Sorin Cîmpeanu anunță că așteaptă ca experții în științele educației din subordine să fundamenteze trecerea la trimestre: Am început cu semestre în 1998. Nu știu dacă e coincidență sau nu, dar din ’98 calitatea sistemului de învățământ a scăzut continuu / În luna martie trebuie să avem o decizie

Foto: gov.ro

Ministrul Educației anunță că așteaptă ca experții în științele educației din subordine să realizeze o fundamentare a propunerii pe care a făcut-o public de a reveni la trimestre, în organizarea structurii anului școlar. “Aștept să primesc de la Institutul de Științele Educației [experții institutului desființat de fostul ministru Anisie lucrează astăzi în Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie din subordinea Ministerului Educației – N.Red.] cum se pot plia aceste module de învățare de 6-8 săptămâni în alternanță cu săptămâni de pauză, schimbare de formă care trebuie dublată cu o schimbare de fond: este vorba despre schimbarea evaluării”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la Digi 24.

Oficialul a precizat că “în luna martie trebuie să avem o decizie [dacă vom trece la trimestre sau nu – N.Red.], dar decizia va fi puternic fundamentată”.

“Ziua de azi am petrecut-o cu colegii, pentru standardizarea evaluării. Avem nevoie și de alte soluții care să vină cu această formă de organizare, având 5 vacanțe: avem vacanța de iarnă, de Paște, de vară, intercalate cu vacanțele din octombrie și februarie. Cele 3 trimestre ar putea să cuprindă și săptămâna Școala altfel și Săptămâna verde, de asemenea săptămână în care elevii ies dintre pereții școlii și se dedică altor activități”, a continuat ministrul Educației.

“Am început cu semestre în 1998. Nu știu dacă e coincidență sau nu, dar din ’98 calitatea sistemului de învățământ a scăzut continuu. Tot de atunci am avut o rată de promovare mică la examenele naționale, a început să crească puternic și abandonul școlar. Nu știu dacă e o simplă coincidență, aștept analiza specialiștilor”, a afirmat Cîmpeanu.

În ceea ce privește evaluarea elevilor, ministrul Educației a anunțat că “o modalitate de evaluare care să ne permită identificarea pierderilor suferite pe perioada de criză și să vedem progresul elevilor este absolut necesară. Forma exactă în care vom propune aceste lucruri va fi făcută public de către experții în științele educației”.

Întrebat cum le răspunde celor care consideră revenirea la trimestre un pas înapoi, Cîmpeanu a afirmat: “Atâta vreme cât toată societatea solicită schimbări, dar atunci când vrei să schimbi ceva ce ține de ARACIP, de structura anului școlar, de CNATDCU, de orice toți… Știți că suntem în țara lui Caragiale”.

“Am nevoie de argumentele profesioniștilor în științele educației, care vor veni în cel mai scurt timp. Eu sunt convins că și cei care au semne de îndoială în fața argumentelor vor înțelege că este momentul să schimbăm ceva pentru a opri declinul educației. Am ajuns la un punct de minimum, dinspre care nu mai putem coborî”, a avertizat ministrul Educației.

“Sunt absolut convins că e benefic [trecerea la trimestre – N.Red.], pentru că asta ne permite să avem mai multe evaluări”, a susținut Cîmpeanu, care a declarat că în statele la ale căror rezultate ne uităm “sunt evaluări săptămânale, nu trimestriale”.

Citește și:
Cîmpeanu: Este nenatural să ai o împărțire pe semestre. Eu, în Ministerul Educației, nu am reușit să aflu de ce s-a renunțat la organizarea pe trimestre
CALENDAR Cum arată anul școlar viitor, pe structura propusă de ministrul Educației, cu 3 trimestre și 5 vacanțe
Structura anului școlar viitor ar putea reveni la trimestre, dă de înțeles ministrul Cîmpeanu, care anunță două vacanțe în plus față de anul acesta
BREAKING Sorin Cîmpeanu anunță că școala va putea începe pe 5 septembrie și se va putea încheia pe 16 iunie, în anul școlar 2022-2023, cu vacanțe pentru toți copiii în lunile octombrie și februarie / În 2023, vacanța de Paște va fi pe 7-18 aprilie
Exit mobile version