Studenții actuali au nevoie de storytelling și gamification pentru a putea fi atenți, susține rectorul Universității Politehnica Timișoara. Florin Drăgan: Dacă nu spui ceva interesant în 7 secunde, poți să îl pierzi pe student

Foto: © Lightpoet - Dreamstime.com

„Studiile arată că în ultimii zece ani timpul în care un ascultător este conectat la un discurs a scăzut de la 15 secunde la 7 secunde. Acest lucru îl simțim și la cursuri, dacă nu spui ceva interesant în cele șapte secunde, poți să îl pierzi pe student”, a declarat Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara (UPT), potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.

Acesta a vorbit despre necesitatea introducerii unor metode moderne și interactive de predare, precum storytelling și gamification (folosirea unor elemente de joc în predare, în scop educativ și de creștere a implicării, nu de divertisment pur și simplu). E nevoie de ele “pentru ca studenții să fie atenți”, se arată în comunicat.

Rectorul Universității Politehnica Timișoara a vorbit anumite probleme cu care se confruntă profesorii. Potrivit sursei citate, unii studenți nu știu să folosească e-mailul: „Noua generație vine cu lucruri bune, dar și cu părți mai puțin bune. De exemplu, sunt studenți care nu știu să folosească e-mailul, pun toate ideile în subject chiar dacă sunt mai multe fraze. Sau avem situații în care studenții trimit mesaje profesorilor doar pe rețelele de socializare, i-am întrebat de ce nu vor să comunicăm pe mail sau pe campusul online și ne-au spus că nu sunt obișnuiți. Le este mai simplu să comunice instant prin propoziții scurte. Este nevoie de un traseu educațional personalizat, în care fiecare student să poată pună accentul pe ce îl atrage mai mult astfel încât să îi dezvoltăm toate abilitățile”.

Acesta a subliniat că este important ca studenții să învețe din greșeli, deoarece „este mai bine să faci o eroare în laborator, decât să o faci ulterior la job”.

„Poate cel mai important lucru pe care trebuie să îl facă profesorul acum este să le scoată din educație expresia: nu este bine să greșești! Noi cu asta am crescut, tot timpul ni s-a spus că greșeala nu este bună, iar această mentalitate se regăsește și la mulți dintre părinții lor. La universitate trebuie să le arătăm că poți greși, iar mai important este ce înveți din acea greșeală. Este mai bine să faci o eroare în laborator, decât să o faci ulterior la job”, a încheiat rectorul Universității Politehnica Timișoara.

Foto: © LightpoetDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version