Sorin Cîmpeanu anunță că așteaptă ca experții în științele educației din subordine să fundamenteze trecerea la trimestre: Am început cu semestre în 1998. Nu știu dacă e coincidență sau nu, dar din ’98 calitatea sistemului de învățământ a scăzut continuu / În luna martie trebuie să avem o decizie

10.066 de vizualizări
Foto: gov.ro
Ministrul Educației anunță că așteaptă ca experții în științele educației din subordine să realizeze o fundamentare a propunerii pe care a făcut-o public de a reveni la trimestre, în organizarea structurii anului școlar. “Aștept să primesc de la Institutul de Științele Educației [experții institutului desființat de fostul ministru Anisie lucrează astăzi în Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie din subordinea Ministerului Educației – N.Red.] cum se pot plia aceste module de învățare de 6-8 săptămâni în alternanță cu săptămâni de pauză, schimbare de formă care trebuie dublată cu o schimbare de fond: este vorba despre schimbarea evaluării”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la Digi 24.

Oficialul a precizat că “în luna martie trebuie să avem o decizie [dacă vom trece la trimestre sau nu – N.Red.], dar decizia va fi puternic fundamentată”.

“Ziua de azi am petrecut-o cu colegii, pentru standardizarea evaluării. Avem nevoie și de alte soluții care să vină cu această formă de organizare, având 5 vacanțe: avem vacanța de iarnă, de Paște, de vară, intercalate cu vacanțele din octombrie și februarie. Cele 3 trimestre ar putea să cuprindă și săptămâna Școala altfel și Săptămâna verde, de asemenea săptămână în care elevii ies dintre pereții școlii și se dedică altor activități”, a continuat ministrul Educației.

“Am început cu semestre în 1998. Nu știu dacă e coincidență sau nu, dar din ’98 calitatea sistemului de învățământ a scăzut continuu. Tot de atunci am avut o rată de promovare mică la examenele naționale, a început să crească puternic și abandonul școlar. Nu știu dacă e o simplă coincidență, aștept analiza specialiștilor”, a afirmat Cîmpeanu.

În ceea ce privește evaluarea elevilor, ministrul Educației a anunțat că “o modalitate de evaluare care să ne permită identificarea pierderilor suferite pe perioada de criză și să vedem progresul elevilor este absolut necesară. Forma exactă în care vom propune aceste lucruri va fi făcută public de către experții în științele educației”.

Întrebat cum le răspunde celor care consideră revenirea la trimestre un pas înapoi, Cîmpeanu a afirmat: “Atâta vreme cât toată societatea solicită schimbări, dar atunci când vrei să schimbi ceva ce ține de ARACIP, de structura anului școlar, de CNATDCU, de orice toți… Știți că suntem în țara lui Caragiale”.

“Am nevoie de argumentele profesioniștilor în științele educației, care vor veni în cel mai scurt timp. Eu sunt convins că și cei care au semne de îndoială în fața argumentelor vor înțelege că este momentul să schimbăm ceva pentru a opri declinul educației. Am ajuns la un punct de minimum, dinspre care nu mai putem coborî”, a avertizat ministrul Educației.

“Sunt absolut convins că e benefic [trecerea la trimestre – N.Red.], pentru că asta ne permite să avem mai multe evaluări”, a susținut Cîmpeanu, care a declarat că în statele la ale căror rezultate ne uităm “sunt evaluări săptămânale, nu trimestriale”.

Citește și:
Cîmpeanu: Este nenatural să ai o împărțire pe semestre. Eu, în Ministerul Educației, nu am reușit să aflu de ce s-a renunțat la organizarea pe trimestre
CALENDAR Cum arată anul școlar viitor, pe structura propusă de ministrul Educației, cu 3 trimestre și 5 vacanțe
Structura anului școlar viitor ar putea reveni la trimestre, dă de înțeles ministrul Cîmpeanu, care anunță două vacanțe în plus față de anul acesta
BREAKING Sorin Cîmpeanu anunță că școala va putea începe pe 5 septembrie și se va putea încheia pe 16 iunie, în anul școlar 2022-2023, cu vacanțe pentru toți copiii în lunile octombrie și februarie / În 2023, vacanța de Paște va fi pe 7-18 aprilie

26 comments
  1. Va face el o ANALIZA ca si ailalti dinainte care tot fac de 30 de ani , dar el până în martie va analiza toată educatia.
    Cat o sa ne creada fraieri ciumpalaci astia din politica???!

  2. Bezna minții, dragi tovarăși! Calitatea învățământului va crește doar când se va defini obiectivul educației. Ce dorim sa obținem: 1)argați supuși Partidului sau 2) liberi cugetători capabili să își ia viața în mâini și să o ducă la un nivel superior. Daca vrem 2) trebuiesc modificate: structura materiei, pregătirea profesorilor și infrastructura școlară. Daca vrem 1) putem sa aberam cu trimestre, semestre și alte bazaconii pe care le vehiculăm de 30 de ani. Mi-ar jenă ca profesor să vin cu ideea că semestrul este vinovat pentru jalea din educație. Vai vai vai!

    1. Rezultatele slabe de la Evaluarea Națională și Bacalaureat nu s-au datorat că avem trimestre sau semestre ci pentru că sunt camere de supraveghere și atunci nu mai pot copia elevii. (Unii..căci cu noile tehnologii daca nu se caută o noua metoda de bruiaj al telefoanelor se copiază) Ar trebui ca deși se lasă telefoanele pe pervaz sau la poarta(ceea ce nu cred) mulți elevi au căști in ureche, și merg mereu la baie unde este pus bine un telefon.. . Ar trebui puse aparate de bruiaj puternice și ptr net și voce. In plus sunt scoli unde “întâmplător ” cade curentul…și revine după o oră sau în cel mai fericit caz o jumate de ora….suficient ptr copiere. Dacă vreți cu adevărat corectitudine fl ministru începeți cu asta nu cu așa zisele schimbări în ceea ce privește metoda de corectare. Cum credeți că veți evalua la lb română și matematică pe grila? Adică sa de-a numai răspunsul..fara o rezolvare elaborată(învață răspunsurile cum fac la sc de șoferi) sau cum pot sa scrie o caracterizare sau să facă macar o cerere ..că nu știu să facă nici cerere ptr a obține un document. Sunteți rupți de realitate. Nu știți ce elevi aveți în sistem . 9are in acel efort care trebuie depus elevii nu au nici o responsabilitate
      Toate responsabilitățile le puneți pe umărul cadrului didactic. Elevii și părinții au numai drepturi, fara responsabilități. De aia merge așa prost, că profesorul trage singur fara ajutor.

  3. Problemele toate se datoreaza faptului ca avem un singur ministru al educatiei. Propun sa avem doi ministri pentru a creste exponential calitatea.

  4. Câmpeanu hărțuieste învățământul de când a venit. Se leagă doar de chestii ce țin de formă, neesențiale, în timp ce ignora aspectele importante.
    Dă impresia ca are grave probleme mintale și de caracter. RUȘINE

  5. Ca de obicei, nu exista nici o dovada a aberațiilor pe care le spune. Conform statisticii publicate de PISA, care se ocupa și de realizarea clasamentului privind educația din majoritatea tarilor lumii, rezultatele anilor 2006- 2018 au arătat ca nivelul de educație din Romania a avut o ușoara creștere, anul de “glorie” fiind 2012. In anul 2012 ministrului educației era Daniel Petru Funeriu. Nu avem date publice despre perioada 1998-2006. Daca exista, eu nu le-am găsit. Daca le are, sa le facă publice. Conform unor date publicate de statista.com, in perioada 2011-2020 am avut și o ușoara scădere a ratei abandonului școlar. El vorbea despre o creștere. E adevărat, suntem pe locul trei în Europa cu rata cea mai mare de abandon școlar, însă de-a lungul anilor exista o scădere. Am plecat de la 18,1% și am ajuns la 15,6%. Concluzia mea? Avem de-a face cu un individ care manipulează informația în funcție de ce are nevoie pentru a-și realiza “planurile mărețe”. Intre timp, nu exista copil în țara asta care sa nu facă meditații în preajma unui examen important (dacă își dorește o nota mai mare și părinții își permit financiar). Restul sunt cei “cărora nu le place școala” Ei sunt de vina. Nu este de vina sistemul. Credeți ca este normal? Eu nu cred. Domnule Câmpeanu, dacă vrei sa schimbi ceva, schimba programa școlara și modul de predare. Ia exemplu de la cei care au cele mai bune sisteme de Educație din lume. Poți sa o faci. Ești într-o țara democrata. Poți sa o faci fără sa răspunzi “în fata conductorului iubit”. “Semestre sau trimestre” , “180 de zile de scoală” , orice altceva asemănător este egal cu 0. Părerea mea.

  6. asta era bahhh, acu fac si eu legatura, din cauza ca s-a renuntat la trimestre a scazut calitatea invatamantului, nu din cauza tuturor lepadaturilor puse sa conduca invatamantul in ultimii 30 de ani.

  7. Corect!
    La liceele tehnologice semestrele sunt de 14 și de 22 săptămâni.
    Un om cu cap și-ar da seama că nu este bine cu o diferență așa de mare…

    1. O parte dintre saptamanile de scoala de la “tehnologic” sunt practica, o alta intrerupere in fluxul de invatare. clasele a 9-a si a 10-a au 3 total saptamani, a 11-a si a 12-a 5 saptamani, la profesionala creste numarul de la 5 saptamani de practica la clasa a 9-a pana la nu mai stiu cate intr-a 11-a. Semestrele sunt divizate din start!

  8. Daca aveti atatia experți in educatie de ce nu aveti manuale pt toate materiile? La TIC manualul este din 2004 cu softurile de atunci. Mai mergeti si la munca, nu doar la tv.

  9. Expertii= majoritatea pusi acolo politic, n-au trecut in viata lor pe la catedra sa vada ce inseamna o vacanta in mijlocul scolii, ce opinie sa aiba aceia, evident ce se dicteaza sa spuna. E o frana si o pierdere de vreme.
    A experimentat anul acesta vacanta in octombrie si nu a priceput ca a incurcat invatamantul ?
    Saptamanile minunate sa dispara, daca le vrea neaparat sa se mute dupa incheierea scolii (predare, evaluare, practica, etc…), vara, ca atunci e cald si e mai potrivita o plimbare in natura.
    E o porcarie ce se incearca acum, e incununarea prostiei de la conducere.

  10. Nu sunt de acord cu aceasta schimbate. Dl Ministru este consiliat de persoane cu influente politico-externe.
    Ca si generatie tanara, acesti copii au trecut prin prea multe schimbari.
    Stiati d-le Campeanu, ca la simularea pentru EN, anul trecut, chiar la inceputul probei la Matematica au survenit mici schimbari?!?
    Consider ca cine vrea sa invete, isi da silinta..
    la fel si cu muncitul.. fara alte vicii, circumstante.
    Daca intr-adevar vreti o schimbare, da, puneti accent pe calitate si nu pe cantitate: exista si rezultate bune in Educatie, introduceti studiul prin logica si disciplina mai mult.
    Apoi, daca dispuneti de timp, numiti persoane tinere care sa va arate viitorul. Pentru ei traim.

  11. Sper că acei experți ii vor explica și faptul că uniforma cu cămașa in carouri (alb/albastru) sporesc calitatea învățământului. La fel și cântatul zilnic a Trei culori cunosc pe lume!

  12. Un singur argument!
    DEMISIA!
    Să vii după 24 de ani, un sfert de secol aproape, și să revii la ce a fost doar ca formă este deja malițios!

    Schimbarea nu însemna să îți forțezi subalternii să explice aberațiile visate noaptea!

    Schimbarea înseamnă reforme reale cu impact major în sistem!

    Sau dacă se vrea consecvență în ,,schimbare” să se facă și urmatoarele:
    – reactivarea statutului personalului didactic
    -desfințarea statutului elevului si al CNE
    – revenirea la examen de admitere
    -treapta a 2-a
    -etc

    Așa alegem doar ce visezi tu noaptea ca ministru pt a lansa de fapt fumigene ca să acoperi problemele reale inclusiv cele legate de salarizare și lipsa de transparență privind alocarea banilor din PNRR pt educație.

  13. Cu trimestre se vor rezolva toate problemele. Dar cred ca mai multe probleme se vor rezolva daca pleaca ametitul asta. Putin cred ca l-ar primi cu drag.
    A inteles cineva ce planuri are? Care sunt prioritatile? Ce solutii are? Ce se mai aude de Romania Educata si Fikusata?

  14. Da. Scade și calitatea umană, și calitatea cărților și multe altele. Nu este din cauza trimestrelor/semestrelor dar oricum nu mai contează pentru ca vine războiul și o sa fie greu de noi toți. Cu Puțin nu e de joacă. Occidentul LGBT, BLM, în tot felul de culori, lenevit și dependent de mass-media crede ca e așea…o nu-știu-ce dar o sa fie vai și amar. Rusii sunt, au fost și vor fi o forță.

    1. Nu e o rezolvare, dar e un pas. Si daca e nevoie de pasi marunti, facem si asa. Da, trebuie revenit la trimestre. Erau categoric mult mai bine structurate, iar teza era un plus de motivatie, fie ea si extrinseca. In ’98 s-au bagat manualele alternative si semestrele si a inceput sa se strice generatie dupa generatie. Prea multa libertate strica… De ce s-a schimbat ceva ce a functionat zeci de ani? Ma intreb, pe ce si-a intemeiat ministrul de atunci trecerea la semestre ai cum si-a asumat situatia de a avea discrepante de genul: un semestru de 14 saptamani si altul de 20 de saptamani? Cum au calculat curba de efort si motivatia invatarii in astfel de conditii?

      1. Lucrati la minister sau la ISJ, asa e?
        Sau poate un director numit politic.
        Altă explicație nu există pt a susține că a scăzut calitatea educației din cauza semestrelor…

        1. Calitatea învățământului a scăzut odată cu nominalizarea unor miniștri execrabili la educație, cu foarte mici excepții. Nu e cazul dlui Câmpeanu sau Funeriu, ăștia au fost bombe cu implozie alaturi de încă câțiva. Deci meri dracu la muncă că legea merge și lasă educația așa cum e, macar nu riști să o duci în șanț de tot.

      2. Vraja marii! Calitatea invatamintului nu va creste daca se schimba structura anului scolar. Trebuie mult mai mult de atat, toata lumea stie ca trebuie o reforma profunda, dar asta nu poate fi facuta dacat daca zboara afara cam 60% din cadrele didactice actuale.

        1. Gogu….
          Sau dacă tu ți-ai pune tu odrasla să învețe!
          Toți aruncați cu pietre în profesori dar nu vă uitați în curtea voastră! Gândirea voastră se reflectă în mentalitatea copiilor! Și da, pe timpul comunismului se învața mai bine, nu ca acum! De ce? Fiindcă se învața din trei motive:
          1. Pentru o meserie (motivați, deci)
          2. Ne obligau părinții (ca să nu-i facem de râs)
          3. Fiindcă ne plăcea cartea (chiar dacă vorbim despre învățământul tradițional)
          În ziua de azi copilul nu învață din trei motive:
          1. Că i-a pus părintele telefonul în mână fără să îi spună ca la școală să nu-l folosească în timpul orei (pentru jocuri)
          2. Că pleacă să lucreze în afară după ce termină școala (nici de bac nu le pasă)
          3. Unii nu pot memora (din anumite motive) medicale
          Așadar, cea mai mare parte din vină o au părinții! Valabil pentru toți cei care acuzați doar profesorii!
          Probabil singura vină a profesorului este că nu se comportă ca profesorul comunist! Atunci da, dragi părinți, ați vedea calitate în sistemul de învățământ!
          Cu voi nu știe omul cum să o mai dea că oricum, tot profesorul este oaia neagră!
          Dar poftiți și voi la catedră să ne fiți colegi!

          1. Ne place sau nu dacă ar fi aplicata legea cu reducerea numărului de ore petrecute la scoala de elev ar trebui sa se renunțe la anumite materii , capitole din materii prin studierea in module cu legătura între informații gen geometria vectoriala și fizica( făcute separat s-a ales praful de ambele ).

          1. Venit toți care huliți profesorii în locul lor. Să vedem dacă rezistați psihic sa predai același lucru de 3-4 ori și să constați că ei nici măcar nu le pasa ce ai spus. Să faci exerciții asemănătoare cate 3-4 și la al 5-lea să nu fie în stare să îl înceapă . Să vorbești și să vezi că ei in loc să te asculte nu știu cum să se mai uite la telefon. Că sunt cu căști in ureche și telefoanele deschise. Că nu deschid macar caietul da să mai învețe ceva(asta sub nici o forma) . Te uiți la ei că privesc prin tine și gândul le zboară în alta parte. Cum explicați că elevii de liceu mulți nu știu tabla înmulțirii sau împărțirea…. Chiar as vrea sa fac un schimb cu unii care se cred deștepți și cred că pot preda mai bine că mine(mereu ies cu dureri de cap de la ora, că oricât mă străduiesc să îi fac să înțeleagă în clasa constat că ora următoare în aceeași stare latenta sunt) . Da ii dau dreptate domnului care a zis că trebuie introdus examen de admitere nu porcăria asta de Evaluare Națională, in care ani trecut s-au copiat pe rupte , (subiectele de nota7 fiind tip grila) nu intru in amănunte.Sa se de-a admitere la liceu pe specializarea care o dorește elevul. Nu poți da matematica la un elev care vrea bilingva sau științe sociale. Vreți să aerisiți programa, atunci scoateți educația tehnologică care nu îi învață decât teorie pe elevi fara practica. Dacă vreți ceva practic mai bine introduceți (cum era înainte) lucrul manual, și atunci elevul va știi să își pună macar un nasture sau băieții sa schimbe un bec..

      3. Dumneavoastră cate teze corectați? Cate note dați la elevi? Deci cate seturi de lucrări corectați… Nu cred că sunteți cumva dintre cei care muncesc la catedra de vin acasă cu capul mare că nu știu cum să îi urmează de pe loc pe elevi. Singurul lucru bun in ceea ce ați zis e cel cu împărțirea semestrelor. Adică nu 14 sapt cu 20 săptămâni.

      4. Pai aberația cu 14 săptămâni sem 1si 22 sem 2 , a introdus-o Andronescu , a scos-o Anisie pentru ca a fost un dezastru și a reintrodus-o Campeanu pe motiv ca nu mai trebuie ca elevul sa se chinuie sa-și amintească in Ianuarie ce a făcut in Decembrie . A uitat ministru ca materia pentru ev nationala si bac e din ultimi 4 ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Solicităm de urgență modificarea hotărârii de guvern, în sensul în care aceasta să reglementeze o arie mai largă de măsuri care să limiteze răspândirea COVID-19, dacă pentru autorități redeschiderea școlilor în siguranță este cu adevărat o prioritate” – propunerea Consiliului Național al Elevilor

„Solicităm de urgență modificarea hotărârii de guvern, în sensul în care aceasta să reglementeze o arie mai largă de măsuri care să limiteze răspândirea COVID-19, dacă pentru autorități redeschiderea școlilor…
Vezi articolul

BREAKING Raed Arafat: Se suspendă activitatea cu prezența fizică în școlile și grădinițele particulare. Nimeni nu-i oprește să facă online / Nu este discriminare, este abordare diferită față de stat

Hotărârea de Guvern prevede suspendarea cursurilor cu prezență fizică în unitățile de învățământ private. Șeful DSU, Raed Arafat, a explicat că „prezența fizică este interzisă, nimeni nu-i oprește să facă…
Vezi articolul

EXCLUSIV Lista amenințărilor la securitatea națională, extinsă semnificativ / Au fost incluse criminalitatea organizată, acțiunile care vizează sistemul de educație – proiect de lege

Lista amenințărilor la siguranța națională a fost extinsă semnificativ în ”proiectul de lege privind activitățile de informații și contrainformații”, aflat în dezbaterea coaliției de guvernare și consultat de G4Media.ro. Proiectul…
Vezi articolul