar 12% admit că obișnuiesc în mare și foarte mare măsură să mănânce alimente procesate în locul celor proaspete. În mod paradoxal, 56% dintre părinți consideră că alimentele procesate sunt nesănătoase, principalele mâncăruri de acest tip menționate spontan fiind mezelurile, lactatele și produsele de tip fast-food.

În același timp, 3 din 10 părinți susțin că copiii lor nu consumă fructe proaspete zilnic sau aproape zilnic.

Foto: captură Reveal Marketing Research – Studiu despre comportamentele alimentare ale copiilor, septembrie 2021
Foto: captură Reveal Marketing Research – Studiu despre comportamentele alimentare ale copiilor, septembrie 2021

Cercetarea sociologică vine în continuarea proiectului CSR de educație nutrițională „Akademia Kinderland” (școală mobile de nutriție și aplicație de nutriție în limba română), derulat de Plan B și Kaufland România în ultimii patru ani, și își propune să tragă un semnal de alarmă asupra faptului că obiceiurile alimentare greșite transmise copiilor reprezintă o urgență la nivel național din cauza efectelor pe termen lung asupra sănătății lor.

Raportul de cercetare integral poate fi descărcat de aici:

__________

Despre Asociația Plan B

Asociația Plan B este o organizație non-guvernamentală fondată în 2016, care își propune o abordare diferită, aceea de a folosi business-ul ca o forță a binelui, prin proiecte de responsabilitate socială. Asociația oferă consultanță specializată în CSR și propune proiecte de educație non-formală.

Foto: © Chernetskaya | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version